Een dier dat niet aangenomen wordt in het asiel ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Een dier dat niet aangenomen wordt in het asiel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:36

wat ik vandaag toch te horen kreeg snap ik zelf nog steeds niet.

Mijn tante heeft een staffort terrier , die zij totaal niet de baas kan en ook nietzelf uit kan laten i,v,m. haar beperkingen.
(dit had ze nog niet toen ze de hond aanschafte )
Nou heeft die hond waarschijnlijk een allergie(hij heeft een paar schrale kale plekjes ) (dit zij de dierenarts op het asiel ) en daarom wilen ze deze hond niet aannemen |o
Want als ze uit zouden moeten zoeken waar deze hond alergiesch voor is zou dat te veel geld kosten.
Nou woont mijn tante alleen en heeft dus niemand anders die die honduiti kan laten of what ever.
En wil ze de hond toch echt graag een ander goed thuis geven.
Nou heb ik al meerdere keren klachtten van dit asiel gehoord i,v,m dieren die niet toegelaten werden
maar dit waren dieren zonder eigenaar.

Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt ?
en is er iets wat ik hiertegen kan doen ? ze kunnen toch niet zomaar dieren gaan weigeren ? :?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:43

Ik snap best dat ze zulke dieren weigeren. Het is inderdaad duur om dat allemaal te testen + het een sterke hond is met wat karakter wat ik uit jou verhaaltje op kan maken. Met wat plekken.. Ik snap heel goed dat het lastig is zo'n dier te her plaatsen. Het is niet zo dat als je een hond zat bent het asiel dan het probleem maar oplost. Het is dan aan jou de taak om uit te zoeken wat die hond heeft.
Plaats wat foto's op bokt?! Vast wel iemand die hem leuk vind en een 2e kans geeft :j

Aprils_joke

Re: Een dier dat niet aangenomen wordt in het asiel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:45

goed maar dan nog voor ze met de hond kwam heeft ze meerdere gesprekken gehad met het asiel.
hierna is ze pas met de hond langs geweest.
op marktplaats zetten of iets dergelijks wil ze niet , omdat ze dan denkt dat hij misschien slecht gerecht komt.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:47

Een asiel is er om ZWERFdieren op te nemen, jammer dat je tante hem niet meer de baas kan maar dat is toch echt haar eigen verantwoording.
Verder vind ik het logisch om deze hond niet op te nemen inderdaad vanwege het sterke karakter maar ook vanwege de allergie gezien het nogal veel geld kost om te onderzoeken waar dat van komt.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:48

dan kan ze hem misschien maar beter aan een boom knopen want dan wordt hij wel opgenomen :7

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:49

Kan je geen ander asiel proberen?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:50

dat zou ook nog eens kunnen :j

dit asiel doet wel vaker rare dingen

bijv met een uigedroogde kat aankomen en dan zeggen ze gewoon tja gooi maar in het bos :7 ditis echt waar gebeurt ik was namelijk degene die met de kat aankwam .

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:52

Aprils_joke schreef:
goed maar dan nog voor ze met de hond kwam heeft ze meerdere gesprekken gehad met het asiel.
hierna is ze pas met de hond langs geweest.
op marktplaats zetten of iets dergelijks wil ze niet , omdat ze dan denkt dat hij misschien slecht gerecht komt.

Mijn hond komt van marktplaats en is beter terecht gekomen dan waar hij eerst was :P

Ik ken meerdere mensen die een hond van marktplaats hebben gehaald, en meer honden die via marktplaats een leuk nieuw baasje hebben gevonden.

Je kunt altijd nog wanneer de mensen komen kijken en je hebt er een slecht gevoel bij de hond niet meegeven. Is toch je eigen keuze? gewoon een kwestie van gevoel. Ze hoeft zich er echt geen zorgen over te maken denk ik hoor. Ik zie er geen rede toe

Ik vind de hond in een asiel stoppen veel erger. Zoals je zegt is het een hond met een nogal sterk karakter, en geloof me, die komen het leven lang niet meer dat asiel uit. Wil je dat je eigen hond aandoen? je maatje die je liefhebt? Ik zou het in ieder geval niet doen. Als koda weg zou moeten zou ik zelf een baasje zoeken. dan heb je zelf in de hand waar hij terecht komt. Bij een asiel weet je nog lang niet. En als een hond niet plaatsbaar is dat weten we allemaal wel wat er met ze gebeurt. Wil je dat op je geweten hebben? ik niet in ieder geval :o
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 01-03-12 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:52

ik heb idd eerder van dit probleem gehoord die vroegen zelfs of de da de hond dan niet in kon laten slapen

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:53

hij is in ieder geval wel al gechipt en gecastreerd en geent , dus daar hebben de nieuwe eigenaren geen kosten aan gelukkig ,

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:53

TS: Als ik je tante was zou ik bij een ander asiel in de buurt langs gaan. Ik kan me niet voorstellen dat de hond zomaal overal geweigerd word.

princesmax schreef:
Een asiel is er om ZWERFdieren op te nemen, jammer dat je tante hem niet meer de baas kan maar dat is toch echt haar eigen verantwoording.
Verder vind ik het logisch om deze hond niet op te nemen inderdaad vanwege het sterke karakter maar ook vanwege de allergie gezien het nogal veel geld kost om te onderzoeken waar dat van komt.

