Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zodat het geen stormvloed van honden is, denk namelijk niet dat iedereen daar blij van word
Traber schreef:Ze moeten op hun plaats blijven als er mensen binnenkomen.Is toch ook een stukje opvoeding?
Meeste mensen laten bij een pup alles toe,en komen er later achter dat dat toch niet zo handig was.
Niet voor je uit rennen naar visite,niet opspringen....niet als eerste door de deur...opvoeding.
Als de basis goed is heb je later veel profijt van.
. En ze zijn prima opgevoed, gaan twee keer in de week naar de hondenschool en daar doen ze het enorm goed (thuis ook, als we alleen zijn), maar als je dan thuis bent en er komen mensen op visite, moeten ze gewoon laten zien hoe lief ze zijn en hoe ze enorm op kunnen vallen. Diablo schreef:Ja, dat moeten ze wel, maar ze doen het niet. En ze zijn prima opgevoed, gaan twee keer in de week naar de hondenschool en daar doen ze het enorm goed (thuis ook, als we alleen zijn), maar als je dan thuis bent en er komen mensen op visite, moeten ze gewoon laten zien hoe lief ze zijn en hoe ze enorm op kunnen vallen.
Die denkt dat hij nog een schoothondje is. Traber schreef:Nou ja,dat is niet zo erg als besprongen worden door een Berner...![]()
Of veegt hij zijn smoel af aan de visite?
Maar sommige mensen vinden berners doodeng door hun grote.
ELpatcho schreef:Nou als ze niet in hun mand blijven vind ik toch niet zo opgevoed. Wees consequent, vanaf nu komen ze er niet eerder uit dan dat er toestemming voor gegeven wordt. Zet ze keer op keer terug in de mand. (desnoods even visite over laten komen speciaal om de honden te trainen). Als het echt niet gaat dan zou ik zeker weten de honden opsluiten voordat er visite komt, niks vervelender dan dat je door grote honden besprongen wordt bij andere mensen thuis. Ik zou daar echt niet van gediend zijn, en geloof me ik ben een groot hondenfan
Diablo schreef:Die van ons próberen niet eens macho te zijn, die willen je echt alleen maar overladen met liefde.
Erg schattig van ze hoor, maar het is zo moeilijk om overeind te blijven als er 110 kilo hond op je probeert te klimmen.
Zilfstar schreef:Calm Assertiveness, leiderschap, lichaamstaal en de juiste energie....
Mijn lab (37 kilo blije hond) gaat naar zijn bench (zelf) als de bel gaat en komt eruit als ik zeg dat ie mag. Maar dan wel rustig anders stuur ik hem direct weg. Ik zorg dus dat hij in een rustige energie komt. Duurt soms even en zeker bij mensen waarvan hij weet dat ze hem graag mogen. Maar begint zijn vruchten af te werpen hier.