Vlooien help!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Vlooien help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 00:34

Hallo
Alvast bedankt voor het lezen :)

Wij hebben een probleem in huis waar we niet vrolijk van worden.
We hebben namelijk een echte vlooien plaag in huis.
Jullie zullen wel begrijpen dat we er nu wel klaar mee zijn.
Onze dieren worden altijd netjes elke 4 weken ontvlooit met Frontline combo.
Volgeens onze DA kunnen vlooien hier niet resistent van worden, volgens de dieren winkel wel.
En ik neig nu toch naar het gelijk van de dieren winkel.

We hebben het huis behandelt met spray,
maar dat heeft niks geholpen.
Nu is het zo dat ik in verwachting ben en die spray is dus schadelijk voor zwangere vrouwen en kinderen onder de 4 jaar.
Dus ik en me zoontje (2,5) een heel weekend bij me ouders gelogeerd.
En man lief vrijdag avond het helehuis gedaan.
Eerst met de stoomreiniger, en daarna het helehuis met de spray ingespoten.
Alles is van zijn plek geweest.
Alles wat op 60 graden gewassen kon worden is gewassen op 60 graden.
Wat op 90 graden kan zelfs op 90 graden en de rest heeft eerst spray gehad en is 3 dagen later gewassen
De dieren voor ik vertrok nog gewassen met vlooienschampoo.
Ze kwamen er met bosjes dood vanaf.
Nu was ik ze om de dag, behalve waneer ik ze weer hun vlooien kuur moet geven dan wacht ik een week.
Maar nog steeds hebben we last van die vieze beesten.
Ik zelf zit onder de vlooien, beten me zoontje heeft vlooien beten, en me dieren blijven maar krabben en na elke was buurt komen er dooien vlooien uit.

Dus mij vraag is wat kan ik nu nog doen.
Ik ben hoog zwanger dus me huis nog een keer behandelen is geen optie. (niet voor ik bevallen ben)

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:52

als je altijd frontline dan word de vlooi imum er voor u moet wat anders voor de poezen gebruiken anders kom je niet van die vlooien af vraag het maar aan de DA want daar heb ik het ook van
Ik had ook het zelfde probleem en gebruikte ook frontline . Ik heb nu advance van de dierenarts .

Ik heb nog een tip . Bij kruitvat heb je ook vlooien druppels maar die helpen niks de vlooien gaan daar niet dood van .niet aan beginnen want je moet na het druppelen,nog 3 a 4 weken wachten
Om een andere merk te mogen gebruiken . Maar dat moet ook als u frontline als u die gebruikt heeft
Anders krijgt de kat een overdosis en gaat de kat
Door vergiftiging dood

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:56

combineren met van die pillen waar vlooien steriel van worden? Program heet dat.

http://www.catandogs.nl/ hier lees je ook goede berichten over.
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 22-02-12 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 01:02

tiny_tiger schreef:
als je altijd frontline dan word de vlooi imum er voor u moet wat anders voor de poezen gebruiken anders kom je niet van die vlooien af vraag het maar aan de DA want daar heb ik het ook van
Ik had ook het zelfde probleem en gebruikte ook frontline . Ik heb nu advance van de dierenarts .

Ik heb nog een tip . Bij kruitvat heb je ook vlooien druppels maar die helpen niks de vlooien gaan daar niet dood van .niet aan beginnen want je moet na het druppelen,nog 3 a 4 weken wachten
Om een andere merk te mogen gebruiken . Maar dat moet ook als u frontline als u die gebruikt heeft
Anders krijgt de kat een overdosis en gaat de kat
Door vergiftiging dood

ja dat wist ik, vandaar dat ik ze nu was,
want vind het sneu dat ze steeds jeuk hebben.
zelfs een vlooiband mag niet in combinatie met de vlooien kuur. schampoo mag wel want dat trekt niet in de bloedbaan van de dieren.

Thirty

Re: Vlooien help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:09

Je kunt beter nu nogmaals behandelen dan straks als je bevallen bent, aangezien je dan helemaal geen kant op kunt. Heb je wel goed de plinten, tapijten, bed etc behandeld?? Het hele huis?
Je wilt toch ook een pasgeboren baby niet blootstellen aan een vlooienplaag??

