Opeens bedacht ik me, dat ze misschien wel boven in één van de kamers opgesloten kon zitten. Vriendlief heeft er een handje van om daar de deuren niet achter zijn billen dicht te trekken, en als ik dan boven loop, doe ik ze altijd dicht, omdat ik geen katten in de slaapkamers wil. Zo ook vanavond rond half 8 toen ik de kleine naar bed bracht.
Dus, ik naar boven, zachtjes Lizzy roepen en ja hoor, ergens hoorde ik een heel zielig miewtje. Deur van onze slaapkamer open, maar geen Lizzy die er uit kwam rennen... Vreemd! Nog een keer zacht haar naam gezegd, en wederom een zielig miauwtje. Dus toch de goede kamer te pakken, maar waarom komt ze dan niet?
*knip* lamp aan, maar ik zag geen kat... na 2 tellen zie ik opeens ons dekbed bewegen. Dus ik dacht, okey, die is er onder gegaan en heeft zich er op een hele vreemde manier in vastgerold ofzo. Bij nadere inspectie bleek nog iets anders! Madam lag niet onder het dekbed..........maar zat vast IN het dekbed!!! Ze was dus bij de hoes in gekropen en kon er niet meer uitkomen
. Na een potje flink worstelen en wurmen had ik haar er eindelijk uit. Snel naar beneden en naar dr bakje eten. Sjee, ze kan daar wel vanaf half 8 vanavond al in gelegen hebben en het is nu 23.00, arm dier! Maar ergens moet ik ook wel een beetje lachen hoor! Dat een kat gekke dingen kan doen is me bekend, maar dit had ik dus nog nooit meegemaakt
Katten zijn meesters in het vinden van de meest onmogelijke slaap of verstopplekjes. 
Zo vies! Of zou het komen doordat ze er nooit komen, dat het terrein afgebakend moet worden?