Puppy’s gered van horrorhandelaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Puppy’s gered van horrorhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 08:57

Citaat:
Opeengeperst in kleine kooien, zonder eten of drinken, maakten 92 puppy’s een ware helletocht door half Europa, op weg naar Nederland. Tot de Duitse politie een eind maakte aan hun leed. Bij Erlangen werden de uit Hongarije afkomstige hondjes bevrijd.

Criminele handelaren hadden de dieren in ons land willen verkopen. De 36-jarige chauffeur, die al meerdere malen was opgepakt, werd weer vrijgelaten. In een witte bestelauto bevonden zich Franse buldoggen en cockerspaniëls, teckels en retrievers, chihuahua’s en beagles.

www.telegraaf.nl

Zo lang het maar goedkoop kan...
Verbaasd me nog dat er zoveel verschillende 'rassen' bij zitten.
Arme dieren.

benangelique

Re: Puppy’s gered van horrorhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:22

zolang er nog kopers voor die puppen zijn, zal dit in stand blijven...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:23

:r Hoorde het toevallig vanmorgen bij Q music. WALGELIJK!
Nu maar hopen dat ze nu wel goed terecht gaan komen.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 10:27

Jammer dat ze daar blijkbaar ook zo weinig mee kunnen.
Chauffeur opgepakt en weer vrijgelaten.... voor de zoveelste keer.
Die rijdt gewoon weer terug voor de volgende lading.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:05

De chauffeur zal niet de drijvende kracht achter deze handel zijn, dus ik snap dat ze die vrijlaten. Wel erg sneu voor al die hondjes. Nog sneuer dat er kennelijk nog steeds markt voor is. 'Ik heb dit pupje maar meegenomen, de fokker zorgde er helemaal niet goed voor, ze zaten er zo slecht bij!' Voor elke pup die je daar 'red' veroorzaak je leed van 5 nieuwen...

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:19

Tja, zo gaat dat hier...
Er zijn ontzettend veel mensen maar ook 'organisaties' die volop pus opkopen bij broodfokkers wat hier dus vele malen goedkoper is dan in Ned. en dan duur in het buitenland verkopen. ( ik heb het zelf gezien met een Italiaanse organisatie die pups van de markt af plukken)
Vaak doen ze er zelfs een Ned. paspoort erbij aangezien dat meer geld oplevert dan een Hongaars paspoort.....
Hoor helaas nog ontzettend veel mensen die zo'n zielige pup nemen en niet denken wat er allemaal achter zit. Of het niet willen weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:02

Vreselijk. Ik hoop dat die man echt een keer de cel in gaat en de honden (ik weet niet of hij nu terug gaat voor andere dieren?) niet meer mag verkopen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:06

Weet je, de pups krijgen nog een redelijk goed leven.... hoop ik.
Maar hoe gaat het met de fokteven???? Wat voor leven hebben die????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:10

Ik denk ook niet al te best. Inderdaad verschrikkelijk. Maar er zijn nog altijd mensen die ze blijven kopen, omdat ze zo goedkoop zijn in vergelijking tot 'hier'.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:12

De fokteven hebben echt een horrorleven..opgestapeld in kooien tegen een wand, als er pups geboren worden gebeurt dat op roosters, pups komen vast te zitten met pootjes, enfin..gruwelijk. Dit zal nooit stoppen ben ik bang. Mensen willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Overigens..rijd eens naar het grensgebied Nederland-Belgie: daar zitten ook zat "puppy-farms" altijd ruime keuze uit 50 verschillende rassen.en..zondag geopend!! :r :r

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:21

Hier een link, niet voor tere zieltjes... maar als je googelt op puppymill of puppyfarm, kom je al gauw de meest nare situaties tegen.

http://www.youtube.com/watch?v=Wav9SUmh ... re=related

In dit filmpje is idd ook goed te zien hoe vreselijk het voor die hondjes is om onder dergelijke omstandigheden pupjes op te voeden.

Ongelooflijk dat er zich achter al die dierenliefde, zon gruwelijke bioindustrie afspeelt... onze hond was blijven 'hangen' bij de fokker, als we ooit een andere nemen, komt deze ook weer of bij een liefhebber, of bij het asiel weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:23

Verdomme, kan daar zo kwaad om worden hè, verschrikkelijk :(

Het volk wat zulke dingen doet, is wat mij betreft het laagste van het laagste, verdorie man, een púp! Hoe kún je.

Oh, wat word ik hier verdrietig van ;(

odilia: niet willen weten vrees ik, imo ben je net zo's dierenbeul als die handelaren en 'fokkers' als je zo een pup koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:26

randalinpony schreef:
Hier een link, niet voor tere zieltjes... maar als je googelt op puppymill of puppyfarm, kom je al gauw de meest nare situaties tegen.

http://www.youtube.com/watch?v=Wav9SUmh ... re=related

In dit filmpje is idd ook goed te zien hoe vreselijk het voor die hondjes is om onder dergelijke omstandigheden pupjes op te voeden.

