Vorig jaar was ik op vakantie in Drenthe, daar liepen toen heel veel konijnen los in op een plek wat ooit een stapmolen was.
Alle konijnen moesten weg en ik heb er 2 meegenomen en thuis in een groot hok in de tuin gezet.
Dat ik ze ving heb ik gekeken en dacht ik te zien dat het 2 vrouwtjes waren, maar meer ervaring dan wat er op internet te lezen is had ik ook niet.
Terug bij mij thuis ben ik met ze naar de dierenarts gegaan om ze in te enten en die kwam er achter dat het geen vrouwtjes maar 2 mannetjes zijn. Kreeg veel waarschuwingen dat mannetjes niet samen kunnen, maar die van mij gingen prima!
Nu bijna een jaar verder leek het er inene op dat ze een nestje aan het maken waren. Vele stelde me gerust dat hun mannetje het ook wel eens deed. Ik heb er verder niet veel op gelet omdat ik overdag werk en 's avonds is het te donker om in het hok te kijken.
Nou kwam ik net van mijn werk en aangezien het nu nog lekker licht is kon ik nog even naar me nijntjes kijken, even eten geven ed.
Dus ik kijk weer naar dat hoopje haar in een hoekje en zie het ineens bewegen!!
Ik natuurlijk in paniek want heb daar geen verstand van.. gelukkig herinnerde ik mij iemand die al 2 nestjes heeft gehad en die is vlug naar mij toegekomen.
Het was erg lastig, maar volgens mij weet ik nu wie het mannetje is en die zit nu apart. (hoop dat ik de goeie heb, zie niet echt balletjes ofzo bij beide.. maar dacht bij de ene tepels te zien) Heb extra stro in het hok gedaan.
De vriendin heeft met poephandjes even in het nestje gekeken en er liggen 4 levende kale nijnen..
Dit was totaal niet mijn bedoeling en had het ook zeker niet gedaan als ik wist dat het een mannetje en een vrouwtje was.
Moest even mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie tips.
Dit is mijn hok:

En het nestje is helemaal rechts achter in het hoekje gelegd. Het mannetje zit nu boven.
Wat een avontuur, hoop dat ze het overleven!

Dus jij hebt zomaar een konijn gepakt, en 'gehoopt' dat het de goede is en niet de moeder?

Over dat ik een mannetje en een vrouwtje heb gepakt of t type? Dat ik daar was vorig jaar augustus de nijntjes meenam zaten er ook nog heeeele kleintjes. 
Er past er best nog wel eentje bij en dit soort konijnen met lange oren en pluis zijn absoluut favoriet bij ons. Alleen woon je wel een beetje ver weg