furyke schreef:@faniek: voor mijn twee konijnen had ik een kooi van 1.20 lengte en geloof de standaard breedte, maar wel met twee verdiepingen, dus groot genoeg.
Nu zit ze tijdelijk, tot morgen in een kleiner kooi, zodat ik die ander een goed schoon kan maken.
Met een ren gaat helaas ook niet werken, er licht vloerbedekking in de kamer en daar bijt ze ook in.
Agility: dat klinkt goed, eens kijken wat ik kan bedenken. En het haar dan zonder voer laten doen?
Geloof me een kooi van 1.20 met 2 verdiepingen is te klein voor 2 konijnen. Twee konijnen hebben een mimimale dag en nacht huisvesting nodig van 2 vierkante meter 1 verdieping, dat haal je niet met 1 verdieping 1.20 dat is nog geen 1 vierkante meter. Een konijn is 3 hupsen aan de andere kant van zo'n kooi dat is voor een konijn echt klein. Geloof me ik zeg dit niet om je te pesten oid, maar konijnen zijn zwaar ondergwaarde dieren.. kippen moeten scharrelen, honden mogen los, katten mogen los.. konijnen moeten wel in hokjes. En logisch dat je gebruik maakt van het aanbod op de markt je denkt dat het goed is, je denkt als je de nog kleinere hokjes ziet zo dat is een groot hok. Echter komt er nu steeds meer kennis naar boven van konijnen en word alles steeds groter gelukkig. Ik zeg dit alleen om je te helpen, omdat ze zo weinig kan bewegen in een de kooi zal ze daardoor ook te dik worden. Met een nieuw maatje in deze maat kooi kan het ook goed fout gaan, het is te vergelijken als 2 mensen dag en nacht opsluiten in een slaapkamertje en af en toe mogen ze eventjes de rest van het huis benutten..
Als je vloerbedekking hebt zou je een ren kunnen opzetten met daaronder op de plek van de ren zeil.