Doe een stukje vlooienband in je stofzuiger. Haal ander vlooienmiddel n omgevingsspray bij je DA. En weer overnieuw beginnen. Elke twee dagen wassen is ook niet gezond en daar haal je verder weinig mee uit.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:13

Advantage werkt prima, net als Bolfo Gold(zelfde werkzame stof) toen bij ons de Frontline niet meer werkte ben ik dat gaan gebruiken en dat voldoet prima.
Advantage en Bolfo Gold zijn net als Frontline pipetjes voor in de nek (vd kat)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 01:13

normaal gesproken zou je dit niet doen,
maar ik mag niks meer doen niet stofzuigen niet tillen,
dus ik kan niet alvast iets doen voor mij man.
en ik heb een bloeding gehad dat weekend en ik sta echt op springen dus nu nogmaals behandelen is echt geen optie.
en hoe wel het zeer zekker vervelend is gaat een baby niet dood van een vlooien plaag. dus kan hij beter daar een paar dagen in zitten als dat ik nu nog onodige wel schadelijke risico's ga nemen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 01:15

Amalarab schreef:
Advantage werkt prima, net als Bolfo Gold(zelfde werkzame stof) toen bij ons de Frontline niet meer werkte ben ik dat gaan gebruiken en dat voldoet prima.
Advantage en Bolfo Gold zijn net als Frontline pipetjes voor in de nek (vd kat)

maar helpt dat dan ook tegen de vlooien in huis zelf?
als het voor de dieren helpt is dat natuurlijk al een heel probleem minder.
maar wil ze ook uit huis hebben :j

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:16

Ik kam de katten hier voor wel 6 keer per dag dat help ook met wassen haal je niet de eitjes weg die vallen dan in je huis daar om heb je ook die vlooien plaag als je ze kam dan moet je die in heet water doen en je dieren hebben minder jeuk ik snap dat je ze uit
je huis wil heben dan moet je echt bij je dieren beginen anders lukt het niet door die eitjes die ze steeds van hun afgooien
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 22-02-12 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:21

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:31

hanny_jelke schreef:
en ik heb een bloeding gehad dat weekend en ik sta echt op springen dus nu nogmaals behandelen is echt geen optie.
en hoe wel het zeer zekker vervelend is gaat een baby niet dood van een vlooien plaag. dus kan hij beter daar een paar dagen in zitten als dat ik nu nog onodige wel schadelijke risico's ga nemen.

En je denkt dat al die middelen onschadelijk zijn voor de baby? :? Want je zult alsnog de beesten en je huismoeten behandelen hoor, daar ontkom je niet aan. Dus beter nu dan je baby daaraan blootstellen.

Je man kan vast wel sprayen en stofzuigen ^)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:53

Oh een vlooienplaag is echt vreselijk! De poppen van een vlo kunnen wel een jaar in leven blijven, dus 1 keer het huis onder handen nemen is niet genoeg helaas. En een warm huis is natuurlijk een heerlijke verblijfplaats! Zoals Thirty al zegt, je gaat er niet aan ontkomen het huis nogmaals met omgevingsspray te behandelen. Je kan het huis toch 's morgens inspuiten en dan weg gaan? Ramen open zodat het goed door kan luchten en dan zijn de meeste schadelijke stoffen wel verdwenen denk ik zo.

Verder elke dag stofzuigen, en wekelijks de honden manden/ dekens zo heet mogelijk wassen. Elke dag de honden onder handen nemen met een vlooienkam en wekelijks onder handen nemen met shampoo.

Zelf heb ik deze spray waar ik erg tevreden over ben:
Afbeelding

Ook krijgen de honden hier knoflook, beschermd erg goed tegen teken en vlooien. Afgelopen zomer geen enkele teek gezien!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 01:55

Thirty schreef:
hanny_jelke schreef:

En je denkt dat al die middelen onschadelijk zijn voor de baby? :? Want je zult alsnog de beesten en je huismoeten behandelen hoor, daar ontkom je niet aan. Dus beter nu dan je baby daaraan blootstellen.

Je man kan vast wel sprayen en stofzuigen ^)

nee dat is even goed schadelijk maar ik mag niet van huis weg dus ik kan niet anders.
mijn man kan dat prima en dat doet hij met liefde.
maar het kan niet omdat ik niet van huis weg mag.
en ik ga echt niet de baby aan die middelen bloot stellen.
na de bevalling kan ik zo weer bij me ouders logeren met de kids dus dat is echt geen probleem.
maar tot na de bevalling is het huis behandelen geen optie, hoe vervelend dit ook is.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 01:58

Marloes__ schreef:
Oh een vlooienplaag is echt vreselijk! De poppen van een vlo kunnen wel een jaar in leven blijven, dus 1 keer het huis onder handen nemen is niet genoeg helaas. En een warm huis is natuurlijk een heerlijke verblijfplaats! Zoals Thirty al zegt, je gaat er niet aan ontkomen het huis nogmaals met omgevingsspray te behandelen. Je kan het huis toch 's morgens inspuiten en dan weg gaan? Ramen open zodat het goed door kan luchten en dan zijn de meeste schadelijke stoffen wel verdwenen denk ik zo.

