kan een kat ziek zijn???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

kan een kat ziek zijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:26

kan een kat ook niet lekker zijn??
klinkt als een hele domme vraag maar ik heb nog nooit gemerkt aan mijn katten dat ze niet lekker zijn vaak is het dan zo dat ze niet eten of soms spugen maar verder ook niet.
ik heb bij de paarden er nu 7 lopen (aan het ene stuk land 4 en op een andere plek 1 km verder 3) maar nog nooit wat gemerkt.
nu kom ik vandaag zie ik een van mijn poezen in de bosjes liggen kijkt niet op of om dat wij er aan komen wat ze normaal wel doet.
ik heb haar maar eruit gehaald en ze was heel duf futloos wou niet lopen toen heb ik haar meegedragen naar stal maar ze wou bij mijn auto stoppen dus heb ik der op de grond gezet.
toen is ze op de auto gesprongen en keek weer niet op of om helemaal plat met der kopje op de moterkap.
wou niet eten helemaal niks heb der nu in de voerschuur gelegt waar ze slapen in haar mandje maar daar ging ze uit en ging onderin de kast liggen.
zit er echt mee in me maag me ouders zeggen maar zo als ze maandag nog zo is ga je er maar mee naar de dierenarts maar dat ik eerst moet afwachten.

Caira

Re: kan een kat ziek zijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:28

als ze maandag nog zo is? Sommige mensen moeten echt geen dieren houden....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:30

Oprapen en mee naar de dierenarts ermee.Duidelijk dat beestje iets mankeert.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:36

als je goed lees kan je toch wel opmaken dat ik het daar niet mee eens ben!!!!!!
moet je al helemaal niet zo gaan beginnen ik vraag normaal iets en hoe durf je zoiets te zeggen als sommige mensen moeten geen dieren nemen je kent me helemaal niet.
een van me katten is 2 jaar geleden aangereden geweest waar ik meer dan 1000 euro aan dierenartskosten aan heb gehad en die nu ook blaasgruis heeft wat me ook handen vol geld heeft gekost en nog doet!!!!

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:38

Ja een kat kan ziek zijn. Dat deze kat hulp nodig heeft lijkt me duidelijk. Niet maandag pas maar nu.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:39

Al willen je ouders het niet, je kunt wel altijd even zelf de dierenarts bellen voor advies.
Mocht het dan echt nodig zijn heb je iets om op terug te vallen.
Ik snap de reacties wel hoor, zoveel mensen die een dier nemen maar vertikken om naar een dierenarts te gaan omdat het weekend is. Dat is gewoon enorm frustrerend.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:40

ik bedoel met ziek zijn een griep hebben bijv. ik bedoel daar niet iets heel ernstig dat is wat ik ermee bedoel.
en geloof me als ik zometeen ga kijken bij der en ze is nog zo bel ik meteen de dierenarts op dat heb ik al afgesproken met me broer die zometeen naar huis komt die is aan het werk buiten de stad.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:41

Bij alle dieren is het zo, dat wanneer ze zich zo vertonen (futloos, slecht reageren, wegkruipen) er iets niet goed is. Niet om je bang te maken, maar dieren sterven het liefst alleen, waardoor ze dus wegkruipen en zich verstoppen. Ik ben bang dat dit beestje niet tot maandag kan wachten. Is de kat nu thuis of buiten/in de schuur? Ik denk dat je het best kan zorgen voor een goede beschutte plek, als je nu niet naar de DA gaat. Maar tot maandag zou ik niet wachten. Misschien kijken of hij/zij de nacht doorkomt, maar dan morgen toch meenemen naar de DA. Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je minderjarig bent, maar deze kat kan zeker niet wachten tot maandag! Zoals Silence zegt, je kan altijd bellen, ze kunnen je geruststellen of aandringen op een bezoek.

Edit: Lees net je bericht hierboven. +:)+

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:41

Silence schreef:
Al willen je ouders het niet, je kunt wel altijd even zelf de dierenarts bellen voor advies.
Mocht het dan echt nodig zijn heb je iets om op terug te vallen.
Ik snap de reacties wel hoor, zoveel mensen die een dier nemen maar vertikken om naar een dierenarts te gaan omdat het weekend is. Dat is gewoon enorm frustrerend.

geld intereseerd me niet maar hun vinden dat ik gauw overdrijf met daar heen gaan daarom zeggen ze dat.
maar ze moeten niet meteen beginnen met aanvallen dat gaat gewoon nergens over ik heb alle goede intentie's als het over me dieren gaat.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:41

jij bent 24 volgens jou profiel, neem aan dat je dan zelf werkt en ook zelf een dierenarts kunt betalen indien nodig.

