Hopeloos word ik van de hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Hopeloos word ik van de hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:42

Naam : Santo
Ras : Bouvier
Leeftijd : Bijna 2
Lief : Zijn oogjes en spontane hoofd op schoot knuffels.
Stout : Af en toe van die winden.. maar het ergste komt nog..

Allereerst, Als ik merk dat dit een reltopic wordt en of een 'TS, jij bent zooooooo stom !!!' (Als je begrijpt wat ik bedoel) dan sluit ik het en is mijn mening als 'Meeste boktmensen weten alles beter en dat zal je horen en voelen met wrede woorden en sarcastische knipon' Dankje voor de bokkers die leuk en lief reageren met verstandige en bemoedigde woorden.

Santo heeft echt kiloooo's energie, Ze worden 4-5 x per dag uitgelaten wat tussen de 20 min en 50 min inzit. Savonds ga ik met hem hardlopen ongeveer 1 uur tot 1,5 uur.

Hij is echt een droppie maar soms.. urgh.. waarom wouden we honden?

S'avonds begint het.. De mensen gaan naar bed.. Zodra alles uit is en het is stil, begint meneer te blaffen naar de deur idem ook grommen. Als we dit negeren word het steeds erger.

Met een flinke 'EEJ' is het gelijk afgelopen. S'morgends sta ik als eerste op en dan is het continue gepiep.. maar dan echt continue.. een 'EEJ' helpt niet.. Negeren doen we nu ook al een jaar.. Hij houdt niet op ! Soms doet hij het ook leuk tussendoor

Hoffie777

Re: Hopeloos word ik van de hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:44

Probeer hem eens geestelijk moe te maken ipv lichamelijk moe maken wat je nu doet. Dus zoek en denk spelletjes met hem doen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:45

en als jullie naar bed gaan zit hij dan alleen?
en als je op staat ga je dan vrij vlot ook weg of ben je hele dag thuis?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:47

waar heb je de hond snachts dan?
is die alleen,kan je hond goed alleen zijn?

heb je al gekeken of er een reden is dat hij naar de deur gromt?
hoog frequente geluiden misschien die je zelf niet hoort of een bepaalde geur?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:52

Ik snap het probleem niet. 's Avonds is hij vrij gemakkelijk te corrigeren en 's ochtends piept hij als hij hoort dat je wakker bent of als je al beneden bij hem bent?

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:53

Ik had een adhd duitse herder. Super lieve hond, maar werd er lichtelijk gek van. 20 km fietsen...maakte niks uit. Het enige wat hielp was trainen. 2 keer per week naar de vereniging voor appel, pakwerk en speuren en verder dagelijks { naast het fietsen en gewone uitlaten} ook een tijdje trainen. Met name het speurwerk werd deze hond "moe" van terwijl dat nu juist fysiek het minst zwaar was. Maar daar moest ze blijkbaar heel goed bij nadenken en dat werkt bij zulke honden vaak veel beter dan alleen maar uitlaten etc. Deze herder is uiteindelijk ruim 13 jaar oud geworden en pas het laatste jaar werd ze wat "normaler"......

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:55

Dan komt hij net van buiten,Gaat hij drinken en liggen. 5 min erna begint het.. Hij gaat ijsberen en piepen.. Dit negeren we ookal een jaar..

Buiten.. is een hel.. Hij kan braaf naast je lopen maar dan moet je eerst boos worden.. Anders blijft hij steeeeds een klein beetje voor je lopen.. duw je hem terug of ga je ervoor lopen. Dan gaat hij ook terug.. Maar hij kan nog niet eens 5 sec rustig naast je blijven.. Verderop mogen ze los, Ik laat ze alle2 los en ze sprinten er van door. Kleine JR is nog steeds herstellende van Hernia.. Hij moet rustig aan doen.. helaas gaat dat niet met Santo.. Santo jaagt ruzzo op en bijt steeds kn zijn staart en rug! Waarop ik in paniek raak en santo foei! roep, Hij weet dat hij dan straf krijgt en rent tot een veilige afstand van me af.. dan rent hij om me heen met 8 m afstand.. me aankijkend.. Rent hij weer Ruzzo achterna
Vol in zijn rug happend.. Kleine piept en schreeuwt. Haalt naar hem uit waardoor Santo valt en gelijk opstaan om opeens spontaan naar de boom toe te rennen en mij nog steeds te negeren.. Uiteindelijk komt hij als ik erop af loop en hij
Me doodlief aankijkt.. Wat moet ik met hem soms?!?!

Hij heeft een tijdje voernijd gehad dit heb ik afgeleerd helaas met de harde hand omdat hij het flikte om mij te bijten.. Hem op de grond geduwt en het eten afgepakt. Nu heeft hij het nooit meer geflikt.. en met etenstijd is het nu goed.

Hij is ook vaak zo lomp.. zit visite op de bank. Gaat hij er met zen 75 kilo tegen aanzitten.. of er tegen aan staan met zen l*l.. Als je hem wegstuurt moet je 'schreeuwen' en wegduwen dan dreigt hij te happen.. Met open bek naar men hand toe.. of hij gaat spelen..

