Zijn jullie honden ook zo over-enthousiast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Zijn jullie honden ook zo over-enthousiast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 11:20

Hebben jullie dat ook? Dat als er visite komt, je honden niet meer normaal kunnen doen? Hier is dat echt een ramp.

Zonet kwam er nog iemand langs, een collega van mijn man en die had een vriendin meegenomen. Zo'n meissie van een jaar of 20, helemaal opgetut, hooggeblondeerd en dat komt dan bij ons binnen.....wordt meteen overvallen door twee Cane Corso's en een Friese Stabij, die haar overladen met liefde.
En dat gaat nogal eh....enthousiast, want ze menen het echt heel lief. Willen alle drie tegelijk op schoot klimmen en dat meissie wordt gewoon bedolven onder de honden. Natuurlijk probeer ik het wel te voorkomen, maar probeer het eens tegen te houden, bijna 100 kilo blije hond....

Hoe lossen jullie dat op?

Rennie89

Re: Zijn jullie honden ook zo over-enthousiast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:31

Ik zou de honden, als je visite krijgt, even apart in de bijkeuken zetten en dan als de visite zit ze 1 voor 1 binnenlaten :j zodat het geen stormvloed van honden is, denk namelijk niet dat iedereen daar blij van word :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:34

Calm Assertiveness, leiderschap, lichaamstaal en de juiste energie....

Mijn lab (37 kilo blije hond) gaat naar zijn bench (zelf) als de bel gaat en komt eruit als ik zeg dat ie mag. Maar dan wel rustig anders stuur ik hem direct weg. Ik zorg dus dat hij in een rustige energie komt. Duurt soms even en zeker bij mensen waarvan hij weet dat ze hem graag mogen. Maar begint zijn vruchten af te werpen hier.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:45

Ja...ik heb 2 labradors en die zijn zo ernstig over enthousiast daar word je niet vrolijk van.
De ene die springt tegen je op en de andere een teefje die plast vh enthousiaste..
Echt verschrikkelijk. Terwijl als je normaal vraagt of ze op hun kleed willen zitten doen ze t braaf.
Maar komen er mensen dan hebben ze bananen in hun oren.
Overgens 1 voor 1 loslaten heeft helemaal geen zin.en toen we nog een bench hadden ging die hele bench door de kamer heen.
Dus ik lees even mee in dit topic :p

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 11:53

Ik sluit ze ook weg als ik weet dat er visite komt. Maarja, je weet het niet altijd. Zo ook met die collega. Die komt hier veel en kent de honden, vindt het ook hartstikke leuk.
Maar dat meissie, dat wist ik niet, dus ze kreeg de volle laag. De collega had haar al wel gewaarschuwd zei hij. En tja, iedereen weet wel dat wij veel honden hebben en dat ze hier in een hondenhuis komen, dus als je dat niet leuk vindt, kun je maar beter níet komen.

En normaal zijn het de rustigste honden ter wereld, en luisteren ze super. Maar op het moment dat er mensen komen, gaan ze uit hun dak. Kan ik nog zo kalm zijn, dat helpt echt niet. Met één hond zou het wel gaan hoor, maar er lopen er hier 6 (met opvanger 7) en dan is het toch wel even anders.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:25

ik heb er momenteel 5 rondlopen en ze zijn ook allemaal enthousiast als er iemand binnen komt waarvan eentje ook tegen je op springt, dat vind ik minder en probeer ik zo goed al kwaad als het kan in toom te houden. Meestal hou ik haar even bij haar nekvel vast en als het ergste eraf is kan ik haar weer loslaten en is het weer oke.