Ongelooflijk dat er zich achter al die dierenliefde, zon gruwelijke bioindustrie afspeelt... onze hond was blijven 'hangen' bij de fokker, als we ooit een andere nemen, komt deze ook weer of bij een liefhebber, of bij het asiel weg...

ik heb hem na een halve minuut afgezet, ik schiet vol.......

dierenliefde??? gewoon uitbuiting van dieren, die arme teven en reuen, die arme, arme hondjes........ ik vind het vreselijk.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:28

Ik kan dit ook niet zien hoor.
En dan te bedenken dat een deel van deze pups nog steeds belandt bij oa. Nederlandse dierenwinkels die aan puppyverkoop doen.
En geloof me: ze verdienen erop. (helaas zelf aan den lijve meegemaakt hoe het eraan toe gaat) En de "uitvalmarge" (dwz. pups die het niet redden) wordt gewoon ingecalculeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:30

Dat is toch schandalig? Gewoon echt, incalculeren dat een aantal puppen doodgaat, schreeuwend van ellende......... wat ben je dan voor een laag, ziek wezen?

Kan dat niet aangepakt worden?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:35

Ik durf het filmpje nog niet eens te gaan bekijken....

Dat er hier iets aan moet gebeuren ben ik hélémaal eens!!
Waar ik het niet mee eens ben is dat er gezegd wordt dat de mensen die zo'n pup kopen net zo slecht zijn!
Hoe verkeerd ook, maar ik weet dat er mensen zijn die zo'n pup puur kopen omdat ze het zo zielig vinden en deze een goed adres willen bieden!! Tuurlijk houd je hiermee deze handel in stand, maar het idee waarom sommige zo'n pup nemen kan ik ook wel een stukje in mee gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:39

The road to hell is paved with good intentions.........

het is dom, domme onnadenkendheid, en zonder het te (willen) weten veroorzaken ook zij weer onvoorstelbaar leed voor 12 andere puppen....... juist door niet nadenken wordt heel veel leed veroorzaakt.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:40

Arme diertjes,het is zo walgelijk. |(
Ik zou het een goede zaak vinden als er eens informatiespotjes op tv komen met dit soort beelden om mensen te waarschuwen geen pup te kopen bij zo'n grote pupfarm zoals die hier ook wel genoemd werd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:40

Ik vind dat mensen die zon pup kopen, uit zieligheidsoverweging, aan 'apenliefde' doen: ze vervullen voor zichzelf een stukje sentimentele eigenwaarde, van kijk ons eens goedhartig zijn, maar ze beseffen niet dat ze daarmee de hele industrie onderhouden!
(Of willen het niet beseffen :Y) )

Geen handel=geen puppyfarms.

Iedere 'geredde' pup betekent weer een nieuw nestje voor een totaal mishandeld, verwaarloosd teefje...

Maar zo denk ik ook over het weghalen van ponys bij 'foute' handelaartjes, die fokken voor iedere geredde kneus gewoon weer een nieuwe, en lachen zich intussen kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:42

Juist, RP...... maar leg dat maar eens uit :(:)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:45

Dit kan zeker stoppen, als mensen zich er van bewust worden dat deze handel draait op de kopers. Ben misschien laf maar ik kan het filmpje niet kijken. Heb al eens eerder dit soort filmpjes voorbij zie komen en de tranen biggelen over m'n wagen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:47

Dit gaat zo al jaren. Zo lang er nog mensen bestaan die een "ras" pup (in hoeverre deze zuiver zijn ;) ) willen hebben voor weinig zal het ook blijven bestaan.
Bij undercover in Nederland is er toen ook een uitzending over geweest. Erg schrijnende beelden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:51

Vind het ook wel weer erg makkelijk om het alleen maar bij de kopers neer te leggen!?
Het is niet zo dat al dit soort praktijken zo moeilijk te vinden zijn, dus persoonlijk vind ik een nog veel logischere oplossing dat die handel eens goed aangepakt gaat worden!! Honden in beslag nemen en er op een of andere manier voor zorgen dat men niet doodleuk met andere honden weer opnieuw begint!
Bijvoorbeeld bij Valkenswaard zit een 'verdeelcentrum' voor allerlei hondjes uit oosblok landen. Veel mensen weten dat (dus ook overheidsmensen :P ), waarom wordt daar nu eens niet goed ingegrepen?!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:55

Je mag honden toch fokken en verhandelen? En de omstandigheden in het oostblok, daar doe je denk ik ook weinig aan? Wel eens gehoord dat ze daar gewoon rijen dik in oude koeienstallen staan, en boven de kooien hangen dan emmers waar knaagdieren in gefokt worden...

Ik vind het zeker wel de verantwoordelijkheid voor de koper, die wéét dat er zeker bij honden, heel wat verkeerd gaat.
En die kan contacten met de rasvereniging leggen enz...

Maar t mag vaak niks kosten heh. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:57

Zolang er vraag naar blijft blijft het toch wel bestaan. En anders gaat het wel een stuk duisterder of creatiever. Als niemand zon pup meer wilt zullen er uiteindelijk ook geen pups meer hierheen komen, daar zit de oplossing denk ik. Betere voorlichting misschien. Ik ken een hoop mensen die niet eens weten wat broodfok is en rustig op marktplaats bij de aanbiedingspups kijken of er wat leuks en goedkoops tussen zit.