Mijn lieve jonge parkietje is gisteren gevallen. Hij kan nog niet vliegen (gekortwiekt) en viel op zijn hoofdje. Daarna ging hij sterrekijken en fladderen. Nu draait hij continue met zijn koppie in het rond, ik krijg geen contact meer en ik heb ook het idee dat ie niet meer ziet...
Nu ben ik net terug van de dierenarts en die zei dat het waarschijnlijk niet door de val is, maar dat ie gevallen is DOOR dat er iets neurologisch mis is.
Zeij zei dat er geen hoop meer voor Filou is. Toch ben ik met hem naar huis gegaan en een antibioticum. Ik wil mijn lieve vriendje niet nu al missen....
Help, wie weet wat er aan de hand is en wie weet wat er aan te doen is????
Maar als de dierenarts het diertje heeft opgegeven en het is er zo erg aan toe, moet je het dan wel verder laten lijden?
ZusJacobs
Geplaatst: 22-03-12 18:35
Ai dat klinkt niet goed! Weet je zeker dat hij geen pijn heeft? Want die symptomen klinken wel zo.. Misschien is het beter om hem in te slapen? Wat kan antibioticum op dit moment doen?
GamblersCup
Geplaatst: 22-03-12 18:38
Terug naar die DA en in laten slapen. Hem in leven houden omdat JIJ hem niet kan missen is niet diervriendelijk. Goh, wat gebeurt dat toch vaak, wat mankeren die mensen?!?
Sjors
Geplaatst: 22-03-12 18:39
GamblersCup schreef:
Terug naar die DA en in laten slapen. Hem in leven houden omdat JIJ hem niet kan missen is niet diervriendelijk. Goh, wat gebeurt dat toch vaak, wat mankeren die mensen?!?
Ik ben het wel eens met GC eigenlijk, al had het misschien wel wat vriendelijker gebracht mogen worden... Een dier laten lijden omdat je hem zelf nog niet kwijt wilt, is sneu. Ookal is het moeilijk.
GamblersCup
Geplaatst: 22-03-12 18:41
Ja, ik pak mijn woorden niet in roze, pluche en hartjes. Maar zeg gewoon wat ik denk. Iemand moet voor die dieren opkomen.
PB Wilawander zij weet heel veel van de medische kant van grasparkieten.
Verder wil ik je adviseren nooit meer een gewiekte vogel te kopen...
jackyline
Geplaatst: 22-03-12 18:45
Hebben ze niets over "hersenschudding" gezegd zo veel mogelijk rust en in wat donkere ruimte zetten als dat met een dagje of wat niet helpt in laten slapen want het welzijn van je vogel gaat voor jou gemis
Samiyah
Geplaatst: 22-03-12 18:45
Vind het van de DA ook raar dat hij je gewoon weer naar huis stuurt met AB als er duidelijk geen hoop meer is.. Wel heel sneu, sterkte
Tiffany
Geplaatst: 22-03-12 18:46
Wuis schreef:
PB Wilawander zij weet heel veel van de medische kant van grasparkieten.
Verder wil ik je adviseren nooit meer een gewiekte vogel te kopen...
Kun je uitleggen waarom?
GamblersCup
Geplaatst: 22-03-12 19:02
Omdat ie anders van z'n stok donderd en niet kan vliegen om overeind te blijven?
Tiffany
Geplaatst: 22-03-12 19:04
Pfoee niet zo fel reageren zeg. In een standaardkooi(tje) heb ik nog nooit een parkiet zien vliegen want die zijn te klein.
GamblersCup
Geplaatst: 22-03-12 19:04
Daar hoor je toch ook geen parkiet in te houden...
rakni
Geplaatst: 22-03-12 19:05
Help, wie weet wat er aan de hand is en wie weet wat er aan te doen is????
Vraag 1: Jouw vogeltje is niet meer te redden.
Vraag 2: naar de dierenarts om in te laten slapen of een stoeptegel erop..
Beetje kort door de bocht maar ik zou er een einde aan maken.
Sterkte ermee, ik snap zeker wel dat het heel naar is!
Tiffany
Geplaatst: 22-03-12 19:06
GamblersCup schreef:
Daar hoor je toch ook geen parkiet in te houden...
Hoor je mij dat zeggen dan? Ik heb ook gewiekte parkieten gezien die een beetje konden vliegen maar geen lange afstanden ivm wegvliegen.. maaruh ik vraag wel niets meer.
Ik denk dat ik hier maar beter niet op kan reageren. Bedankt hoor, voor de "lieve", adviezen. Die kan ik nu echt goed gebruiken.
Ik ben inderdaad heel egoïstisch. Ik geef hem om het uur zijn papje en AB. Dit vogeltje is namelijk jong, dol op ons, en wil nog lang niet sterven. Hij krijgt van mij nog een kans, want wie weet is het een hersenschudding en kan ie herstellen. Ik hou namelijk veel van dit dier en in laten slapen is de makkelijkste weg. Denken jullie nou echt dat ik hem lang laat lijden?
Jammer hoor, dat er altijd mensen zijn die direct het slechte in de mens zien....
Helaas weer een parkiet de dupe door het wieken. Heel jammer
Hij heeft waarschijnlijk een fikse hersenschudding waardoor zwelling optreedt waardoor er neurologische problemen optreden. belangrijk is niet te warm maar ook niet te koud en donker wegzetten en de juiste medicatie door de dierenarts. Ik raad je aan om zo snelmogelijk een vogelarts op te zoeken. De gewone dierenartsen hebben hier geen of zeer weinig verstand van helaas. Zo niet dan zou ik hem inslapen want de kans dat hij het gaat redden is zeer klein.
Kan ondersteunend werkzaam zijn. Maar andere medicatie is belangrijker. Helaas geven veel dierenartsen alleen AB mee omdat ze niet weten hoe en wat. Waarschijnlijk heeft de TS Enrofloxeral drops meergekregen.