[Vermist!] Berner Sennen *Weer terecht!*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

[Vermist!] Berner Sennen *Weer terecht!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 09:37

Sinds vanochtend kunnen wij onze Berner Sennen Cas niet meer vinden...
Hij loopt hier al jaren los op het erf, is zeer erf gebonden en loopt nooit weg. Durft niet eens tot aan de weg te lopen. En zo ineens zijn we hem kwijt...

Als iemand iets hoort of ziet, laat het dan alsjeblieft weten.

Cas is een 3 jarige Berner. Een reu, groot en fors type. Heeft een blauwe halsband om.
Zeer vriendelijke en leive hond maar stress gevoelig en zal in deze situatie dus wel zenuwachtig zijn.

Vermist in de omgeving van Oudleusen (gemeente Dalfsen), wij wonen tegen de grens met Ommen aan en ook vlakbij Nieuwleusen en Balkbrug.

Alvast bedankt.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 12-03-12 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

_San87_

Re: [Vermist!] Berner Sennen omgeving Oudleusen, Ommen, Dalfsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:39

Ik woon niet in de buurt, maar ik houd wel een oogje voor je open. Sterkte :(:).

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:41

Ik woon ook niet in de buurt, ik hoop voor je dat jullie hem snel terughebben! Was het erf niet afgesloten?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:42

Jeetje wat naar! :oo Ik hoop niet dat iemand hem mee genomen heeft .. Hopelijk komt hij snel terug!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:45

Hallo, ik woon zelf in ommen en ik fiets vanmiddag richting de vinkebuurt dus ik zal mijn ogen goed open houden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 09:46

Ons erf is niet afgesloten nee. Daarom hebben we een Berner, erfgebonden honden. We hebben nog een hand en die zit snachts bij zijn hok vast en voerdag gaan ze allebei achter op het erf met een hek ervoor. Maar omdat er hier veel gestolen wordt hebben we een paar jaar terug al besloten Cas ook voor los te laten lopenn. Omdat wij hem achter niet kunnen horen als er wat is. Hij is als de dood voor stroomdraad (ligt voor langs de weg) sinds hij er al s pup 1 keer ingelopen is. Zoals ik zei is het een stressgevoelige hond, en vrij zenuwachtig. Maar wel erg mensgericht.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij over het stroomdraad is gelopen.... Als mensen hier met de hond oid over de straat lopen doet hij ook niks. Hij kan bijna niet weg zijn gelopen, ik heb eerder het gevoel dat iemand hem mee heeft genomen... Maar dan hadden we de honden (beide) wel moeten horen blaffen?

@MarlindeRoosz, als je zou willen doen graag, bedankt :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:55

Hmm bij kennisen die ook zo'n draad hebben heeft onze hond ook een tik gehad, maar onze hond is belachelijk slim dus die dacht verrek ik moet er dus overheen springen! :)*
Dus het kan...

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:58

Ik woon tussen oud- en nieuwleusen, ik ga het in de gaten houden, hoop voor je dat hij snel terug is!
(ik ben rond 6 uur pas weer thuis en ik hoop voor je dat het dan niet meer nodig is)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:01

Ligt hij niet ergens ziek gewond of misschien zelfs overleden achter een schuur of in een sloot

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:05

Kan hij zich ook nergens verstoppen op het terrein ?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:05

Heb je overal goed gezocht? Dat hij niet ergens ziek of kreupel zich verstopt heeft ? Ik woon iets verder weg maar zit vaak in de hoek Balkbrug, ik hou mijn ogen open voor je. Hoop dat hij snel weer terug thuis is, sterkte.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:07

Misschien stom maar voor een loopse teef wil een reu graag zijn angsten opzij zetten ;)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:08

Maar als hij helemaal achter een andere hond aan zou zijn gelopen hadden die baasjes van die andere hond vast wel gedacht van van wie is die hond lijkt mij ?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 10:15

Buren e.d. hebben allemal reuen. Cas is totaal niet geinteresseerd in teven, uberhaupt niet in andere honden. Het is een zeer zenuwachtige hond. Weglopen doet hij niet zomaar. Echt niet, en over een stroomdraad al helemaal niet. Ozne andere stapt er gewoon over. Dus weet heus wel dat ze dat doen.

Anderhalf jaar geleden waren ze heel erg aan het stelen en zijn in onze straat 4 honden vergiftigd. Waarond cas. 1 hond is daaraan dood gegaan zelfs. Ben erg bang dat iemand hem mee heeft genomen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 10:18

Schuren ed zijn helemaal uitgekkamt. Ook bij de buurman al gezocht

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:19

Heb je sloten rondom jullie terrein? Mijn vriendin is zo ooit ook haar hond verloren.....ik hoop echt dat dit niet het geval is, maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat ie zelf het terrein afgegaan is!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 10:24

Voor een droge sloot. Daar is hij niet. Als je bij ons achter het land uit loopt (moet je dus door stroomdraad, dat staan rondom) en je loopt daar ons land in heb je na 500 meter een sloot. Ik loop nu net daarheen...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:26

Blacky schreef:
Maar als hij helemaal achter een andere hond aan zou zijn gelopen hadden die baasjes van die andere hond vast wel gedacht van van wie is die hond lijkt mij ?

De geur van een loopse teef kan van heel ver komen hij hoeft de teef niet perse te zien hij kan dus ook op zoek zijn naar de geur, maar na het bericht van de ts lijkt me dat uitgesloten.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:28

Jeetje....succes met zoeken. De omschrijving die jij geeft doet wel vermoeden dat hij is meegenomen of weg gekropen. Hier wordt geduimd dat hij snel terug is!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 10:31

Niks in de sloot (gelukkig aan 1 kant)

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:32

Jeetje succes! Vriendin van mij woont bij je in de buurt. Ik houdt dit topic in de gaten. Mocht hij vanmiddag nog niet terug zijn zal ik haar even inlichten. Zij is nu aan het werk dus dat zal nu niet zoveel zin hebben.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:33

Gelukkig....maar goed jullie terrein is dus best groot, ik zou blijven zoeken en rondlopen denk ik.

Vreselijk zeg!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:33

Heb je de dierenarts praktijken in de buurt gebeld om te vragen of hij daar mogelijk is binnen gebracht? En de dierenambulance en Amivedi? Mogelijk dat zij een melding binnen hebben gekregen!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 10:43

Hij is gemeld bij amivedi en dierenbescherming. Ik heb de dierenartysen in ommen dalfsen en balkbrug gebeld en melding gemaakt, als ze wat horen of ieman hem binnnen brengt wordt ik gebeld.

1 da zei dat mensen met een gevonden hond vaak naar de politie gaan dus daar hb ik ook een melding gedaan.

Net helemaal door het land gelopen, alle schuren nog een keer, overal onder, nergens....zit nu weer in de auto, anderhalve km ten zuiden van ons huis ligt de hessenweg. Een doorgaande 80 weg.... Ga daar even kijken....

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:48

och jee sterkte hopen dat je hem vind.
Als ik in de buurt had gezeten had ik zeker geholpen met zoeken.