Poes 'littert' haar voer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Poes 'littert' haar voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:13

Ik wil graag orijen voeren aan mijn poes, ik ben ervan overtuigd dat dit het beste droogvoer is. Ik had wel verwacht dat de overgang even doorzetten zou zijn, wilde haar laten wennen door het te mixen met wat ze gewend is en dan steeds minder van het oude en meer van orijen tot ze eraan gewend is.

Helaas reageert ze nogal gek... Ze snuift aan het eten, draait zich om en littert naar het voer zoals ze een drol ingraaft! Ik weet dat ik nog veel te leren heb wbt katten maar hierover was ik erg verbaasd!

Wat betekent het, wat kan ik eraan doen?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 07-02-12 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:14

ze zal het niet zo lekker vinden, als jij denkt... ;)

F_Orumster

Re: Poes 'littert' haar voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:15

Ja ik begrijp dat ze het niet lekker vind, maar moet ze dat nu zo uiten? Ik heb r nog nooit van gehoord en ieder diie ik vraag ook niet?

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:16

Wat zijn 'orijen' ?
Mijn kat eet alleen voer van de Aldi, alle dure merken spuugt ze uit dus blijkbaar is er veel verschil.
En ze doet het er goed op.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:16

sommigen doen dat. ook op de bak, of als ze gekotst hebben.en hoe moet ze zich anders uiten ? ze kan moeilijk zeggen ; he bah :D
ze zal dit niet zo lekker vinden ruiken neem ik aan.
eet ze het wel ?
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 07-02-12 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:17

Ik heb ook eentje die dat doet hoor. Maar ze lust de brokken graag. Als ze genoeg heeft gehad gaat ze er zo 'omheen graven'. Ik voer overigens Taste Of The Wild, vergelijkbaar met Orijen. Zit ook geen graan in.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:18

Orijen voer bestaat voor 80% uit vlees en geen troep toegevoegd en geen granen meuk.

Ik vind t al duidelijk genoeg als ze ergens niet van eet (doet ze van meer merken niet). Bij deze ruikt ze en keert zich gelijk om en littert en nee, ze eet geen hap.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 07-02-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:20

beide poezels doen het bij mij ook, ze geven zo aan dat het hun eten is, ze markeren met hun pootjes. ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:21

Echt? Maar ze eet niks?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:21

tja, ik wil graag alleen vers voeren doe ik aan mijn honden en wil ik dus ook aan mijn kat. Echter na diverse pogingen van 3 dagen niets anders geven dan 1 soort kvv heb ik het opgegeven. Ze wil het gewoon NIET. Zelfs blikvlees moet ze niet. Ze wil alleen happy cat eten.
Nou ja, als ze dat wil dan wil ze dat heb ik besloten. Volgende kat nieuwe kansen en deze kat blijft op de happy cat. Als ze met plezier eet en gezond is dan is me dan veel belangrijker en dierbaarder dan het soort wat ze eet.
Zou er zelf niet aan moeten denken 15 á 20 jaar iets te MOETEN eten wat ik totaal niet lekker vind.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:23

Ik heb er ook zo 1 gehad.
Ook als ze klaar was met eten deed ze het en alles wat ze vies vond,zoals asbakken en bv een bananenschil.
Ze is iig duidelijk,het eten wat je haar voorschoteld is alleen geschikt om onder de grond te stoppen!
En bedankt weer....Hahaha!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:28

Haha ja ik was ook beledigt, speciaal voor haar omgereden om langs dat zeldzame verkooppunt te rijden, die eerst 2x onaangekondigt dicht was, om een toch wat duurder merk te kopen (€56 voor 7kg) wat je voor goed voer over hebt omdat je het beste wilt voor madam, doet ze dat! (Gelukkig proefzakje gekocht hoor, want ze is een zeurpiet met eten).

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:32

ze zal het sowieso niet lekker vinden als ze het niet eet, het is een soort territorium (god mag weten hoe je het schrijft) afbakenen ook al is ze de enige kat in húis, ze markeren de hele dagoveral , kopjes geven tegen de tafel stoel enz allemaal markeren met geur.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:33

Ik had niet aan die optie gedacht, ze doet dat nl niet bij de goedkope meuk die ze wel eet.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:34

hmzz vreemd die van mij doen het altijd, ze eten hun voer graag op , ook als ze een zakje natvoer krijgen doen ze het

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:35

Als ze het niet eten vinden ze het idd niet lekker ;) Welkom in de wondere wereld van de kritische kat :D
Katten zijn heel erg kieskeurig, en als ze het zelfs gemixt al niet eet zal dit "puur" niet veel beter worden.
Is er geen andere smaak van dat droogvoer?
Hier krijgen ze Royal canin en Hill's. Doen ze het prima op al jaren en eigenlijk geen gezondheidsklachen, behalve dat de oudste van 17 nu artrose heeft ( krijgt nu J/D daarvoor).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:38

Royal canin vind ze heerlijk maar ik weiger veel te betalen voor slecht voer.
Ze eet mijn huidige voer prima, alleen ik wil graag gezond, maar dat gaat m niet worden.