Asielen zijn er niet alleen voor zwerfdieren, maar ook voor mensen die niet meer voor hun dier kunnen zorgen. Juist honden zijn vaak herplaatsers, geen vondelingen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:54

Aprils_joke schreef:
dan kan ze hem misschien maar beter aan een boom knopen want dan wordt hij wel opgenomen :7

Dan gaan ze de eigenaar traceren en moet een flink bedrag op tafel leggen :)

Maar goed, ik snap dat ze de hond weigeren, een hond met allergieën kost enorm veel, en ja ze mogen weigeren

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:55

Een asiel is niet alleen om zwerf dieren op te nemen. Ze nemen ook vaak dieren op die om wat voor een reden dan ook niet meer bij hun huidige baas kunnen blijven.

Ik weet niet of je er iets tegen kan doen TS maar hoop wel dat je tante een goed en blijvend tehuis voor de hond kan vinden. Zijn er geen mensen in je omgeving die de hond zouden willen opnemen?

Ik wil wel eens rondvragen of er in mijn omgeving mensen zijn die nog op zoek zijn naar een stafford.... Mocht je dar willen dan PB maar even.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:55

Snap het wel. Is niet echt een geliefd ras plus dus niet zo goed te hanteren plus een eventuele allergie. Dus de kans dat de hond lang blijft zitten is groot en daarvoor kan dan beter een hond zitten die wel sneller een kans heeft. Klinkt rot maar werkt vaak wel zo.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:56

Stybba schreef:
TS: Als ik je tante was zou ik bij een ander asiel in de buurt langs gaan. Ik kan me niet voorstellen dat de hond zomaal overal geweigerd word.

princesmax schreef:

Asielen zijn er niet alleen voor zwerfdieren, maar ook voor mensen die niet meer voor hun dier kunnen zorgen. Juist honden zijn vaak herplaatsers, geen vondelingen.

_/-\o_ _/-\o_ we gaan bruchem proberen , die nemen namelijk wel vaak dieren op

het is trouwens zo dat mijn tante zelfs heeft aangeboden om de -onderzoeks kosten te betalen :j maar toen wilde ze nog niet :?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:57

Maar een asiel hoeft geen dieren van particulieren op te nemen ;) Als wij zulke honden binnenkrijgen laten we deze eerst onderzoeken bij de DA, de kosten die hieruit voortkomen zijn voor de oude eigenaar en daar tekenen ze dan ook voor.

Mossel

Het ras is moeilijk te plaatsen :) die honden zitten vaak erg lang in asiels

ShauniBef

Aprils_joke schreef:

Eigenlijk wel :j .. Maar dat doe je de hond ook niet aan neem ik aan....?

Zou hem toch op MP zetten. Als hij nu niet meer te hanteren valt, een allergie heeft, en je tante kan hem niet meer aan, komt hij vást terecht bij mensen die er wél verstand van hebben en die er een hele leuke hond van kunnen maken :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:57

CubaLibre schreef:
Een asiel is niet alleen om zwerf dieren op te nemen. Ze nemen ook vaak dieren op die om wat voor een reden dan ook niet meer bij hun huidige baas kunnen blijven.

Ik weet niet of je er iets tegen kan doen TS maar hoop wel dat je tante een goed en blijvend tehuis voor de hond kan vinden. Zijn er geen mensen in je omgeving die de hond zouden willen opnemen?

Ik wil wel eens rondvragen of er in mijn omgeving mensen zijn die nog op zoek zijn naar een stafford.... Mocht je dar willen dan PB maar even.

graag :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:58

vreemd dat je je hond naar een asiel brengt met zulke verhalen.. dat is dan beter dan mp? Vind het logisch dat een asiel geen ziek dier opneemt. . Vind dat je tante er eerst maar goed voor moet zorgen ( dus naar da en plekjes laten opknappen ) en daarna kijken voor een baasje, en dan wil t asiel m miss alsnog wel:)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:58

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:59

ShauniBef schreef:
Aprils_joke schreef:

Eigenlijk wel :j .. Maar dat doe je de hond ook niet aan neem ik aan....?

Zou hem toch op MP zetten. Als hij nu niet meer te hanteren valt, een allergie heeft, en je tante kan hem niet meer aan, komt hij vást terecht bij mensen die er wél verstand van hebben en die er een hele leuke hond van kunnen maken :)

ik kan hem wel hanteren :j hij is alleen een beetje druk . maar omdat mijn tante zeer onstabiel is ligt ze bij de minste druk om :')
oh dat is niet grappig

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 00:00

pinuts schreef:
vreemd dat je je hond naar een asiel brengt met zulke verhalen.. dat is dan beter dan mp? Vind het logisch dat een asiel geen ziek dier opneemt. . Vind dat je tante er eerst maar goed voor moet zorgen ( dus naar da en plekjes laten opknappen ) en daarna kijken voor een baasje, en dan wil t asiel m miss alsnog wel:)

jij leest niet goed blijkbaar.

mijn tante heeft al aangebodenom het dier te laten onderzoeken :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:00

Ik had het al eerder aangekaart maar ik vind de hond in een asiel doen pure egoisme. Ze mag dan geen vertrouwen hebben in marktplaats, maar ze kan zelf veel en veel meer doen om te zorgen dat de hond goed terechtkomt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:00

zie nu dat je tante de kosten wel wil betalen:) Dan komt t vast wel goed, wel jammer dat ze hem niet kon houden