Ik moet echt even wat kwijt... ben zó ontzettend boos, wat ik net meemaak, nou dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt
Het is gewoon niet te begrijpen...Wij hebben een caviaopvang en 2 weken geleden kregen wij de vraag of wij met spoed twee zeugjes op konden vangen omdat de eigenaar allergisch was. Nou zijn wij ook niet gek natuurlijk, maar in dit geval geloofden we het. Je neemt geen jonge cavia's om die vervolgens met alle NIEUWE toebehoren te dumpen.
Heb de cavia's meteen naar de dierenarts gebracht, omdat ze extreme schurft hadden. Ik ging er maar vanuit dat de mensen ontwetend waren en niet wisten dat er zsm behandeling nodig was.
Het gaat momenteel slecht met de 2 kleintjes, er ontstaan ondanks de behandeling grote wonden en één van de twee bijt zijn voorpootje tot bloedens toe kapot.
Nou zit ik een beetje op marktplaats te kijken... goh, iemand zoekt twee cavia's, mischien voldoen er cavia's in de opvang. Kijk ik naar de woonplaats, de naam en het telefoonnummer...
Het is gewoon dezelfde als die de twee zieke cavia's in de opvang gebracht heeft!

Hoe kúnnen ze! Hoe kun je twee cavia's in de ovang dumpen en vervolgens weer twee anderen nemen... alleen omdat ze ziek zijn? Is het nieuw om een opvang te laten betalen voor de behandeling voor je dier?
Is toch niet te geloven. En als de nieuwe dieren ziek worden? Waar gaan ze die dan naartoe doen? Dan kunnen ze moeilijk weer bij jullie aankloppen dus ben bang dat ze dan letterlijk gedumpt worden...
Heb een nette, maar wel duidelijke, mail gestuurd. Nu maar afwachten.
Ik hoop héél erg dat je toch fout zit TS, want dit kan toch echt niet meer door de beugel... zomaar je dieren dumpen met een smoesje omdat ze ziek zijn? Houd ons op de hoogte!