Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 14:05

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:14

leuk

onze jongste telg leren bijten..hier 13 weken
Afbeelding

Mijn oude KNPV hond(nu 11 jaar) kan nog steeds lekker bijten

Afbeelding

in zijn jonge jaren
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:22

Leuk!

Wij doen geen pakwerk, wel speuren en appel. Volgende hond gaan we wel alles mee doen. Onze bijna 3 jarige herplaatser, Tessa, Duitse Herder. (Het bijten zal ze wel doen, maar dreiging kan ze wrs niet aan)

Hier met mijn vriend, qua karakters botsen Tessa en ik een beetje en ik houd/hield haar niet als ze uitviel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ThreeFingers

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:28

Hahaha geweldig !

@loody
Oefen je zelf KNV?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:34

Niet meer hoor...Geen tijd meer voor, helaas maar door mijn vader ben ik er in gerold..hij was hondentrainer bij de politie en fokte mechelse herders voor de sport... :) en heeft meerdere honden uitgebracht bij KNPV.

Mijn mechelaar was de laatste waar ik mee getraind heb onder begeleiding van mijn vader.

En de hollandse herder die we er bij hebben is om onze oude mannen een leukere oude dag te geven.. :)
Zij gaat met mij mee op buitenritten en mee naar stal enz enz.. ze wordt geen sporthond hoor, maar de basis dingen zitten er wel in... :)

Edit: wat een leuke duitser zeg!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:38

Meld me hier ook. Leuk. Wij hebben 4 Duitse herders 3 kyno's en 1 uit werklijnen. Mijn man is pakwerker en beide doen we fanatiek hondensport. (IPO) helaas hebben ze in Duitsland geen KNPV.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:39

Gezellig Wilawander.

Had je dat liever KNPV gedaan ipv IPO?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:51

Mijn man wil graag KNPV doen en zou ook wel graag een mechel willen. ik zelf ben verliefd op de langstockhaar Duitser.
In het IPO gebeuren is er vaak veel haat en nijd wat erg jammer is.

Afbeelding
Mijn reu max

Afbeelding
Xox het trainingmaatje van mijn man.

Afbeelding
Aylah mijn jonge teefje

Afbeelding
Ons 5 maanden oude reutje

Zie al wel dat het tijd wordt voor nieuwe werkfoto's

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:56

leuke honden hoor..

bij het KNPV is het niet anders hoor.. ook haat en nijd.
en bij het KNPV wordt je ook met de rug aan gekeken als je met een langharige duitser aankomt zetten.

Je teefje Aylah bijt lekker :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:56

Ik blijf fan van Xox, maar je jongste reutje is ook geweldig :+: De andere ook hoor, maar die vind ik nét wat leuker!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:00

als je zo de foto bekijkt dat bijt Max wat voorzichtig?? klopt dat?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:00

Grappig, pas geleden had ik een topic van mijn Duutser aan het werk, werd uiteindelijk nog best een interessant topic :j
[BB-ITP] Caution: dog at work!

Wij hebben een Duitse herder dus, zusje van Aylah ;) en we doen het hele pakketje met haar... Speuren, appèl, pakwerk en ringlopen. Eigenlijk is ze overal wel voor in :)
Onze eerste hond en een mazzeltje dat ze het zo leuk doet :j hebben er echt plezier van!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:02

ik heb nog reageert in jouw topic :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:03

Wilawander schreef:
Meld me hier ook. Leuk. Wij hebben 4 Duitse herders 3 kyno's en 1 uit werklijnen. Mijn man is pakwerker en beide doen we fanatiek hondensport. (IPO) helaas hebben ze in Duitsland geen KNPV.

Weet niet waar je zit in duitsland, maar ik weet zeker dat er 1 erkende KNPV club in Duitsland zit !

Haat en nijd heb je overal, en een goede Duitse herder is overal welkom.

