Mijn nieuwe aanwinsten, Beertje en Bloempje! update pag.3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Mijn nieuwe aanwinsten, Beertje en Bloempje! update pag.3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 10:07

Ik heb voor mijn verjaardag (Jee, eindelijk!) 2 ratjes gekregen van mijn vriendin.
Een zwartwitte en een grijswitte. De witte heet Bloempje, de zwarte heet Beertje.

Ben enorm blij met ze, ookal zijn ze pas 16 a 17 dagen oud.
Kan iemand ongeveer schatten hoe groot ze worden?
Ik vind ze geweldig!

Wat vinden jullie van mijn baby's? *\o/* <3

Afbeelding

Sorry van de super slechte kwaliteit foto. Het was al donker gister en met m'n telefoon gemaakt.
Ik zal vandaag proberen wat betere foto's te maken met spiegelreflex van m'n vriendin misschien. :)

Groetjes.
Laatst bijgewerkt door jSophiaF op 27-03-12 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: topic titel aangepast op verzoek

Anoniem

Re: Mijn nieuwe aanwinsten, Beertje en Bloempje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:11

Gefeliciteerd met je verjaardag en met je nieuwe ratjes!
Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto, want deze is inderdaad helaas zo donker dat ik alleen een bakje en een staartje zie ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:24

hoi,

ik mag hopen dat je verkeerd getypt hebt en de rittens ouder zijn dan 16 dagen ??

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:26

Deze zijn wel heel vroeg bij de moeder weggehaald zeg :oo ze horen tot 4/5 weken zeker bij de moeder te zitten...
Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat het goed gaat komen met de ratjes, want deze zijn wel heeeeel jong

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 11:14

Wist niet dat ze 4/5 weken bij de moeder moeten blijven zitten. Ze zaten in een nest van zo'n 10 tal andere ratjes.
Bij nader inzien, gok ik dat ze dan 3 a 4 weken oud zijn. (Internet)
De meneer van de dierenwinkel zei 16 a 17 dagen. Dan is dat inderdaad wel heel jong...

Bedankt. :)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:16

Zijn wel ratten? Bedoel je niet muizen? Ze lijken wel erg klein op de foto...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 11:23

lien_87 schreef:
Zijn wel ratten? Bedoel je niet muizen? Ze lijken wel erg klein op de foto...

Meneer van de dieren winkel vertelde dat het ratjes waren. Ik ga eens zoeken op muizen. Nu wil ik toch wel graag weten wat ik precies gekregen heb...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:24

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 11:40

Nou, heb even gekeken... Áls het ratjes zijn... zijn ze hooguit 2 weken oud... Dus nu maar hopen dat het muisjes zijn, maar ik vrees van niet vanwege hun lange staarten. (Muizen hebben dit niet toch?) Ik ga nu even opzoeken naar informatie over de muis.

Edit: Ik ben er uit, het zijn muisjes. Ze kunnen nooit zo klein zijn als het ratjes zijn!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:09

Wat een vreselijk slechte dierenwinkel dan! Zou ik wel mee heen gaan, of je de diertjes nu wilt houden of niet. ;)

Verder wel benieuwd naar hoe ze erut zien inderdaad!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 12:23

jup. Het zijn muisjes... Bedankt voor jullie tips in ieder geval, weet iemand of muisjes net zo tam kunnn worden als ratjes?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:27

Muisjes kunnen als je ze goed behandelt volgens mij wel tam worden ja, maar "net zo tam" als ratten is een beetje ruim begrip.

Ratten zijn namelijk van zichzelf al vrij makkelijk mensgericht, dus tenzij ze van karakter heel erg schuw zijn, zijn ze best makkelijk met mensen.
Of dat ook voor muizen geldt betwijfel ik, maar ze zijn vast wel redelijk tam te krijgen.

Als je echt graag ratten wilt moet je deze terugbrengen naar de dierenwinkel en ik zou ook echt flink gaan klagen over hoe idioot weinig verstand ze ervan hebben, dat ze dieren verkopen waarvan ze de diersoort niet eens uit elkaar kunnen houden. Het liefst natuurlijk deze muisjes doorverkopen aan mensen die wel muisjes willen, maar als je gaat klagen bij de winkel en je hebt de beestjes niet bij ze om terug te brengen weet ik niet hoe ze reageren. :+

Je hoeft ook geen vergunning te hebben om een dierenwinkel te starten begrijp ik maar weer... :(

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 12:41

Ik lees trouwens ergens dat ratten een roze staart hebben, een muisjes een grijze?

