Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Annettu_ schreef:Hond op zijn plaats zetten ? Als hij echt stout is, houd ik hem bij zen baard vast en spreek hem flink toe, Wat hij doet : Zitten en weg duiken.. Denk niet dat hij tegen de harde hand kan..
... Maar consequent negeren. Ook als hij blaft/gromt als je aanwezig bent, negeren alsof er niets aan de hand is. Jooltje schreef:Het tegen je aan hangen en aandacht opeisen zijn allemaal tekenen van dominant gedrag. Ik heb laatst een gedragstherapeut bij mijn hond gehad omdat ik ook problemen had. Niet zulke problemen als jij beschrijft. Maar hij heeft mij duidelijk gemaakt dat een hond niet mag bepalen wanneer hij aandacht krijgt maar jij. Negatieve aandacht is ook aandacht...dus hard eej roepen valt hier ook onder. En hij zal vast wel weten ondertussen dat jullie op een gegeven moment reageren en dus aandacht krijgt.
Ik weet uit ervaring dat het moelijk is maar negeren van de negatieve werkt in dit geval toch het beste en dan het positieve gedrag belonen.
Annettu_ schreef:Dan komt hij net van buiten,Gaat hij drinken en liggen. 5 min erna begint het.. Hij gaat ijsberen en piepen.. Dit negeren we ookal een jaar..
Buiten.. is een hel.. Hij kan braaf naast je lopen maar dan moet je eerst boos worden.. Anders blijft hij steeeeds een klein beetje voor je lopen.. duw je hem terug of ga je ervoor lopen. Dan gaat hij ook terug.. Maar hij kan nog niet eens 5 sec rustig naast je blijven.. Verderop mogen ze los, Ik laat ze alle2 los en ze sprinten er van door. Kleine JR is nog steeds herstellende van Hernia.. Hij moet rustig aan doen.. helaas gaat dat niet met Santo.. Santo jaagt ruzzo op en bijt steeds kn zijn staart en rug! Waarop ik in paniek raak en santo foei! roep, Hij weet dat hij dan straf krijgt en rent tot een veilige afstand van me af.. dan rent hij om me heen met 8 m afstand.. me aankijkend.. Rent hij weer Ruzzo achterna
Vol in zijn rug happend.. Kleine piept en schreeuwt. Haalt naar hem uit waardoor Santo valt en gelijk opstaan om opeens spontaan naar de boom toe te rennen en mij nog steeds te negeren.. Uiteindelijk komt hij als ik erop af loop en hij
Me doodlief aankijkt.. Wat moet ik met hem soms?!?!
Hij heeft een tijdje voernijd gehad dit heb ik afgeleerd helaas met de harde hand omdat hij het flikte om mij te bijten.. Hem op de grond geduwt en het eten afgepakt. Nu heeft hij het nooit meer geflikt.. en met etenstijd is het nu goed.
Hij is ook vaak zo lomp.. zit visite op de bank. Gaat hij er met zen 75 kilo tegen aanzitten.. of er tegen aan staan met zen l*l.. Als je hem wegstuurt moet je 'schreeuwen' en wegduwen dan dreigt hij te happen.. Met open bek naar men hand toe.. of hij gaat spelen..
Help ? hondencursus niet mogelijk.. Stiefvader wilt het niet omdat santo het bij hem nooit doet.. ( ja.. hij laat ze uit zonder riem, pleurt gewoon voer neer en als hij weg moet schreeuwt hij hard..)
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met tips..