Help ? hondencursus niet mogelijk.. Stiefvader wilt het niet omdat santo het bij hem nooit doet.. ( ja.. hij laat ze uit zonder riem, pleurt gewoon voer neer en als hij weg moet schreeuwt hij hard..)

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met tips..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:58

Misschien je honden apart uitlaten? Hij kan ook niet weten dat de ander een hernia heeft. En over dat piepen s'ochtends .. dat doet mijn hond ook als ik te lang aan de koffie zit en ze moet nodig ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:00

Ik kan alleen maar zeggen, dat begeleiding via cursus of gedragstherapeute nodig is. Gaat alleen nooit werken als je stiefvader niet wil veranderen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:07

Ik denk ook dat het negeren vaak genoeg niet voldoende wordt volgehouden, dan wordt hij sporadisch toch aangesproken en dan heeft heel dat negeren al geen zin meer.

De eerste de beste tip die je wel kan aannemen is inderdaad de honden niet meer tegelijk los te laten, zoek een ander speelmaatje in de buurt voor Santos.

Is Santos niet te ruw als je stiefvader beide honden uitlaat?
Hoe reageert hij als Santos Ruzzo pakt?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:10

Je bent te lief voor de hond, hij heeft een beetje opvoeding en respect nodig.

Ga met hem op curcus!

Meer aandacht heeft geen zin, meer bezig houden ook niet want hij heeft steeds meer nodig, zijn conditie word namelijk steeds beter.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:12

Het enige wat ik zo zou zeggen is laat de honden dan ook niet tegelijk uit of iig niet tegelijk los zodat de jack het wat rustiger aan kan doen.

Kan je niet aan je stiefvader uitleggen dat het er bij een hondschool ook niet om gaat om de hond iets te leren maar de baas. En dat het er dus niet om gaat of de hond wel of niet luisterd of dat de hond vervelend is maar dat jij wilt leren ermee hoe je de hond ook naar jou kan laten luisteren. Een honden school hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn wij betaalde geloof ik 30,- per cursus van 10 lessen en er waren wel gewoon instructeurs met diploma's en een omheind terrein. Misschien mag het wel zal je aanbied om het zelf te betalen?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:31

Je moet hem echt even op zijn plaats zetten. (wat je JR ook doet door uit te halen) Hij mist duidelijk respect en opvoeding. Als dit niet alleen lukt zou ik er iemand bijhalen. Anders kan hij wel een keer écht bijten, dan heb je een probleem. Heb je hem al vanaf dat hij een pup was?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 17:48

Ik heb vaker gevraagd voor hulp of iets, maar hij wilt gewoon geen gekloot.. Ik heb alsnog zijn auto nodig als ik naar cursus wil..

Hond op zijn plaats zetten ? Als hij echt stout is, houd ik hem bij zen baard vast en spreek hem flink toe, Wat hij doet : Zitten en weg duiken.. Denk niet dat hij tegen de harde hand kan..

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:56

Annettu_ schreef:
Hond op zijn plaats zetten ? Als hij echt stout is, houd ik hem bij zen baard vast en spreek hem flink toe, Wat hij doet : Zitten en weg duiken.. Denk niet dat hij tegen de harde hand kan..

ik heb ook een hond die dit doet, hij is super gevoelig, maar het is iets wat ze vaak ook 'weten', als hij iets heeft gedaan wat niet mag en je doet je hand omhoog duikt hij al piepend in elkaar. terwijl hij misschien 2x een tik heeft gekregen, niet hard gewoon puur correctie, dus denk dat je dan toch even door moet zetten.

en over het wandelen, wat ik meerdere keren heb gezien, als honden fietser/auto's/andere honden, achterna gingen dan gooide ze een balletje met herrie erachteraan. hetzelfde als met je sleutels, misschien kan je dit proberen. gewoon niet raken, maar ernaast. het geluid schrikken ze vaak erg van.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 18:50

Het erge is.. na de straf en we proberen het opnieuw dan doet hij het nog es.. en dan komt hij niet meer bij me

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:55

Nee logisch, zou jij komen als je weet dat je gestraft wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:57

Negeren. Ook als het erger wordt.
Voor een hond maakt het niet veel uit of hij nou positieve of negatieve aandacht krijgt als hij aandacht wil.
Erop reageren is in deze situatie gewoon belonen voor zijn gedrag.
Dus ja... Het zullen even vervelende nachten worden ;) ... Maar consequent negeren. Ook als hij blaft/gromt als je aanwezig bent, negeren alsof er niets aan de hand is.

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:04

Het tegen je aan hangen en aandacht opeisen zijn allemaal tekenen van dominant gedrag. Ik heb laatst een gedragstherapeut bij mijn hond gehad omdat ik ook problemen had. Niet zulke problemen als jij beschrijft. Maar hij heeft mij duidelijk gemaakt dat een hond niet mag bepalen wanneer hij aandacht krijgt maar jij. Negatieve aandacht is ook aandacht...dus hard eej roepen valt hier ook onder. En hij zal vast wel weten ondertussen dat jullie op een gegeven moment reageren en dus aandacht krijgt.