Alleen komen Duitse herders vaak net iets te kort voor de KNPV.
Laatst bijgewerkt door ThreeFingers op 22-03-12 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:04

Loody schreef:
ik heb nog reageert in jouw topic :)

Volgens mij de meesten die zich in dit topic hebben gemeld als ik me niet vergis :j

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 15:30

Nouk ook maar even voorstellen, een vierjarige teef. We zijn nu anderhalf jaar uit de sport ivm epilepsie -O- Ze kreeg altijd kleine aanvalletjes na het bijten. Heb haar ooit gekocht met het doel met haar in de beveiliging te gaan (daar werk ik zelf) en een nest met haar te fokken. Beide is niet gelukt en ze zal na de zomer gesterriliseerd worden.

Hierna zijn we de gehoorzaamheid in gegaan en ze doet dit geweldig, hier zijn wij ook uit gestapt door de vehuizing van mijn vaste trainster.. Nu gaan wij over twee weken weer beginnen op een kc :j
We lopen trouwens gg1

Afbeelding

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:51

Loody schreef:
als je zo de foto bekijkt dat bijt Max wat voorzichtig?? klopt dat?

Lijkt inderdaad zo. Maar hij heeft een hele harde en vaste beet normaal. Hij is niet de braafste maar zijn beet kan niet beter nu de rest nog hahaha. Je zou niet zeggen dat hij een Kyno is. De meeste denken dat het er 1 is uit werklijnen. Ik moet nodig is recente foto's maken. Bij max is het grootste probleem dat hij de meeste pakwerkers niet voor vol aanziet en daarom ook alleen mijn IPO1 heb. Bij elk examen gaat het helaas weer de mist in. Bij de laatste wedstrijd heeft hij de pakwerker met de arm op de rug gezet en ben ik gediskwalificeerd. :+ Ga in Juni nog één laatste poging doen en anders mag hij mooi verder voor de lol en als leermiddel voor jonge pakwerkers :')

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:57

Leuk, ik meld me ook...heb even geen tijd om alles door te lezen.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:15

leuk topic

de langhaar duitsers zijn mooie honden.

met mij rottweiler nu 7 maanden. ga ik ook ipo doen.
we zijn nu al aan het trainen ervoor.ze heeft vorige week voor het eerste op de mauw gebeten.
ik ben een leek in pakwerk maar wordt op de club begeleidt.
heb wel gehoorzaamheid en behendigheid gedaan
Afbeelding
werk foto`s volgen

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:03

Geweldig topic!!

Ik kan geen foto plaatsen, als iemand dat voor me wilt doen? Via pm email?

Wat een mooie honden! De eerste foto van Loody, lijkt een beetje op onze Mutz (zo heet ze echt)
Mutz is nu 4 maandjes,toen ze 5 weken was moest ze van de fokker bij de moeder weg, via via ben ik bij de fokker terecht gekomen, we waren niet op zoek naar een hond, hebben er al 2 ( Teckel en terrier mix) Ik zag Mutz en was verkocht. Daar mijn partner in de beveiliging werkt had hij zoiets, nou daar wil ik me wel in verdiepen.
Stiekem dromen en wensen wat de hond "later" moet kunnen als het erin zit.
Nu zijn de wensen flink bij gesteld, oh jee wat heb ik me vergist in een herder! ( Ze is hollands/mechelaar)
Vanaf dat ze 8 weken is is ze bij ons, een echte terror pup, met flinke tandjes, ik heb die eerste weken wel iedere dag geroepen ze gaat terug!
Ze scheurde me gewoon open, had geen bijtrem.( Zelfs al eens moeten laten hechten)
Na veel rond vragen en uiteindelijk nog nergens terecht komen, zijn we 4 weken geleden gestart met een gewone pup cursus.
De fokker raade het af, hij zei je word toch weg gestuurd met deze hond.
Nou we gaan stug door, al is het maar om tips en truukjes te leren hoe en wat, en zodat Mutz met andere honden even los kan spelen.

