Hond met hondsdolheid in amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hond met hondsdolheid in amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 15:26

troi

Re: Hond met hondsdolheid in amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:45

En dat niet alleen, mensen blijven zelf ook maar naar het buitenland gaan waar ze contact met zieke dieren kunnen hebben, en dan durven ze na hun reis ook nog weer terug te komen en hun vieze microben mee te nemen. Bloedjelink!

Ik denk dat we dat beter kunnen verbieden.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:49

Was ook het eerste wat ik zei hoor,
dacht meteen aan een zielige import pup uit het oostblok.
volgens mij hebben ze daar wel vaker hondsdolheid.
we gaan in de toekomst nog veel vaker enge ziektes het land binnenhalen
zolang puppys vanuit het oostblok in busjes vol deze kant op worden gehaald
voor een markt die meer en meer wil voor minder geld.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:54

tja net wat ts zegt, je wilt die diertjes helpen maar je haalt eigenlijk alleen maar ellende deze kant op :n
heel sneu voor het beestje maar het zal helaas wel vaker gebeuren.
ik dacht dat die beestjes daar ook goed onderzocht werden voordat ze hierheen kwamen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:56

en wat voor een DA heeft hier een gezondheidscertificaat bij gegeven ? die kan nu ook besmet zijn.
laten we maar alle zielige diertjes hier redden, en alleen donaties geven om de omstandigheden daar te verbeteren..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:57

Bij mij geen knuppel in het hoenderhok hoor. Ben het met je eens.... de mensen in het buitenland laten ze verrekken maar die oh zo zielige ziektekiemendragers moeten hier naar binnen gesleept worden....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:58

slimmerik schreef:
Bij mij geen knuppel in het hoenderhok hoor. Ben het met je eens.... de mensen in het buitenland laten ze verrekken maar die oh zo zielige ziektekiemendragers moeten hier naar binnen gesleept worden....

Het is ook wat lastig om een ondervoede marokkaanse zwerver te adopteren nietwaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:00

:D Zijn andere manieren om ze te helpen....

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:01

Kom, we trekken kilometers hoge muren rond de hele grens! Alle vliegtuigen kapot maken! Niemand mag het lang meer uit! Stel je voor dat er wat gebeurd!

Zucht, werkelijk... Dit kan gebeuren, maar dit is geen dagelijkse kost. Honden uit het buitenland halen is helemaal niet erg zolang er maar in realistische aantallen gedacht wordt.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:02

Amaris schreef:
slimmerik schreef:

Het is ook wat lastig om een ondervoede marokkaanse zwerver te adopteren nietwaar.

:')

Maar helemaal mee eens. Hier zitten de asielen overvol, maar men moet en zal van die hondjes-met-vreemde-of-gewoon-gevaarlijke-ziektes importeren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:02

slimmerik schreef:
:D Zijn andere manieren om ze te helpen....

Inderdaad, je helpt ze door te doneren of whatever. En dan maar hopen dat je centjes ook echt daar terecht komen waar ze horen.

Een hondje kun je meteen heel praktisch helpen door het te adopteren. Maar dan wel ingeent en gezond graag.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:08

Nou zo lang hier de asiels uitpuilen zie ik niet in waarom geimporteerde puppies en zwerfhonden te kopen en zo de broodfok en criminele handel daar in stand te houden.....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:12

slimmerik schreef:
Nou zo lang hier de asiels uitpuilen zie ik niet in waarom geimporteerde puppies en zwerfhonden te kopen en zo de broodfok en criminele handel daar in stand te houden.....

Ik wou net hetzelfde schrijven, waarom niet eerst problemen in eigen land oplossen in plaats van het buitenland?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:13

Zou dat iets gewoon menselijks zijn? Dat je in een 3de wereldland loopt en daar een pupje ziet dat er vreselijk aan toe is, en dat je eerste gedachte dan niet is, goh laat ik eens op asiels.com kijken of er in NL misschien nog puppies in het asiel zitten, want dan kan ik er beter zo eentje nemen en dit hummeltje een ellendige dood laten sterven.
Zoiets? Misschien?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:18

Amaris schreef:
Zou dat iets gewoon menselijks zijn? Dat je in een 3de wereldland loopt en daar een pupje ziet dat er vreselijk aan toe is, en dat je eerste gedachte dan niet is, goh laat ik eens op asiels.com kijken of er in NL misschien nog puppies in het asiel zitten, want dan kan ik er beter zo eentje nemen en dit hummeltje een ellendige dood laten sterven.
Zoiets? Misschien?

Vast wel. Maar als je dan weer een verhaal als dit hoort, dan denk ik, waar zijn we in godsnaam mee bezig. Rabiës is niet alleen gevaarlijk voor honden, maar voor iedereen.