Je hoeft hier in ieder geval niet binnen komen als je bang bent voor honden of witte kleren aan hebt als ze los lopen. Anders zet ik ze even binnen zodat de mensen rustig naar binnen kunnen komen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:27

Ja gelukkig laat mijn DD het alleen bij enthousiast snuffelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:14

Onze berner die word ook helemaal blij. Maar die wacht totdat de mensen gaan zitten. En gaat dan tegen hun aanzitten en gooit zijn kop opschooit. En 9 van de 10 x word hij dan wel geaait. Maar dan kom je ook niet meer van hem af. Dus meestal gooien we hem naar paar minuten in de gang en dan is het klaar.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:22

Ze moeten op hun plaats blijven als er mensen binnenkomen.Is toch ook een stukje opvoeding?
Meeste mensen laten bij een pup alles toe,en komen er later achter dat dat toch niet zo handig was.
Niet voor je uit rennen naar visite,niet opspringen....niet als eerste door de deur...opvoeding.
Als de basis goed is heb je later veel profijt van. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:24

Traber schreef:
Ze moeten op hun plaats blijven als er mensen binnenkomen.Is toch ook een stukje opvoeding?
Meeste mensen laten bij een pup alles toe,en komen er later achter dat dat toch niet zo handig was.
Niet voor je uit rennen naar visite,niet opspringen....niet als eerste door de deur...opvoeding.
Als de basis goed is heb je later veel profijt van. :j

Dat is het probleem, Onze berner blijft op zijn plaats. Totdat de visite zit en dan loopt ie voorzichtig naar hun toe en gaat bij hun zitten.
En gooit zijn kop bij hun op schoot.

Maar als visite echt niet wil, zeggen we gewoon Cai plaats en dan gaat meestal wel terug. En anders gaat ie naar de gang.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:25

Hier zijn ze ook altijd lekker blij als er iemand binnen komt, maar gelukkig springen ze niet en kruipen ook niet op schoot. Als iemand dan zegt KLAAR dan houden ze op en zakken ze af naar hun mand. Dat heeft wel even wat tijd en consequent handelen gekost maar het is het zeker waard! Zet ze in de mand als er visite is en laat ze daar. Als de visite weer vertrekt mogen ze weer uit de mand en krijgen ze een beloning.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 13:25

Ja, dat moeten ze wel, maar ze doen het niet :D . En ze zijn prima opgevoed, gaan twee keer in de week naar de hondenschool en daar doen ze het enorm goed (thuis ook, als we alleen zijn), maar als je dan thuis bent en er komen mensen op visite, moeten ze gewoon laten zien hoe lief ze zijn en hoe ze enorm op kunnen vallen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:27

Nou ja,dat is niet zo erg als besprongen worden door een Berner... :')
Of veegt hij zijn smoel af aan de visite? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:28

Diablo schreef:
Ja, dat moeten ze wel, maar ze doen het niet :D . En ze zijn prima opgevoed, gaan twee keer in de week naar de hondenschool en daar doen ze het enorm goed (thuis ook, als we alleen zijn), maar als je dan thuis bent en er komen mensen op visite, moeten ze gewoon laten zien hoe lief ze zijn en hoe ze enorm op kunnen vallen.

Die van ons is altijd zo macho man op straat. Loopt netjes aan touw. Nouja eigelijk geen touw nodig.
Maar als er andere mensen voorbij lopen. Vooral in het donker. Dan gooit ie zijn borst naar voren. Kop goed omhoog.
Net alsof hij wil laten zien dat hij toch wel de sterkste is. Terwijl het gewoon een liever knuffelbeer is van 60 kilo <3 Die denkt dat hij nog een schoothondje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:29

Traber schreef:
Nou ja,dat is niet zo erg als besprongen worden door een Berner... :')
Of veegt hij zijn smoel af aan de visite? :D

Nee hij kwijlt niet, gelukkig :D Maar sommige mensen vinden berners doodeng door hun grote.
En die van ons is echt aan de grote kant.

Maar als hij door heeft als mensen bang is. Dan gaat hij op de grond liggen. En kruipt steeds een stukkie naar hun toe. Zit er echt niet uit :')

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:30

Nou als ze niet in hun mand blijven vind ik toch niet zo opgevoed. Wees consequent, vanaf nu komen ze er niet eerder uit dan dat er toestemming voor gegeven wordt. Zet ze keer op keer terug in de mand. (desnoods even visite over laten komen speciaal om de honden te trainen). Als het echt niet gaat dan zou ik zeker weten de honden opsluiten voordat er visite komt, niks vervelender dan dat je door grote honden besprongen wordt bij andere mensen thuis. Ik zou daar echt niet van gediend zijn, en geloof me ik ben een groot hondenfan :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 13:31

Die van ons próberen niet eens macho te zijn, die willen je echt alleen maar overladen met liefde.