Ik weet uit ervaring dat het moelijk is maar negeren van de negatieve werkt in dit geval toch het beste en dan het positieve gedrag belonen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:04

Annettu_ schreef:
Het erge is.. na de straf en we proberen het opnieuw dan doet hij het nog es.. en dan komt hij niet meer bij me

hij begrijpt dus absoluut niet waarom hij gestraft wordt.
Ik denk dat jullie niet echt duidelijk tegen hem zijn,en ik denk ook niet dat de fout bij hem ligt ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:06

Jooltje schreef:
Het tegen je aan hangen en aandacht opeisen zijn allemaal tekenen van dominant gedrag. Ik heb laatst een gedragstherapeut bij mijn hond gehad omdat ik ook problemen had. Niet zulke problemen als jij beschrijft. Maar hij heeft mij duidelijk gemaakt dat een hond niet mag bepalen wanneer hij aandacht krijgt maar jij. Negatieve aandacht is ook aandacht...dus hard eej roepen valt hier ook onder. En hij zal vast wel weten ondertussen dat jullie op een gegeven moment reageren en dus aandacht krijgt.

Ik weet uit ervaring dat het moelijk is maar negeren van de negatieve werkt in dit geval toch het beste en dan het positieve gedrag belonen.

een hond die wegduikt als hij straf krijgt is geen dominante hond hoor,deze hond heeft gewoon duidelijkheid nodig,net als alle honden trouwens.

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:10

Annettu_ schreef:
Dan komt hij net van buiten,Gaat hij drinken en liggen. 5 min erna begint het.. Hij gaat ijsberen en piepen.. Dit negeren we ookal een jaar..

Buiten.. is een hel.. Hij kan braaf naast je lopen maar dan moet je eerst boos worden.. Anders blijft hij steeeeds een klein beetje voor je lopen.. duw je hem terug of ga je ervoor lopen. Dan gaat hij ook terug.. Maar hij kan nog niet eens 5 sec rustig naast je blijven.. Verderop mogen ze los, Ik laat ze alle2 los en ze sprinten er van door. Kleine JR is nog steeds herstellende van Hernia.. Hij moet rustig aan doen.. helaas gaat dat niet met Santo.. Santo jaagt ruzzo op en bijt steeds kn zijn staart en rug! Waarop ik in paniek raak en santo foei! roep, Hij weet dat hij dan straf krijgt en rent tot een veilige afstand van me af.. dan rent hij om me heen met 8 m afstand.. me aankijkend.. Rent hij weer Ruzzo achterna
Vol in zijn rug happend.. Kleine piept en schreeuwt. Haalt naar hem uit waardoor Santo valt en gelijk opstaan om opeens spontaan naar de boom toe te rennen en mij nog steeds te negeren.. Uiteindelijk komt hij als ik erop af loop en hij
Me doodlief aankijkt.. Wat moet ik met hem soms?!?!

Hij heeft een tijdje voernijd gehad dit heb ik afgeleerd helaas met de harde hand omdat hij het flikte om mij te bijten.. Hem op de grond geduwt en het eten afgepakt. Nu heeft hij het nooit meer geflikt.. en met etenstijd is het nu goed.

Hij is ook vaak zo lomp.. zit visite op de bank. Gaat hij er met zen 75 kilo tegen aanzitten.. of er tegen aan staan met zen l*l.. Als je hem wegstuurt moet je 'schreeuwen' en wegduwen dan dreigt hij te happen.. Met open bek naar men hand toe.. of hij gaat spelen..

Help ? hondencursus niet mogelijk.. Stiefvader wilt het niet omdat santo het bij hem nooit doet.. ( ja.. hij laat ze uit zonder riem, pleurt gewoon voer neer en als hij weg moet schreeuwt hij hard..)

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met tips..

Zie het bovenstukje, mijn tip ging niet over het straffen maar over het gedrag als er visite is en hij daar dus tegenaan gaat hangen. Dit is dominant gedrag.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:10

Annettu_ schreef:

Dat is dus idd de grootste fout die je kan maken een hond straf geven als hij bij je komt.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 19:53

Nou weet iemand dan wat ik moet doen als hij iets stouts doet op 20 m afstand ?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:57

Hoe reageer je als de hond doet wat je wilt? Of stopt met het ongewenst gedrag?
Want als ik je verhaal zo lees zie ik een hoop wanhopig geschreeuw, veel correcties, maar zie nergens staan dat je hem ook wel eens beloond.
Belonen en straffen ligt super dicht bijelkaar, de ene seconde kan je corrigeren, als hij goed gedrag vertoond beloon je dat onmiddelijk, geen minuut later.

Ook moet de hond leren wat hij wel en niet mag, maar dan moet er wel wat positiefs tegen over staan.
Ik heb het idee, dat als ik jou verhaal zo lees, je hond zijn plek niet kent, en jullie niet de baas zijn die een hond nodig heeft.