Verder elke dag stofzuigen, en wekelijks de honden manden/ dekens zo heet mogelijk wassen. Elke dag de honden onder handen nemen met een vlooienkam en wekelijks onder handen nemen met shampoo.

Zelf heb ik deze spray waar ik erg tevreden over ben:
Afbeelding

Ook krijgen de honden hier knoflook, beschermd erg goed tegen teken en vlooien. Afgelopen zomer geen enkele teek gezien!

ik ga in iedergeval vast naar die spray kijken bij onze dieren winkel hadden ze alleen die anderen.
van wegen de poppen hebben we ook de stoomreiniger gebruit want volgeens de dieren winkel gingen die dood als het boven de 60 graden kwam.
stofzuigen wordt ook elke dag gedaan en ik kam ze na het wassen. dus ga ze nu wel vaker kammen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 02:07

hanny_jelke schreef:
nee dat is even goed schadelijk maar ik mag niet van huis weg dus ik kan niet anders.
na de bevalling kan ik zo weer bij me ouders logeren met de kids dus dat is echt geen probleem.
maar tot na de bevalling is het huis behandelen geen optie, hoe vervelend dit ook is.

Ohhh op die manier +:)+

Ik zou ander vlooienmiddel gebruiken dus, stukje vlooienband in je stofzuigerzak en als je weg bent het hele huis nogmaals behandelen.

Succes met je bevalling.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 02:44

hanny_jelke schreef:
ik ga in iedergeval vast naar die spray kijken bij onze dieren winkel hadden ze alleen die anderen.
van wegen de poppen hebben we ook de stoomreiniger gebruit want volgeens de dieren winkel gingen die dood als het boven de 60 graden kwam.
stofzuigen wordt ook elke dag gedaan en ik kam ze na het wassen. dus ga ze nu wel vaker kammen

Deze komt bij Agradi vandaan! Is ook een natuurlijk middel, dus ook niet schadelijk voor jou :).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 04:01

poeh voel me toch ineens geroepen om de dieren hier is even goed te wassene en een pipet te geven als ik dit topic lees... Tips worden er al meer dan genoeg gegeven ik denk dat je met om de dag wassen zoiezo al best veel resultaat bereikt :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 04:11

Nee je moet de cyclus doorbreken...alleen de vlooien doden die op dat moment toevallig op je hond zitten heeft niet zoveel zin.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 04:14

Klopt, daarom zou ik er persoonlijk ook voor kiezen om de hond elke dag te behandelen met een vlooienkam. Het is namelijk voor de hond wel een stuk prettiger om dagelijks de volwassen vlooien te verwijderen...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 04:47

de hond heeft ze ook maar een stuk minder als de kat.
het grootste probleem zit hem denk ik in de poppen.
die komen uit waneer het voor hun idiaal is.
en ik heb het idee dat er hier elke dag uitkomen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:22

's Nachts kan je vlooien vangen door een kaars te branden in een lage bak met water, wat afwasmiddel en slaolie. De vlooien springen naar het licht, belanden in het water en verdrinken. Het afwasmiddel en de olie voorkomen dat ze blijven drijven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:39

Heel vervelend dit.
Wij gebruiken bij onze dieren steeds andere merken pipetjes om resistentie te voorkomen.
In de zomer krijgen ze iedere 2/3 weken een nieuwe pipet.
Dit omdat de DA ons vertelde dat een pipetje na 2 weken zijn werking begint te verliezen.
Verder doen we als ze toch vlooien blijken te hebben de slaap plaatsen insprayen en stukjes vlooienband daar neer leggen.

succes daar, als het er eemaal is ben je er niet zo maar even vanaf :(:)

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:52

Thirty schreef:
hanny_jelke schreef:

Ohhh op die manier +:)+

Ik zou ander vlooienmiddel gebruiken dus, stukje vlooienband in je stofzuigerzak en als je weg bent het hele huis nogmaals behandelen.

Succes met je bevalling.

Asjeblieft geen stukje vlooienband in je stofzuiger doen, de stof komt er aan de achterkant van de stofzuiger direct weer uit. Dit kan echt schadelijk zijn voor je dieren..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:57

Straks als je bevallen bent een keer iemand van de ongediertje bestrijding laten komen en je hele huis laten sprayen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:31

hier gebruik ik nu advantage voor de honden en de kat en werkt prefect. Vlooienplaag in huis lost dan ook een eind op omdat ze toch op de dieren springen. Wat je ook kan doen maar geen idee of het bij katten kan is een tablet laten eten waardoor vlooien steriel worden en niet meer voor kunnen planten. Daarvoor of daarna (geen idee hoeveel weken ertussen moeten zitten) een pipet geven dat de vlooien dood gaan.

Gelukkig hier nog nooit een plaag gehad in huis maar frontline gebruik ik dan ook niet.