Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky

Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 12:58

FOTO KAN SCHOKKEND ZIJN!
Hallo ..

Zonet liep ik richting een kat om hem te aaien zie ik in mijn ooghoek is in het 'kattenmandje' liggen ik liep erheen en ik dacht even over te gaan geven.
Wat ik zag waren 2 roze dingentjes, het lijkt wel alsof een van onze katten bevallen is maar zeker weten doe ik het niet. 'Het' had wel een beetje een vorm van een katje maar wil het toch met zekerheid vragen om het echt zéker te weten.

Afbeelding

Rennie89

Re: Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:59

is dat bovenste geen kitten in een vlies? Anders weet ik het ook echt niet :oo best schokkend om tegen te komen :=

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:00

Ziet er inderdaad zo uit.... lijkt nog ih vlies te zitten.... Hoe gaat het met de poes?
Is deze niet gesteriliseerd?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:00

Dat bovenste ziet er inderdaad uit als een kitten in vlies..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:01

Ook het eerste wat ik dacht.. Wist je dat je kat zwanger was?

Apple

Hummm, dat ziet er niet uit als iets dat ze gevangen hebben inderdaad. Een kitten in een vlies zou best kunnen.

Brainless

Dat is een jong in het vlies met nageboorte.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:02

Ja ik denk inderdaad dat het ook een kitten was .. maar ik weet niet zeker of het in een vlies zat of dat het niet ontwikkeld is en geen haar heeft. Heb in iedergeval wel goed gekeken of het niet ademde want heb het weggegooid .. En het was inderdaad schokkend om zo te ontdekken.

Met de poes (waarvan ik denk dat het is) gaat het wel goed kijkt een beetje suf en wil verder ook niks maar dat lijkt me logisch na een bevalling. Ze zou volgende week naar de DA gaan voor sterilisatie. Vorige week zei ik nog tegen mijn moeder ze lijkt wel zwanger en ik denk dat dit helaas het geval was .. ;(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:03

kitten in een vlies. kat laten nakijken, en gelijk steriliseren bij DA lijkt mij geboden!!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:03

Aan de rechter kan van het bovenste zie je wel een maar nageltjes dus ik denk inderdaad een kitten ..

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:04

Precies wat brainles zegt

Rennie89

Ik had toch eerst het vliesje er even af gehaald voor het in de prullebak ging :oo voor hetzelfde geld leefde het dus nog wel...

probabeest

Brainless schreef:
    Dat is een jong in het vlies met nageboorte.

precies, vind het toch vrij duidelijk te zien....
    je ziet de oortjes en zelfs nageltjes van het pootje

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:05

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het leefde. :n Het er ook wat mee geschud en toen was er ook geen reactie en het bloed was al allemaal opgedroogd en moeders heeft het vliesje er ook niet afgehaald dus denk eerlijk gezegd dat het wel dood was ..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:05

Dit is duidelijk een te vroeg geboren kitten ik heb dit namelijk vorig jaar gehad bij mijn poes... Later werpte ze er nog 1 uit... Horror toen ik ging kijken lag er enkel een kittenhoofdje :S

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:09

Dat lijkt me heel duidelijk een kitten in het vlies inderdaad. Waarom heb je het niet even open gehaald? (of open laten halen) Dat lijkt me toch wel het minste wat je kan doen! had je geen idee ervan dat de kat dragend was? Waarom was ze niet gesteriliseerd?
    Ik zou in ieder geval naar de dierenarts gaan om te laten controleren of alles goed is en dan laten steriliseren!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:10

Vind dit echt niet leuk, mijn moeder zit op werk neemt niet op en de poes voelt zich duidelijk niet lekker ..
    Was er nog kans dat dit poesje leefde ?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:10

Wauw dat is schrikken.. Lijkt mij idd een vroeggeboren kitten, sneu zeg.. Zou wel even direct met dr naar de DA gaan eigenlijk, sowieso om te laten nakijken maar misschien zitten er nog wel meer in, of zeg ik nou iets heel geks?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:11

Ik zelf had het zelf nooit open durven halen en verder is er niemand thuis niemand neemt op niks. :n
    Ze zou volgende week gesteriliseerd worden ..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:13

Gelijk maar met je kat naar de DA er kan nog iets inzitten.
    Desnoods je buren iod vragen maar denk wel dat een beetje aktie geboden is in dit enne.. haal het doodgeboren kitten ook uit de prullenbak en neem het even mee.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:13

Nouw bij mij waren ze niet meer te redden hoor voel je niet schuldig.. Dat de poes zich niet lekker voelt is minder fijn maar ook logisch... Mijne lag de hele dag in haar mandje... Volgende dag was ze gewoon weer de oude geen DA aan te pas gekomen... Ze heeft er niks aan overgehouden...

De mijne was ook eens ontsnapt ik dacht naar de DA kan altijd nog (hield haar als binnenpoes), maar zo zie je maar...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:14

dat is een foetus? (schrijf je dat zo:o :?) dus een kitten nog in het vlies en helaas te vroeg geboren.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:16

Ik heb echt geen fijne buren dus daar kan ik het helaas ook niet aan vragen ..
    En ik hoop zo dat dit katje niet meer leefde anders heb ik het zojuist de prullenbak in gegooid .. ;(
    Ik hoop dat mijn moeder snel opneemt! Want ik wil echt niet dat haar iets gebeurd. Maar ik denk eerlijk gezegd niet meer dat er iets inzit maar het kan altijd .. en ze is ook helemaal nat van onderen en beetje bloederig.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:17

Kun je niet even de dierenarts bellen? Gewoon voor advies en misschien geruststelling?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:18

Ilsemarie schreef:
    Dat lijkt me heel duidelijk een kitten in het vlies inderdaad. Waarom heb je het niet even open gehaald? (of open laten halen) Dat lijkt me toch wel het minste wat je kan doen! had je geen idee ervan dat de kat dragend was? Waarom was ze niet gesteriliseerd?
    Ik zou in ieder geval naar de dierenarts gaan om te laten controleren of alles goed is en dan laten steriliseren!

TS heeft al duidelijk aangegeven dat ze al het vermoeden had dat de poes dragend was en dat ze volgende week gesteriliseerd wordt. ;)

Misschien is het idd voor je eigen gemoedsrust en wellicht ook voor de poes goed als je even de DA belt?