12 jaar geleden belde mijn mama haar vriendin mijn mama op om te vertellen dat ze een nestje pups heeft en niet wist wat er mee te doen. Het was een oepsnestje, de teef droeg een elektronische halsband, maar een loslopende reu van de buren kon gewoon het hof op en zo kwamen de pups er. Uit dat nestje hebben we toen een pup genomen. Die hond hebben we nog steeds. De moeder was een kruising van een labrador met een duitse Herder, de vader een pitbull x rotweiler.
Dit is de hond:

Nu dit doet eigenlijk weinig ter zake aan mijn verhaal...
Maar eergisteren belde die vrouw ons opnieuw. Haar bruine labrador teef is gedekt geweest en heeft een puppynest van wel 12 pups. Ze heeft geen idee door welke reu de teef gedekt is want de teef is nooit van de omheinde hof geweest. Wellicht is ze door het hekken gedekt... De pups zijn 21 maart geboren. Nu was die vrouw opnieuw in paniek, er was al een pup dood en een tweede lag ook te sterven. De moederhond is heel rusteloos en gaat vaak op de pups liggen of er in bijten. Dus wij gaan kijken naar de hond... En effectief 11 mooie pups en een onrustige moederhond. De stervende pup kreeg een aantal keer stuipen als wij er waren en er werd beslist deze van bij de moeder weg te halen (ze ging er toch op gaan liggen of beet er in). De bedoeling was om de natuur zijn gang te laten gaan, maar mijn mama kon de stervende pup niet zomaar achter laten. Ze wou het dier een warme dood gunnen dus wij hebben het meegenomen naar huis. Onderweg nog snel de dierenarts gebeld want mama wou proberen om de pup te voeden. Dus naar de dierenwinkel om puppymelk... en ja na een eerste gedwongen voeder beurt is de puppy steeds sterker aan het worden. Ze is nu al 2 dagen bij ons en wij geven haar elke 3uur voeding... erg intensief. Ze plast goed en doet ook goed haar grote behoefte (al is die nu nog klein
)Verder ligt ze nu in een bak onder de warme lamp.
Met dit topic wil k graag tips van mensen die ervaring hebben met flespuppy's. We wouden haar oorspronkelijk gewoon terug naar de moederhond brengen, maar onze pup zou wel extra gevoederd moeten worden omdat ze nog niet zo sterk is en daar hebben die mensen van wie de hond is geen tijd voor. T zou zonde zijn, mocht ze daar dan toch nog sterven.
Dus proberen we haar met de fles groot te brengen.
Mama hond met de pups (op een rustig moment want wij bleven in de andere kamer om haar niet nog onrustiger te maken). Vooraan ligt de pup die wij mee hebben naar huis, die bewoog niet meer en deed ook geen aanstalten meer om te drinken...

Hier is de pup bij ons thuis:

Qua naam zijn we nog aan het denken en twijfelen tussen Cézanne en Baily.
We proberen ons er natuurlijk nog niet te veel aan te hechten want de kans dat het als nog misgaat is reëel.
Tips of ervaringen?
Ik wreef altijd met een stukje keukenpapier, dat verminderde de schade aanzienlijk
ik heb niet zoveel goede woorden voor je buurvrouw, 2x een oepsnest.. waarom laat ze die honden van haar niet helpen