Drinkflesjes weghalen vannacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Drinkflesjes weghalen vannacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:25

Nu het echt begon te vriezen heb ik mijn cavia's naar binnen gehaald, meningen zijn hierover verschillend maar het leek mij gewoon dat het écht te koud was voor ze! Ze zijn al redelijk op leeftijd en durf het gewoon niet te riskeren.

Nu is het probleem dat ze beneden echt niet kunnen met de hond en de kat, en niemand anders ze hier op de kamer wil :7 dus ik heb ze nu hier in mijn kamertje staan. Het probleem is dat ze met die drinkflesjes ontzettend veel herrie maken en ik word er een beetje knetter van. Ze zitten met zn 4e met 2 drink flesjes en het lijkt alsof er altijd wel een aan het drinken is :D

Ik heb er de laatste nachten wakker van gelegen en heb een waterbakje geprobeerd maar de volgende ochtend zat deze zo vol met zaagsel/hooi/poep dat dat ook weinig zin leek te hebben. Nu hebben net van mij nog wat hooi gekregen en zijn ze allemaal flink aan het drinken...ik ben nu eigenlijk aan het denken om het flesje weg te halen wanneer ze allemaal zijn gestopt. Ik moet er morgen vroeg uit en wil graag nog wat nacht rust! Ze hebben net allemaal lekker gedronken, kunnen ze het nou aan om vannacht zonder drinken te zitten als ze morgen vroeg hun flesje terug krijgen?

Ik heb gelezen over stille drink flesjes en ga deze ook zeker eentje aanschaffen maar heb het even over een oplossing op korte termijn, I wanna sleep!! :z

Ze hebben vanavond ook nog groen gehad, daar hebben ze ook nog vocht uit kunnen halen.

Wat vinden jullie? zielughhh? :+

WinSel

Re: Drinkflesjes weghalen vannacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:26

Gewoon weghalen, heb ik ook wel es gedaan en daar gaan ze echt niet dood aan
Morgenvroeg weer ophangen en jij kan rustig slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:26

Kun je niet gewoon even een bakje met water neerzetten? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:27

Dat heeft TS al geprobeerd, en dat is met cavia's geen doen, smeerlappen haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:27

Ik zou ze op de badkamer zetten. :')

Maar zonder drinkflesjes laten vind ik echt niet kunnen. Je hebt nu eenmaal dieren en die moet je hun eerste levensbehoeftes geven, waaronder dus drinken.

Als je er echt zo'n last van hebt, gooi een goeie borrel naar binnen en duw wat watjes/oordopjes in je oren, als ze dan toch op je kamer staan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:30

Ze kunnen echt wel even zonder water hoor, desnoods wat extra witlof of andijvie
Hoeveel konijnen zitten er nu wel niet met bevroren drinkflesjes, of denk je dat die mensen er snachts uit gaan om ze te verwisselen ?
Bij de konijnenopvang waar ik werkte, als de flesjes dan bevroren waren, gaven we ze gewoon extra andijvie, zodat ze wel vocht binnen kregen, altijd goed gegaan
Laatst bijgewerkt door WinSel op 02-02-12 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:32

Roosch schreef:
Ik zou ze op de badkamer zetten. :')

Maar zonder drinkflesjes laten vind ik echt niet kunnen. Je hebt nu eenmaal dieren en die moet je hun eerste levensbehoeftes geven, waaronder dus drinken.

Als je er echt zo'n last van hebt, gooi een goeie borrel naar binnen en duw wat watjes/oordopjes in je oren, als ze dan toch op je kamer staan.

*denkt serieus na over cavia's in badkamer zetten* :D
Uiteraard krijgen mn caafjes hun levens behoeftes maar aangezien ze nu al een uurtje elkaar aan het afwisselen zijn met drinken ga ik er vanuit dat ze dalijk voorlopig wel even genoeg hebben en hoopte ik dat ze tot morgen vroeg 6 uur wel zouden overleven! :)
Maar ik heb dus geen idee of dat dan dus vervelend is voor ze, of dat ze het zo kunnen hebben. vandaar even dit topic.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:33

TS dat overleven ze wel hoor, leg er anders gewoon wat extra andijvie of witlof oid in

