dierenfan schreef:geen gaas in graven. En al zeker niet 2 á 3 lagen als je nu al weet dat je hem ooit weer af moet breken. Wat een pokke karwei om het gaas er weer uit te halen!!! Tegels zijn stukken makkelijker. In elk geval wel maken dat ze er niet uit kunnen graven.
Verdere tips: gras staat leuk maar houd het niet als konijnen 24/7 erop lopen (zomer en winter) dus zou ik de vaste ren echt zand (geen stuifzand) doen of tegels. Grond is ook geen goede optie omdat het bij nat zijn in de winter giga glad wordt.
Mijn hele tuin is betegeld, dus dat scheelt (op een paar perkjes na maar daar komt de ren niet in de buurt). Gras begin ik ook niet aan, ik houd niet van het onderhoud daarvan. Ik wil wel een zandbak maken. Die mag gewoon óp de tegels komen te liggen en dan met bijv. bakstenen een rand maken.
Citaat:
Hier lopen ze 24/7 lekker los in ren en hok en hok is een hondenhok (heb vlamen). Daarnaast heb ik een pvc buis erin en wel zo'n grote dat de vlamen elkaar kunnen passeren. In verband met regen en nat worden van binnen heb ik er een plank in gemaakt. Deze plank is zo breed dat hij niet op de bodem van de buis ligt. Onder door de plank kan dus water lopen als er water in terecht komt terwijl de konijnen lekker droog ook in de buis kunnen zitten.
Wilgentakken vinden ze geweldig hier. Heb 2 bomen waar ik regelmatig langs ga om met een lange schaar (anders kan ik er niet goed bij) wat af te knippen. Lekker knaag materiaal.
Speelgoed vinden ze hier ook heel leuk ondanks dat ze ook elkaar hebben. Gewoon bij de Dierenwinkel gehaald.
Overigens het hok gebriuken ze vrijwel niet. Ze gingen het dus nu maar gebruiken als grote poepbak en dus is het hok nu al een week afgesloten zodat e er niet in kunnen. Slapen en schuilen doen ze nooit in het grote hok. Niet in het vorige konijnenhok en niet in het huidige hondenhok. Met het koppelen ngo een konijnenhokj extra in de ren gehad en ook daar weer wel ontlasting in gedumpt maar ze lagen er nooit in. Heb meer een hok staan dus voor mezelf dat ik weet dat ze erin kunnen als het koud is e.d. maar gebruiken doen ze het niet.
Qua ren heb ik nu een grote hondenkennel dit bevalt prima!
Thanks voor de tips!!