Ik ben op zoek naar meer informatie over rassen die nauwelijks verharen. Het zit zo: mijn vader heeft op dit moment een hele leuke, gladharige Parson Jack Russel reu. Deze hond is nu 12 jaar oud en hij heeft natuurlijk niet het eeuwige leven. De hond is mijn vaders oogappel! Hij heeft er zoveel aan
Zijn vriendin heeft haar bedenkingen over een nieuwe hond. Het zit em vooral in het verharen van de hond en ik kan me dat ook wel voorstellen met een hond in huis. Nu heb ik begrepen dat er hondenrassen bestaan die nauwelijks verharen, mits je de vacht goed verzorgd. Nu heb ik al eerder begrepen dat ruwharige honden eigenlijk nauwelijks verharen. Wie heeft er meer ervaring mee?
Ow ja, de hond zit bij mijn vader in huis en mag niet te groot zijn. Natuurlijk krijgt het dier genoeg beweging, maar een heel erg druk ras is niet zo geschikt. Ik ben gewoon voor hem rond aan het kijken. Het heeft absoluut geen haast
). lief hondje, maar om te zeggen dat ze nauwelijks verhaart
officieel horen ze geplukt te worden, maar omdat het hondje dat verschrikkelijk vindt pluk ik alleen de meest losse haren eruit, met als gevolg dat ze dus het hele jaar door verhaart