edit: oh lees nu pas je berichtje dat je er mee naar de dierenarts gaat als ze dadelijk nog zo is.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:43

ja daarom zeg ik ook geld maakt niet uit ik werk fultime maar ik heb woon nog wel thuis dus komt er opneer dat ik soms nog wel moet luisteren als je snapt wat ik bedoel.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:44

Zijn haar slijmvliezen anders dan een mooie kleur roze? Is haar huidturgor nog goed (huidplooi optillen; moet mooi soepel terugvallen). Heeft ze verhoging? Wil ze eten (iets onweerstaanbaars dat goed ruikt proberen bijv)

Ik vermoed dat je haar zodirect idem of slechter aantreft en dat ze even gezien moet worden. Wellicht is het iets simpels en heeft ze gewoon even een boostje/kuurtje nodig.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:47

me broer is nu net aangekomen thuis ik ga nu naar haar toe om te kijken en dan kijk ik meteen naar haar huidturgor en meet ik haar temp. op .
ze wil trouwens niet eten ze is gek op brokjes maar ze raakt het niet aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:52

Gewoon naar de da, wat je ook al van plan was. Katten kunnen zich idd weleens niet lekker voelen maar wegkruipen, niet eten en futloos zijn alarmsignalen, sterkte.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:53

Met alle respect, maar ik woon met 25 jaar ook nog thuis.
Al willen mijn ouders niet dat ik een dierenarts bel ergens voor als ik twijfel over de dieren, dan is dat even pech voor hun hoor :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:31

woon ook nog thuis maar vanaf fdat ik een auto heb is er niemand geweest die me tegen kon houden naar de DA te rijden. Door de week neit en in het weekend niet.

Een kat kan zeker ziek zijn echter een kat is een raar dier. Op het moment dat je duidelijk ziet dat de kat ziek is dan is de kat al enorm ziek en is een dierenarts absoluut een must!!!!!!!! Katten laten absoluut niet snel zien dat ze zich niet goed voelen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:19

ik ben net terug van de dierenarts ze had een virus onder de leden en heeft 2 spuiten gekregen en voor 8 dagen antibiotica ze had bijna 41 graden koorts.
ze moet zich na het weekend beter gaan voelen anders moet ik naar me eigen dierenarts gaan.
ik heb alles voor mijn dieren over ondanks dat ik vindt dat het hier afgedaan wordt als niet erg jammer.
ik ben gewoon snel paniekerig om wat ik heb gehad met me kater,en eigen paard dat ik soms te snel naar een dierenarts bel of ga daarom waren ze wacht eerst maar effe af.
maar toen ik vanavond weer terug ging en ze nog zo was ben ik wel gegaan en waren ze het 100% met me eens dat ik ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:23

Goed dat je bent gegaan. En luister naar je eigen gevoel. Dat anderen vinden dat je paniekerig bent ... Jammer dan. Je bent wie je bent, daar doe je niemamd kwaad mee. Het kost je hoogstens een keertje teveel aan DA kosten als je wel voor niets gaat ;)
Sterkte met poezebeest

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:27

Helemaal eens met MariekeB.

Goed gehandeld zo!
Poekie gewoon even goed in de gaten houden de komende tijd, zorg dat ze iig droog/uit de tocht is komende week (vorst) en vocht/eten binnenkrijgt. Gaat vast goed komen :j

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:31

ze zit nu het binnenhok hun kattenhuis waar allemaal manden staan en de rest van hun spulletjes deze kan op slot dus kan ze er niet uit.
eten wil ze niet maar de da zei dat dat nog niet zoveel kwaad kon moest alleen wel opletten dat ze dronk.
ik kan haar niet thuis hebben ja kan wel maar dat kan ik haar niet aandoen de laaste keer dat dat moest at ze niet dronk ze niet geen ontlasting niks puur omdat ze huis miste.
maar dit is de perfecte oplossing voor haar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:33

Goed gereageerd, topbaasje voor je dieren.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:35

Klinkt prima zo, eigen huisje is minder stress ook. Je doet het prima zo!

Probeer haar toch wel asap wat aan het eten te krijgen, is toch wel belangrijk.. Ze mogen niet te lang nuchter blijven.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:37

eten heb ik geprobeert heb haar favorieten brokjes er neer gezet en had gourmet vleesbakjes mee voor der maar ze keek er geen eens na heb het nu bij der neer gezet en hoop dat ze wat eet.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:39

Goed van je dat je naar de DA bent geweest en nu maar hopen dat ze lekker opknapt.
Ik lees net dat ze niet wil eten, maar drinkt ze wel ?

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:42

nee ik heb al iets met een spuitje in haar bekje gespoten maar ze wil zelf nog niet drinken ze was nog niet uitgedroogd dat was wel positief.