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:34

WinSel schreef:
Ze kunnen echt wel even zonder water hoor, desnoods wat extra witlof of andijvie
Hoeveel konijnen zitten er nu wel niet met bevroren drinkflesjes, of denk je dat die mensen er snachts uit gaan om ze te verwisselen ?
Bij de konijnenopvang waar ik werkte, als de flesjes dan bevroren waren, gaven we ze gewoon extra andijvie, zodat ze wel vocht binnen kregen, altijd goed gegaan

Daar heb je een punt!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:35

idd gewoon wat meer groenten geven waar vocht inzit. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:41

Ik verbande die van mij gewoon altijd naar de badkamer als die teveel aan het keten waren. Ik had 1 keer de geniale gedachte het drinken gewoon weg te halen... toen kon ik niet meer slapen van al het gepiep, want het drinkflesje was kwijt :')

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:43

In de vrije natuur vinden ze nu toch ook maar weinig ombevroren water? Kan best wel hoor, als je morgenochtend het flesje weer terughangt is dat geen probleem jo ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:46

alleen niet vergeten weer terug te hangen..

ik hoop dat ze niet gaan piepen zoals iemand hierboven heeft gehad.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:49

Het zijn sowieso gewoon herrie makers! maar dat piepen vind ik nog niet zon hele erge ramp, die water flesjes hangen aan de tralies en het maakt gewoon echt veel lawaai.

Heb net de lamp uit gedaan en ze beginnen nu zachtjes met dat "prrrrr' geluidje, vind ik wel zo schattig en lief geluidje. :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:59

hihi hier is het ook een piepconcert als er iets mist in het hok.
Vooral eten dan...

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 00:01

Momenteel zijn ze echt HEERLIJK stil *klopt af*

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:04

Gebruik een oude frisdrank fles zo kleine maat, prik een klein gaatje in de dop.
Hang hem onderste boven in de kooi (een beugeltje waar de hals op kan rusten en een draadje om de bovenkant tegen te houden zodat het niet omvalt)
Doordat de fles op de kop staat zal er een druppeltje hangen onderaan de dop. Ze kunnen drinken op deze manier. Hoe het precies werkt weet ik niet (zal een beetje met vacuum zuigen te maken hebben). Maar op de kinderboerderij waar ik werkte hadden alle konijnen en cavia's zo fles en het werkte gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:22

Slim, maakt ook minder herrie! Evt een washandje rond de fles dan maakt het misschien ook minder geluid tegen de tralies aan?

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:25

iets wat ook erg goed werkt (bij mij dan).
Heb er 7 op mn kamer staan, in 4 hokken. Voor ik naar bed ga krijgen ze altijd eten en nieuw water. Zodra ze gegeten hebben trekken ze aan de drinkflesjes, maar ik kijk toch altijd eerst nog even tv in bed. Zodra ik het licht uit doe zijn ze vol gegeten en gedronken en kan ik heerlijk in slaap vallen. Vervolgens drinken ze 's nachts nog wel eens, maar daar wordt ik dan niet meer wakker van.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:31

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 09:35

Heb vannacht de flesjes weg gehaald, maar toen ik ze vanochtend terug hing gingen ze meteen flink drinken...vond het toch wel een beetje "zielugh"! :+ misschien hebben ze wel echt dorst gehad. Ik ga echt zo een flesje aanschaffen! bedankt voor alle tips.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:37

Inderdaad gewoon meer groente geven. Ik geef ze altijd een paar wortels.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:42

WinSel schreef:

EVEN kunnen ze best zonder water maar een nacht telt al gauw dik 8 uurtjes, vind ik toch net te lang.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:52

Ik gebruikte vroeger roosvicee flessen(geen plastic dop)En in het dopje maakte ik een paar gaten en dan op de kop hangen.Door het likken eraan komt het water eruit.Maakt geen lawaai.
Ook beschadigen de tanden niet zo als met de standaard flesjes.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:51

jesito schreef:
WinSel schreef:

EVEN kunnen ze best zonder water maar een nacht telt al gauw dik 8 uurtjes, vind ik toch net te lang.

Maar hoe wil je dat dan doen met al die flesjes die nu buiten hangen ?
Je denkt toch niet dat alle eigenaren er snachts uit gaan, om ze te verwisellen ?