Erg schattig van ze hoor, maar het is zo moeilijk om overeind te blijven als er 110 kilo hond op je probeert te klimmen :D .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:32

Nee geen last van, wij hebben ze direct als pup geleerd wanneer wij mensen binnen laten is het af tenzei we je roepen. Natuurlijk zijn ze wel nieuwsgierig word er wat in de lucht gesnuffeld en heel af entoe ook wel wat gemiept maar binnen 10 slapen ze gewoon weer.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 13:34

ELpatcho schreef:
Nou als ze niet in hun mand blijven vind ik toch niet zo opgevoed. Wees consequent, vanaf nu komen ze er niet eerder uit dan dat er toestemming voor gegeven wordt. Zet ze keer op keer terug in de mand. (desnoods even visite over laten komen speciaal om de honden te trainen). Als het echt niet gaat dan zou ik zeker weten de honden opsluiten voordat er visite komt, niks vervelender dan dat je door grote honden besprongen wordt bij andere mensen thuis. Ik zou daar echt niet van gediend zijn, en geloof me ik ben een groot hondenfan :D

Als ik weet dat er visite komt, sluit ik ze ook meestal (even) weg, want ze zijn echt zo over-enthousiast dat ze hun opvoeding op dat moment vergeten (het zijn net kinderen).
Ach, en verder, als mensen er niet van gediend zijn, moeten ze vooral niet komen natuurlijk. Iedereen weet dat we een hoop (blije) honden hebben en dat je beter niet kunt komen als je het vervelend vindt dat ze zo enthousiast zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:38

Diablo schreef:
Die van ons próberen niet eens macho te zijn, die willen je echt alleen maar overladen met liefde.

Erg schattig van ze hoor, maar het is zo moeilijk om overeind te blijven als er 110 kilo hond op je probeert te klimmen :D .

Ja maar dat is op straat. En dan moet hij wel laten zien dat hij een stoere reu is. Maar mensen kunnen hem gewoon aanhalen en doet hij niks.
Maar zodra het donker is, moeten de vreemde mannen (voor hem dan) uit de buurt blijven.

Ach ik ben gewoon dol op mijn hondje <3

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:41

Ooo, heel herkenbaar. Blue doet het ook.. maar met gewone visite laten we hem er altijd wel bij, maar laten hem op zijn plaats liggen.
Met verjaardagen mag hij lekker op de slaapkamer liggen..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:45

Toen ik er nog 2 had ging het nog wel, nu heb ik er 5 waaronder 2 jonge honden. Nu is er geen houden meer aan. Die fokken elkaar allemaal zo op. Ik sluit ze dus maar op als er visite is. Is het iemand die honden leuk vindt, dan introduceer ik ze een voor een. Vervolgens liggen ze na een paar minuten heerlijk op hun kussens te pitten.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:58

Sorry TS maar het is wel dominant gedrag, wie als eerst op schoot kan zitten. Snuffelen en kwispelen mag, maar niet duwen/springen etc. Dat is gewoon respectloos gedrag en ligt in de rangorde.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:00

Zilfstar schreef:
Calm Assertiveness, leiderschap, lichaamstaal en de juiste energie....

Mijn lab (37 kilo blije hond) gaat naar zijn bench (zelf) als de bel gaat en komt eruit als ik zeg dat ie mag. Maar dan wel rustig anders stuur ik hem direct weg. Ik zorg dus dat hij in een rustige energie komt. Duurt soms even en zeker bij mensen waarvan hij weet dat ze hem graag mogen. Maar begint zijn vruchten af te werpen hier.

Precies wat ik zeggen wou, maar jij verwoord het beter! Idd! :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:02

m1992 schreef:
Sorry TS maar het is wel dominant gedrag, wie als eerst op schoot kan zitten. Snuffelen en kwispelen mag, maar niet duwen/springen etc. Dat is gewoon respectloos gedrag en ligt in de rangorde.

:j Zijn verschrikkelijk dominante honden.