Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
slimmerik schreef:Bij mij geen knuppel in het hoenderhok hoor. Ben het met je eens.... de mensen in het buitenland laten ze verrekken maar die oh zo zielige ziektekiemendragers moeten hier naar binnen gesleept worden....
Zijn andere manieren om ze te helpen.... Amaris schreef:slimmerik schreef:Bij mij geen knuppel in het hoenderhok hoor. Ben het met je eens.... de mensen in het buitenland laten ze verrekken maar die oh zo zielige ziektekiemendragers moeten hier naar binnen gesleept worden....
Het is ook wat lastig om een ondervoede marokkaanse zwerver te adopteren nietwaar.

slimmerik schreef:Nou zo lang hier de asiels uitpuilen zie ik niet in waarom geimporteerde puppies en zwerfhonden te kopen en zo de broodfok en criminele handel daar in stand te houden.....
Amaris schreef:Zou dat iets gewoon menselijks zijn? Dat je in een 3de wereldland loopt en daar een pupje ziet dat er vreselijk aan toe is, en dat je eerste gedachte dan niet is, goh laat ik eens op asiels.com kijken of er in NL misschien nog puppies in het asiel zitten, want dan kan ik er beter zo eentje nemen en dit hummeltje een ellendige dood laten sterven.
Zoiets? Misschien?
spicegirl schreef:en dan andere mensen, en dieren blootstellen aan levensgevaarlijke ziektes ? als er iemand besmet raakt, leg dan maar eens uit dat je een ziek hondje wilde redden. las net dat er al 2 katten en een hond daar besmet zijn. dat is dus nu al 4 dieren dood, en een 50 mensen verplicht inge-ent. . wow, wat een goede daad.
Hhilde schreef:spicegirl schreef:en dan andere mensen, en dieren blootstellen aan levensgevaarlijke ziektes ? als er iemand besmet raakt, leg dan maar eens uit dat je een ziek hondje wilde redden. las net dat er al 2 katten en een hond daar besmet zijn. dat is dus nu al 4 dieren dood, en een 50 mensen verplicht inge-ent. . wow, wat een goede daad.
En al duizenden andere buitenlandse hondjes gered! Noem dat 'ns gèèn goede daad!
spicegirl schreef:niet als er hierdoor in het asiel gezonde dieren worden afgemaakt.
_San87_ schreef:spicegirl schreef:niet als er hierdoor in het asiel gezonde dieren worden afgemaakt.
In Nederland zijn er voor zover ik weet geen asiels met een actief euthanasiebeleid.
Citaat:Artikel 13 Euthanasiebeleid
Lid 1 Het asielbestuur/directie heeft een Euthanasiecommissie ingesteld.
Lid 2 Deze commissie bestaat minimaal uit de beheerder, de dierenarts en een door het asielbestuur/directie benoemde deskundige.
Lid 3 De werkwijze van de euthanasiecommissie dient te worden beschreven in het asielprotocol en dient in overeenstemming te zijn met het beleid van de Dierenbescherming. De euthanasiecommissie rapporteert tenminste jaarlijks aan het asielbestuur/directie.
Lid 4 Dieren mogen niet geëuthanaseerd worden wegens leeftijd of gebrek aan ruimte.
Lid 5 Euthanaseren van dieren wegens medische reden vindt pas plaats na beslissing van de dierenarts en na overleg met de beheerder. De reden wordt schriftelijk vastgelegd en ondertekend door alle leden van de euthanasiecommissie.
Lid 6 Het noodzakelijk euthanaseren van dieren wegens niet medische redenen dient eerst te worden voorgedragen aan de euthanasiecommissie. Het besluit wordt vastgelegd, onderbouwd en ondertekend door alle leden van de euthanasiecommissie.
Lid 7 Medewerkers weten wat zij aan derden over het euthanasiebeleid kunnen communiceren.
Lid 8 Dieren worden voorafgaand aan euthanasie door een (asiel)dierenarts onder narcose gebracht.
Bron: http://www.dierenbelang.hoekschewaard.nl/erkenning.htm