Hoe is haar karakter......een flinke dame van nu 16 kilo, absoluut niet bang of schuw, zeer uitdagend en ondernemend.
Nu ze wisselt van tanden bijt ze overal in, wat ik begrijp, maar dat bijten in mij kan ik echt niet waarderen!
Ik had door het hele huis koekjes liggen, ja zelfs op de wc, als ik de deur niet goed dicht had dan beet ze in mijn voeten, pikte de wc borstel en ging er mee vandoor. Haha leuk spelletje baasje!

Vanaf dag 1, probeer ik haar LOS te laten leren en VAST.
Zoals in het vorige topic beschreven door een van de laatse mensen ( sorrie naam vergeten)
----------------------
Omdat op het juiste moment van belonen maar ook het straffen van groot belang is.
In mijn ogen moet de hond niet lossen omdat er een koekje voor zijn neus gehouden word, ( hij lost niet uit respect voor jou, maar puur voor het koekje ) Dan heb je ook honden die hun speeltje niet los laten voor een koekje, en dan gaan de bezitsdrang spelletjes beginnen....

Los = los
vast=vast
----------------------

Hier doe ik het dus al verkeerd!
Als ze haar beertje heeft, dan pak ik hem aan en zeg los, ik aai haar dan over dr koppie.
Mooi niet dat ze los laat.
Kan ik 30x zeggen, ze gaat alleen maar rukken dan.
Als ik dan een kaasje laat ruiken ...ojee lekkerrrrrrrrrrrrr dan laat ze los, en zeg ik LOS, braaf, dan MOET ze zitten ( doet ze heel goed op comando) dan moet ik dat kaasje voor haar neus houden en zeggen zachtjes ( mijn hand sluiten anders gapt ze het met vinger mee dr bek in) vervolgens pakt ze het voor haar doen redelijk rustig en slikt af.
( dit gaat in minder dan 3 minuten)

Meteen bijt ze dan in mijn hand, mouw, broek, schoen of de beer en bijt dan echt kei hard!
Jullie willen mn armen en benen niet zien zeg, lijk wel mishandeld ;-)

Wat ik niet snap is het volgende: Waarom gaat ze wel zitten? ( ook zonder koekje)
Waarom geeft ze wel kusje? Waarom gaat ze wel op dr rug liggen als ik zeg buikje aaien?
Waarom laat ze echt niet los zonder lekkers?

Ik oefen los en vast en blijf al vanaf dag 1 dat ze er is, wel 6x per dag ga ik met haar apart oefenen zonder de andere 2 honden eromheen ( dan is ze afgeleid en doet ze niks)
Lijkt wel of ze het woord los gewoon niet snapt, of wil snappen?

Ohoh menskes, ik kan hier nu 20 bladzijdes vol typen met dingen die ik doe ( en ook op advies van de cursus, de fokker heeft me al wat tips gegeven die ik ook toe pas, en nog bijt ze mij!!

bv, ik kom thuis, de andere 2 springen op me af van blijheid, Mutz springt in mijn nek ( ik ben maar 150 groot haha) Ik zeg dan niks, duw Mutz weg, dan zeg ik zit, gaat ze zitten, aai ik haar, wil ik door lopen hap, dan pakt ze me gewoon waar ze me kan pakken!
Kwispelt dan wel, is niet boos bedoeld....Ik zeg foei!! Zei doet nog harder hap-hap!
Roep ik keihard AI, dan laat ze niet los maar word alleen maar feller.
Tja de laatse dagen word ik best boos op haar, en ik weet ik ben en watje hoor, maar heb haar al een tik tegen dr bek gegeven( waar ze totaal niet van onder de indruk was, te zacht misschien?)
Leg ik dr echt op dr rug, dan worstelt ze met me, dan duw ik dr kop op de grond, nou binnen 10 sec gaat ze likken en verslapt ze, dan laat ik los, en net alsof ze een bommetje is, dan pakt ze me weer.....