Orijen is er in vis en kip, ik zou idd de andere kunnen proberen al ben ik nu wat ontmoedigt.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:43

nou lekker dan...
ik voer mijn kat dus slecht voer omdat jij vind dat het allemaal zo moet als jij in je hoofd hebt?

F_Orumster schreef:
Royal canin vind ze heerlijk maar ik weiger veel te betalen voor slecht voer.
Ze eet mijn huidige voer prima, alleen ik wil graag gezond, maar dat gaat m niet worden.

alleen dat wat jij wil is gezond?
Nee een kat die niet eet, dat is gezond....

Mijn kat krijgt Hills Senior is 12,5 jaar en is vorig jaar helemaal nagekeken op alles waar een senior kat last van kan hebben.
100 punten is ze! Maar ja dat zal dan wel niet, want ze krijgt immers geen Orijen dus is het slecht...

hoezo oogkleppen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:43

onthou het orijen voor een volgende kat en maak dat die kat gewoon gelijk dat te eten krijgt als je perce dat wil voeren. Hoewel ik bij alle brok hetzelfde idee heb. Geen enkele brok vind ik goed maar ja, mijn kat wel haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:44

Orijen is zeker niet beter dan andere brokken, ze zeggen het alleen van wel maar alsnog is het slecht als je kijkt wat erin zit. Mooie praatjes kan iedereen maken alleen niet iederen geloofd het en de ene is beter in mooie praatjes dan de andere.
Gezien mijn kat (binnenkat momenteel al 2 maanden omdat ze niet naar buiten wil) 1x per dag de bak gebruikt voor even plassen en gelijk poepen en ze niets anders wil eten dan happy cat vind ik dat voer zeer zeker al niet slecht omdat er niet veel afval stoffen zijn. Echter als ik kritisch kijk vind ik dat voer ook niets. Katten moeten namelijk voor bijna 100% puur vlees eten en geen enkele brok heeft dat.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:47

Je zou ook nog Applaws kunnen proberen, eet de mijne wel liever dan Orijen! Maar hier wordt er ook soms gegraven hoor :) En toch eet hij de brokjes graag!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:47

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... edingGuide

Samenstelling van verse Canadese ingrediënten:
Vers kippenvlees (22%), kippen meel (18%), verse zalm (7%), kalkoen meel (5%), verse kippenlever (5%), haringmeel (5%), gestoomde aardappels, kippenvet (5%), zoete aardappelen, erwten, verse snoekbaars (3%), verse eieren (3%), vers forellenvlees (2%), alfalfa, verse haring (2%), zeewier, pompoen, witlofwortel, wortels, spinazie, bietenloof, appels, veenbessen, zwarte bessen, zoethoutwortel, angelicawortel, bokshoornklaver, goudsbloem, venkelzaden, pepermuntbladeren, kamille bloemen, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijn, Lactobacillus acidophilus, Enterococcus faecium.

Zie hier al enorm veel dingen die dus in het voer zitten waarvan ik zeker weet dat een kat het niet nodig heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:50

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition

Samenstelling:
gevogeltevleesmeel, (13%), rijstmeel, maismeel, mais, kaantjes, gevogeltevet, rundervet, lamsvleesmeel (4%), konijnenmeel (4%), leverhydrolisaat, hemoglobine (gedroogd), bietenmelassesnijdsel, gedroogde lever, appeldroesem (gedroogd)(0,7%), eipoeder, natriumchloride, gist (gedroogd), kaliumchloride, gerst (gefermenteerd) (0,3%), zeealgen (gedroogd) (0,2%), lijnzaad (0,2%), chicoréewortel (0,04%), artisjok, paardenbloem, gember, berkenbladeren, brandnetel, salie, koriander, rozemarijn, tijm, zoethoutwortel, kamille, moerasspirea, daslook. (Kruiden totaal: 0,17%)

jaja ik ben netjes. DIt is dus wat mijn kat eet. Vind het vresleijk maar ze wil zelf niet anders HELAAS.

Anoniem14

dierenfan, niet elke kat kun je op vers vlees over krijgen en niet iedereen wil dat. Dan is qua brok Orijen of Applaws een van de betere die je kunt geven. Maar daar gaat t uiteindelijk niet over in het topic :p
Laatst bijgewerkt door Anoniem14 op 07-02-12 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

In ieder voer zitten dingen wat een kat niet nodig heeft, maar dat zit in ons eten ook ;)
Het wil niet zeggen dat we dan gelijk doodgaan of ernstig ziek worden.