hond wassen een probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke12

hond wassen een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:37

mijn golden retriever vind het vreselijk als hij onder de douche moet. ben zeker een half uur bezig om hem er al onder te krijgen en dan al het douchen zelf. daarna kan ik mijn hele douche schoon maken. een groot drama dus ;( heb al overwogen om naar een trimsalon te gaan maarja dan ben je zo 55 euro kwijt en vind toch dat hij zeker wel 4 keer in het jaar gewassen moet worden. ben nu wel benieuwd hoe ieder dit doet en misschien wat nuttige tips heeft..

Caira

Re: hond wassen een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:38

Waarom zou je een hond wassen? Ik heb onze DH nog nooit gewassen, zou niet weten waarom?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:41

Ken het probleem :P Weet niet wat voor 'n douche jullie hebben?? Bij bijvoorbeeld m'n ouders hebben ze een vrij grote douche ruimte (dus geen badkamer) en als er daar gespetterd wordt, hoef je alleen de muren even met de sproeikop af te sproeien.
Als je zo iemand kent, zou je hem daar kunnen wassen?!
En wij gaan best nog wel eens een weekje/weekend ergens naar een bungalowpark. Daar douchen we ze dan meestal! Douchegordijn ervoor en verders weinig schoon te maken :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:42

Nou het kan met een GR best wel eens nodig zijn.
Mijn vrind wast zijn hond 2 a 3 keer in het jaar gewoon buiten in de tuin met de tuinslang, meestal rond april, juli en eind september als het weer het toelaat.
In de winter is het geen doen, hij is ook al 13 die laat je niet meer trap lopen.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:09

mijn hond gaat elke dag mee naar de paarden en zit dus altijd onder zand en bagger, hij rolt wel eens door de drollen of een dood vogeltje nou dan wil ik hem echt wel wassen. hij is nu al een maand of 4 niet gewassen maar je ruikt hem echt :j
ik heb een hele grote badkamer met een douchecabine erin, zodra hij daar uitkomt zit dus alles onder |(
ik woon in een appartement dus met een tuinslang gaat het helaas niet, durf niet aan familie te vragen of het bij hun mag omdat ik weet hoe een puinhoop ervan maak :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:13

Je zou bijna zeggen 'door een autowasstraat'............ :+ :D
Heb je bij de paarden een mogelijkheid om hem met de tuinslang te wassen??
En anders iets van een tshirt aan trekken :D

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:20

Ik was onze hond eigenlijk ook in de tuin, alleen als het te koud is voor buiten en echt nodig binnen in het bad :P
Maar ik las laatst iets over een hondenwasstraat (ja echt waar :=) misschien kun je daar op googlen of dat in je buurt zit, lijkt me in jouw geval ideaal! Bij sommige trimsalons kun je ook je hond alleen laten wassen, neem aan dat dat goedkoper is als 55 euro. En ken ook bedrijven waarbij je zelf je hond kan wassen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:21

Ga samen met je hond onder de douche. Maak er een feest van, ipv een drama.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:22

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:23

nee kentaro ook dat niet helaas, wij hebben een handwaterpomp met alleen koud water, dat kan ik hem echt niet aan doen.
er zijn van die speciale hondenwasgelegenheden maar niet in de buurt anders had ik dat geprobeert..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:24

laat je hem dan kletsnat uit de cabine en schudt hij zich daarna meteen uit in je badkamer ofzo?
Kun je hem niet goed handdoekdroog wrijven in de cabine, dus voordat hij eruit gaat?

die van ons vinden het ook echt niet fijn, als ze mij planten water zien geven met de tuinslang gaan ze al gauw weg :P
Ik was ze gewoon buiten in de tuin nu, toen we op de flat woonden gingen ze mee de badkamer in (2x per jaar ofzo), dat was altijd een heel gepiep en getrek, maar als ik wil dat ze meegaan gaan ze toch echt mee hoor, dan vinden ze zichzelf maar zielig... Flink goed droogrossen en daarna even de badkamer naspoelen. Als je het maar 4x per jaar doet kun je toch gewoon dan even grote schoonmaak houden in de badkamer?
Zorgen dat er niets van stof instaat / wat niet vies mag worden en hoppa, hond erin.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:25

Denk maar niet dat mijn hond met mij onder de douche wilt :')
Ze houdt absoluut niet van water, zodra ze de kans krijgt sprint ze tijdens het wassen uit de douche. Ik heb zelf altijd een bikini aan als ik haar was, want ze maakt me zeikenat.
Het is ondertussen een halfjaar geleden dat ze gewassen is. Zodra het weer warm is moet ze er weer aan geloven, dan maar proberen of het in de tuin wassen wat makkelijker gaat.
Ze riekt ondertussen echt naar hond, niet mijn favo geurtje.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:28

Kimbers schreef:

Hahaha! Heb je wel vaker met honden. Dat ze naar hond ruiken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:29

Kentaro schreef:
Je zou bijna zeggen 'door een autowasstraat'............ :+ :D
Heb je bij de paarden een mogelijkheid om hem met de tuinslang te wassen??
En anders iets van een tshirt aan trekken :D

Die optie is minder raar dan je zelf denkt, bij ons hebben ze nl bij het benzinestation een "hondenwasstraat" :')

