Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

, of takken die in de lijn blijven haken) Albert schreef:Ik weet niet of je bereid bent wat te investeren maar anders is een goede teletac een oplossing.
Kies er dan wel een met een goed bereik, een waarschuwingspiepje en een goede instelbaarheid zoals bijv. de Dogtra 1210NCP.
Siggy schreef:Sleeplijn is inderdaad een hele lange lijn, eigenlijk bedoeld om mee te trainen geloof ik. Bij B2 gebruik ik hem gewoon als uitlaatlijn, voor hem heb ik er eentje van 20 meter lang, dus hij kan gewoon lekker heen en weer rennen en lekker hond zijn. 2 van zulke lijnen wordt natuurlijk een leuk feest met knopen e.d.
(B2 en ik hebben al regelmatig ruzie met bomen, waar we elk aan een ander kant langs gaan, of takken die in de lijn blijven haken)
Amaris schreef:Siggy schreef:Sleeplijn is inderdaad een hele lange lijn, eigenlijk bedoeld om mee te trainen geloof ik. Bij B2 gebruik ik hem gewoon als uitlaatlijn, voor hem heb ik er eentje van 20 meter lang, dus hij kan gewoon lekker heen en weer rennen en lekker hond zijn. 2 van zulke lijnen wordt natuurlijk een leuk feest met knopen e.d.
(B2 en ik hebben al regelmatig ruzie met bomen, waar we elk aan een ander kant langs gaan, of takken die in de lijn blijven haken)
Oh my.... ja ik snap je probleem. Krijg direct beelden als in funnies home video
). Ik weet dat jachtdrift er niet zo makkelijk uit te krijgen is, maar een betere controle over het commando 'hier' is uiteraard de eerste stap.
Ik hoop dat je er een klein beetje wat aan hebt, nogmaals een jachtdrift zijn ze mee geboren en zijn ze op gefokt en zul je er nooit uit kunnen krijgen. Maar je kunt het fluitje wel sterk maken en daardoor wat meer grip op je hond krijgen. Wanneer de hond echt de jacht inzet kun je het schudden dus probeer dat altijd voor te zijn door hem in het stadium daarvoor al bij je te roepen en even wat anders te doen.