Verbeter de omstandigheden daar maar eerst eens structureel en haal de problemen niet naar Nederland.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:21

en dan andere mensen, en dieren blootstellen aan levensgevaarlijke ziektes ? als er iemand besmet raakt, leg dan maar eens uit dat je een ziek hondje wilde redden. las net dat er al 2 katten en een hond daar besmet zijn. dat is dus nu al 4 dieren dood, en een 50 mensen verplicht inge-ent. . wow, wat een goede daad.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:22

spicegirl schreef:
en dan andere mensen, en dieren blootstellen aan levensgevaarlijke ziektes ? als er iemand besmet raakt, leg dan maar eens uit dat je een ziek hondje wilde redden. las net dat er al 2 katten en een hond daar besmet zijn. dat is dus nu al 4 dieren dood, en een 50 mensen verplicht inge-ent. . wow, wat een goede daad.

En al duizenden andere buitenlandse hondjes gered! Noem dat 'ns gèèn goede daad!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:24

niet als er hierdoor in het asiel gezonde dieren worden afgemaakt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:24

Hhilde schreef:
spicegirl schreef:

En al duizenden andere buitenlandse hondjes gered! Noem dat 'ns gèèn goede daad!

Dat is super.

Wat is er nu structureel in die landen verbeterd dan? Of is het plan alle overschot naar Nederland te halen?

spicegirl schreef:

In Nederland zijn er voor zover ik weet geen asiels met een actief euthanasiebeleid.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:25

Ja dat is de reden waarom ik er op tegen ben om honden uit het buitenland haal en ook waarom ik altijd zo strikt ben met de entingen. Heb net een nieuwe pup maar die is gelijk de volgende dag naar de dierenarts gegaan voor de 2e Rabies enting. Hoef ik niet bang te zijn voor de buitenlanders wat dat betreft.

Dit soort dingen zul je stees vaker gaan zien en niet alleen bij Rabies. En aangezien steeds meer mensen bezuinigen op entingen of het gif niet in het lijf van de honden wil hebben voorzie ik ook nog wel een staartje.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:26

jawel, alleen maken ze dat niet publiek bekend.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:27

spicegirl schreef:
jawel, alleen maken ze dat niet publiek bekend.

Hoe weet jij dat dan, als het niet openbaar bekend is :)?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:28

Hhilde schreef:

Terwijl de asielen hier nog steeds bomvol zitten, dit wordt alleen maar voller en de situatie is in dergelijke landen niet tot nauwelijks verbeterd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:29

_San87_ schreef:
spicegirl schreef:

In Nederland zijn er voor zover ik weet geen asiels met een actief euthanasiebeleid.

Er is inderdaad geen actief euthenasiebeleid maar er zijn nog genoeg dierenasiels die langzitters op een gegeven moment inslapen, dit dan vooral bij de honden heb ik begrepen maar bij katten gebeurt het ook wel.
Daarnaast worden uiteraard de dieren die agressief zijn of zo ziek dat ze geen kans hebben op plaatsing wel ingeslapen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:30

Asielen mogen geen euthanasie plegen vanwege ruimtegebrek:

Citaat:
Artikel 13 Euthanasiebeleid

Lid 1 Het asielbestuur/directie heeft een Euthanasiecommissie ingesteld.
Lid 2 Deze commissie bestaat minimaal uit de beheerder, de dierenarts en een door het asielbestuur/directie benoemde deskundige.
Lid 3 De werkwijze van de euthanasiecommissie dient te worden beschreven in het asielprotocol en dient in overeenstemming te zijn met het beleid van de Dierenbescherming. De euthanasiecommissie rapporteert tenminste jaarlijks aan het asielbestuur/directie.
Lid 4 Dieren mogen niet geëuthanaseerd worden wegens leeftijd of gebrek aan ruimte.
Lid 5 Euthanaseren van dieren wegens medische reden vindt pas plaats na beslissing van de dierenarts en na overleg met de beheerder. De reden wordt schriftelijk vastgelegd en ondertekend door alle leden van de euthanasiecommissie.
Lid 6 Het noodzakelijk euthanaseren van dieren wegens niet medische redenen dient eerst te worden voorgedragen aan de euthanasiecommissie. Het besluit wordt vastgelegd, onderbouwd en ondertekend door alle leden van de euthanasiecommissie.
Lid 7 Medewerkers weten wat zij aan derden over het euthanasiebeleid kunnen communiceren.
Lid 8 Dieren worden voorafgaand aan euthanasie door een (asiel)dierenarts onder narcose gebracht.

Bron: http://www.dierenbelang.hoekschewaard.nl/erkenning.htm