Ik gooi die van mij overigens zelden onder de douche vanwege de lucht. Heel soms gaat ie (omdat we dan show hebben) ff mee en dan was ik z'n bevedering even uit opdat die weer mooi wit is, maar verder zelden. En hij doet er niet heel erg moeilijk over :P Maar, om toch een tip te geven, mijn vriend waste vroeger de bouvier van zijn ouders nog wel eens (en een bouv is ook behoorlijk flink natuurlijk :P ) en dat ging als volgt. SLEUR hond trap op, gooi douche aan, prop hond in douchekabine, ga er zelf bij, deurtjes dicht, vriendinnetje erbij om te zorgen dat deurtjes dicht BLIJVEN en bouw er een feestje van :P

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:33

@frances.. wassen is echt 55 euro bij de trimsalon dan worden ook nagels oren en ogen gedaan maar dat hoeft van mij weer niet..
@ibbel.. ik ga ook samen met hem, heb alle geduld en trek er heel veel tijd voor uit, hij vertrouwt me met alles behalve met douchen..
@opisop_shop.ik moet echt met 1 hand de cabine dicht houden en met de ander hem wassen, kan geen handdoek meenemen in de cabine. als ik klaar ben wacht ik net zolang dat hij zich uitschudt maar dat doet hij dan echt niet, pas als hij eruit is.. wordt toch maar weer de hele badkamer schoonmaken (niet zo een leuke klus als alles van hoogglans is :( )

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:36

Jeetje, bij onze trimsalon kan ik hem daarvoor helemaal laten trimmen incl wassen enz.
Hmm, bij sommige hondenpensions bieden ze ook aan dat je de hond kan laten wassen voor je hem ophaalt tegen een meerprijs, misschien zoiets proberen dan? Vragen of je hem alleen zou kunnen laten wassen? Geen idee of het een optie is, maar dat is het enige wat ik nog kan bedenken :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:38

Kan je hem op stal niet af en toe wassen?

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:57

nee helaas zonnebloem, we hebben daar alleen een handpomp met koud water. zou misschien wel warm water van huis mee kunnen nemen maar ben dan zolang bezig eer je alle sop uit die vacht hebt. hij heeft een hele dikke,lange vacht.
kan wel even gaan zoeken naar een hondenpension die dat aanbied frances. dank je voor de tip :D

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:02

Onze hond is ook elke dag op stal rent regelmatig door de drollen maar na een halve dag ruik ik haar niet meer.
Lijkt erop alsof de vacht zichzelf reinigt. Maar idd een lange vacht is misschien erger dat weet ik niet.
Tip van hondenpension is een goede.
Succes

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:11

Ik hoop voor je dat het lukt :) !

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:33

zou je niet met paardenshampoo zonder water kunnen wassen, je hebt toch speciale schampoo voor zonder water, dat hoef je dus niet uit te spoelen?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:49

Hhilde schreef:
Kimbers schreef:

Hahaha! Heb je wel vaker met honden. Dat ze naar hond ruiken.

:o
hehhhhh je snapt me wel toch! :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:54

Ik zou zeggen... neem hem wat vaker mee naar de badkamer.
Niet alleen als je HEM gaat wassen.
Maar als je zelf doucht, haren fohnen, tanden poetsen.
Even gezellig op de badkamer.
Wanneer jij gaat douchen, ervoor of erna even je hond in de cabine zonder water.. snoepje erin en weer eruit. En dan ga je bijvoorbeeld weer verder douchen.
En weer opnieuw, even pootjes nat, koekje erin, en weer hond eruit en zelf verder douchen.
Baasje doucht, normaalste zaak van de wereld.

Maak het normaal, en gezellig. En maak van de badkamer niet een ' hier-wordt-alleen-gedoucht-monster".

Mocht hij zover zijn dat hij het tot zijn buik/halverwege lijf toelaat, dan kun je dat bijvoorbeeld elke week doen.
(Hoeft niet perse met shampoo).
Op stal wordt hij toch vies, dus even poten en buik onder de straal is dan wel fijn.

Dit heb ik van pup af aan gedaan met mijn hond. Tevens omdat ik hem toen niet alleen wilde laten, dan maar mee naar de badkamer.
Hij loopt tot de dag van vandaag zelf de douchecabine in.
Van top tot teen inzepen vind hij niet heel leuk, maar toch loopt hij nog steeds zelf erin.
Doe ik ook niet vaak, in tegenstelling tot zijn buik en broek even wassen.
Daarna douch ik zelf en kan meneer nog even wat opdrogen in de badkamer.

(Wij hebben een grote glazen cabine. Lekker makkelijk, kan de hond niet uit. Mijn grootste zorg is dus de deur dichthouden. Want met mijn slimme aus weet ik zeker: 1 x per ongeluk met zijn kont die deur openduwen... en dan heeft hij dat spelletje door natuurlijk)

Normaalste zaak van de wereld.

Succes!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:17

Oke, minimale bijdrage van mijn kant (heb ook geen hond).

Ik zag de titel van dit topic voorbij komen daarstraks, en zojuist deze foto.... Wie weet werkt het tóch!?

http://pics.kuvaton.com/kuvei/dog60.jpg

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:20

Bij ons op stal hebben de hondeneigenaren het geluk dat er warm water tot hun beschikking staat op de spuitplaats voor de paarden. Dus krijgen ook de honden daar ook af en toe een douche.
Scheelt veel bende in de badkamer en hondenharen in het afvoerputje.
Misschien een idee?