Nemurin: Ik heb ze voor mijn verjaardag gegeven, want ik wilde graag een knaagdier. En dan het liefst ratjes.
Het zijn geen ratjes geworden, ik ben niet teleurgesteld. Heus niet, vind muisjes ook heel erg leuk en vooral deze schatjes. :+: Maar vind het gewoon aso dat ze het hebben proberen te verkopen voor 5,- per stuk onder de naam Ratjes.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:46

Ik raad je in ieder geval aan om dan, desnoods met ouder eens terug te gaan naar meneer de dierenwinkel en ze even om heldere uitleg te vragen.
Dit kan echt niet... :n

Gelukkig ben je er wel blij mee, dan hebben ze in ieder geval een goed huis.
Muisjes zijn inderdaad ook wel tam te maken, hangt er vanaf wat je er mee doet, maar ze zullen nooit zo als een rat worden (op je schouder blijven zitten etc.)

Gefeliciteerd in ieder geval :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:47

Muisjes hebben een relatief korter staartje, maar albino-muisjes kunnen ook gewoon een roze staart hebben (alleen komt dat dan omdat ze albino zijn). Op de kleuren van niet-albino's heb ik niet zo gelet, bruine muisjes hadden volgens mij inderdaad een grijzig staartje.

Dan zou ik lekker de muisjes houden en alsnog die dierenwinkel vertellen dat ze iets niet helemaal goed hebben gedaan. Of je ouders dat laten weten ofzo. Die winkel blijft dat anders alleen maar doen!

(Misschien doen ze het alsnog wel hoor, maar wie weet zijn ze gewoon dom en hebben ze zich eerlijk vergist.)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 12:48

Ik zal morgen eens even terug gaan, of anders bellen. Heb ze zelf niet gehaald, maar zal ze wel uitleggen dat dat gewoon geen service is.
Ja, ben er heel erg blij mee. Maar nog even terugkomen op mijn vraag: Klopt het dat ratjes een roze staart hebben en muisjes een grijze?

Nemurin: Dit staartje is zeker zo lang als dat ze zelf zijn. Zeker weten dat dit muisjes zijn?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:50

Dat kan ik helemaal niet zien, want de foto is te donker. :+
Ik kijk niet naar het staartje, maar naar het koppie en de oortjes als ik het onderscheid muis-rat maak.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:11

En dat is dus juist de reden dat ik nooit dieren in een winkel koop
Wat slecht zeg...

Wel fijn dat je er alsnog blij mee bent, maar mochten het toch ratjes zijn en echt 16 dagen, hou ze dan aub goed in de gaten...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 13:17

Ja ik wil nu toch wel heel graag weten wat het is..
De oortjes zijn niet als bij ratjes zo naar achter staand. Is dat wel typisch bij ratjes?
Maar de staartjes zijn roze. Dat hebben ratten ook weer...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:18

Wat slecht dat hij muisjes heeft mee gegeven en er dood leuk bij verteld dat het ratjes zijn.. Als ik jou was, was ik langs gegaan bij de winkel en flink boos geworden op degene die de muisjes heeft verkocht. Maar gelukkig ben je er blij mee! Op de foto lijken het voor zover je dat kan zien inderdaad op muisjes. Muisjes zijn gelukkig ook erg leuk, ik heb altijd muizen en ratten en het zijn echt hele leuke dieren! Ook muisjes kun je goed tam maken :j Veel plezier ermee!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:19

Heb je misschien betere fotos ?
En ben je nog terug gegaan naar de dierenwinkel ?

Gefeliciteerd iig !! :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:21

Je kunt het wel blijven uitleggen maar zonder foto's zeg ik inderdaad niets. :+

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:32

Giolli schreef:
Ja ik wil nu toch wel heel graag weten wat het is..
De oortjes zijn niet als bij ratjes zo naar achter staand. Is dat wel typisch bij ratjes?
Maar de staartjes zijn roze. Dat hebben ratten ook weer...

Albino ratten en muizen hebben een roze staart andere kleur ratten/muizen hebben ook een grijze staart...
dumbo oortjes heten ze bij de ratten die bestaan ook gewoon :)

ik zou gewoon echt even terug gaan met de beesies en er iemand nar laten kijken , ik zou er nog niet vanuit gaan dat je muizne hebt ...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 13:37

Nemurin. ik zoek geen verklaring van jou, maar zit zelf hardop te denken. Fotos probeer ik bij thuiskomst beter te maken.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:44

Als je hardop denkt loop je wel het risico dat mensen denken dat je het tegen hen hebt... :o
In ieder geval wat ik vaak zie is dat muisjes een breder koppie in verhouding tot hun snuitje hebben, waar ratten een lange, spitse kop hebben die verder van hun lijf af staat.

Maar of dit in jonkies ook te zien is weet ik niet.