Ik ben eigenlijk best bang als ze nog groter en sterker word, stel dat ze me uit woede eens aanvalt? Dan trap ik haar tegen de muur of zo en word het echt en gevecht, en dat wil ik gewoon voorkomen, ze moet echt naar mij gaan luisteren ( net als die andere 2)

Tot nu toe ben ik heel lief, zacht en aardig gebleven maar heb echt het gevoel dat ik NU op moet gaan treden en niet lief blijven, dit gaat gewoon mis......................

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:06

Meld zich,
Ben benieuwd heo lang dit topic gaat lopen :D

Ik heb een dobermann, net 2 jaar ipo1 in training. Zn vzh ging goed en heb een uitmintend gehaald, dus het appél is geen probleem, het pakwerk doet hij ook heel goed al moet hij soms wat beter richten in de vlucht. Het speuren gaat gelukkig ook goed al met al is hij een super hond om mee te werken :D

Werk fotos heb ik eigenlijk nog niet

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 21:32

GroteVogel schreef:
bv, ik kom thuis, de andere 2 springen op me af van blijheid, Mutz springt in mijn nek ( ik ben maar 150 groot haha) Ik zeg dan niks, duw Mutz weg, dan zeg ik zit, gaat ze zitten, aai ik haar, wil ik door lopen hap, dan pakt ze me gewoon waar ze me kan pakken!
Kwispelt dan wel, is niet boos bedoeld....Ik zeg foei!! Zei doet nog harder hap-hap!
Roep ik keihard AI, dan laat ze niet los maar word alleen maar feller.
.....

De volgende keer geen foei meer roepen maar meteen aanpakken -O- Wat een dondersteen zeg! Ben nu stiekem heeel benieuwd naar een foto.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:50

Oh, ik moet er misschien bij zeggen , dat ik altijd honden heb gehad, maar kleine schoot krengen, die mee in bed gaan, alles mogen en erg lief zijn. Luisteren als de beste, nee = nee zellfs de teckel , nouja die heeft 4x een nee nodig, maar doet alles wat ik zeg.

Ik was altijd ( en nog) bang voor grotere honden, zeker als ze vreemd zijn. Ik heb honden proberen te aaien waarvan de baas zei die doet echt niks, en toch kreeg ik een opgetrokken lip of grom, mooi niet dan he ;-) Dat zal zeker aan mijn houding liggen, ze voelen mijn angst van ver.

Nu heb ik Mutz dus en wil er echt het beste van maken, zoals veel mensen zeggen doe die pup weg, nu kan het nog enz, nee ben al te gehecht aan haar, ze is ook zo lief tussendoor!
En waar ik aan begin maak ik af tot het einde, geld, tijd en alles heb ik ervoor over.

Maar ja, dit is geen klein hondje, geen tuttel hond, daar heb ik me ergens in vergist, ach kan gebeuren, maar vind het nu wel geweldig om met haar te gaan werken!

Groetjessss

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:53

Heb zo veel gelezen vandaag over hoe aan te pakken, het duizelt me even ;-)

Mutz heeft net heerlijk gegeten, buiten geweest en is in een knuffel mood , hahahaha.
Een echte kleuter zo af en toe.

Morgen verder lezen overal hihi.

Doeiiii

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:55

Hoi GroteVogel,

Neem aan dat je fokker, KNPV honden fokt? En als je vriend met de hond later de in de beveiliging wil gaan, moet hij toch met de hond oefenen/trainen ( de hond moet bepaalde papieren hebben om in de dienst te mogen ) Dus waarom zoek je geen KNV club in de buurt, en ga daar met je hond heen.
Je hond is niet snel onder de indruk, dus moet je de hond ook behoorlijk gaan aanpakken, met koekjes en een keer in het nekvel pakken kom je er niet mee.

Voor meer info mag je ook gerust PBen.