Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
Waarom zou hij minder gelukkig zijn als een kat die buiten loopt? Hij heeft binnen ook genoeg mogelijkheden om te klimmen, zich te verstoppen en achter bewegende dingen aan te rennen. Ekeif96 schreef:(onze laatste poes heete ook niks voor niks sukkel)

chanel1985 schreef:Als ze het gewoon zijn van kitten af, missen ze niets want ze kennen het niet.
Anders zou het zijn als je een oudere kat ineens binnen houd die altijd gewent is om buiten te gaan, dat gaat niet.
.
. Die houd je ook echt niet binnen.troi schreef:Yep dat is het zeker waard, liever mijn kat drie jaar gelukkig in vrijheid dan 18jaar minder gelukkig in opsluiting houden.

Thirty schreef:Ja, mensen vinden het kennelijk heel normaal om hun dieren aan allerlei gevaren bloot te stellen en andere mensen tot groot overlast te zijn
En maar huilen als het beest wat overkomt
Heino schreef:troi schreef:Yep dat is het zeker waard, liever mijn kat drie jaar gelukkig in vrijheid dan 18jaar minder gelukkig in opsluiting houden.
Waar haal je de wijsheid vandaan dat een binnenkat per definitie ongelukkiger is dan een buitenkat?
(en in de straat stapvoet) Meissieline schreef:Voor mij is het ook waard,
Mijn kat vind het heerlijk om buiten te zijn..
Toen we verhuisd waren had ik besloten om haar binnen te houden omdat ik bang was dat ze hier dood gereden werd omdat ze 80 ipv 30 rijden.
Na 3 weken werd ze al helemaal gek en begon aan het behang en tapijt te krabben..
Vervolgens begon ze in huis te plassen, toch wilde ik doorzetten.. ze heeft in totaal 8 weken binnen gezeten.
Toen heb ik haar weer naar buiten gelaten omdat ze slecht in de vacht begon te zitten en haar ogen waren dof.
Sindsdien loopt ze weer lekker buiten, ze vind het heerlijk en had binnen 5 minuten vriendschap gesloten met de kater van de buren.
Thirty schreef:Ja, mensen vinden het kennelijk heel normaal om hun dieren aan allerlei gevaren bloot te stellen en andere mensen tot groot overlast te zijn
En maar huilen als het beest wat overkomt