Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Taat schreef:Hallo,
Wie heeft hier allemaal (AM) stafford? ben erg benieuwd
En wat doen jullie er mee? kunnen jullie hond los sociaal ect?
Ik heb zelf een am stafford van 2 jaar Die gaat altijd mee naar mijn paard en loopt ook los.
Erg sociaal en luistert super.
Kan kunstjes
veel mensen zijn als de dood voor die honden maar waarom ja ze staan 'als vecht hond' vinden veel mensen.
roepen meteen hun hond of kind.. als ze niet lief is laat ik haar toch nooit los.
Hoe denken jullie hier over?

Dit soort honden hebben toch de neiging naar vechten, daar zijn ze immers voor gefokt. En als ze dan zo maar bij ieder willekeurig mens belanden die ze alleen maar stoer/mooi vinden en zich er verder niet in verdiepen dan krijg je ontoerekeningsvatbare honden, (iets dat bij een golden retriever ook zou kunnen maar lang zo gauw niet). 

Gelukkig kan ze zich hier uitleven..
Kan haar uuuuuuren pesten (in haar zij kietelen) zonder dat ze boos wordt.. en als ze wil "happen" uit speelsigheid naar mensen.. dan rent ze hard weg om haar kluif of haar flosstouw te pakken om samen met je te spelen) Ik stoei heel vaak met haar (boxen, niet hard uiteraard.. maar vind ze helemaal geweldig. Dan blijft ze maar om me heen springen
) Het liefst is ze schoothondje. Als ik haar de bank op sleur (ze is niet zo licht) ligt ze op haar rug bovenop mijn benen en blijft DOODSTIL liggen (als ze beweegt moet ze van de bank.. en dat weet ze
)
Samson honden (hoe heten die ook alweer..) met die heeeeeele lange haren vind ze doodeng.. daar rent ze keihard voor weg
want als die aan komen rennen ziet ze alleen maar HAAR ipv hond 
Maar veel mensen en kinderen zijn er bang voor idd.. (het is ook een tank.. ze is hartstikke vet
)Trennie schreef:Zelf zou ik nooit aan een Amstaff beginnen.
Ik vind ze te actief en te klein. Te klein denk dat je dan een engelse voor hebt, actief mijne is heel rustig en ook erg fijn met de paarden
Dat gaat dan gewoon even over welk type hond bij mij past.
Maar zou ik ze niet te actief en te klein vinden, dan zou ik er nog niet aan beginnen.
Ik vind de Amstaff een onbetrouwbaar ras. Dat is het helemaal niet als je van te voren je goed verdiet hebt in het ras weet je wat je aan de lijn hebt.
Ik ken er meerdere en allen waren / zijn ontzettend lieve en leuke honden.
Helaas heb ik al een paar keer meegemaakt dat er 1 op latere leeftijd toch ineens omsloeg en ingeslapen moest worden. Het omslaan is zeker een fijt en daarom moet iedere eigenaar zijn verantwoording nemen, en je hond lezen want vaak zie je de verandering aan komen, en niet iedere staff slaat om maar de meste wel., en dat moet je weten als je er een koopt
Juist door de kaakklem en / of kaakkracht en de grote gevolgen hierdoor was het niet verantwoord om risico's te blijven lopen. kaakkracht klem is een fabel, want ze kunnen loslaten maar willen vaak niet meer( dit geld ook niet voor ze allemaal )
Dat mensen er met een boog omheen lopen begrijp ik erg goed, zeker met kinderen. Dit begrijp ik dus niet, het zijn absoluut geen mens agresieve honden, zijn juist hele fijne gezins honden
Juist bij dit ras wordt dat omslaan van heel lief fijn hondje naar bijtincident of nog erger behoorlijk onderschat. Ik vind ook dat je dit als eigenaar van een jonge staff/pitbtbul ook moet weten dat het een grote kans heeft van omslaan
Pas als je het meerdere malen mee hebt gemaakt geloof je hoe zo'n lief hondje ook kan zijn. Deze hond is zeker niet geschikt voor ieder een en iedereen die zo'n hond heeft moet zch van te voeren realiseren dat hij bv op latere leestijd niet met andere kant, en je moet je verantwoordig nemen met zo'n hond

Trennie schreef:Zelf zou ik nooit aan een Amstaff beginnen.
Ik vind ze te actief en te klein.
Maar zou ik ze niet te actief en te klein vinden, dan zou ik er nog niet aan beginnen.
Ik vind de Amstaff een onbetrouwbaar ras.
Helaas heb ik al een paar keer meegemaakt dat er 1 op latere leeftijd toch ineens omsloeg en ingeslapen moest worden.
Juist door de kaakklem en / of kaakkracht en de grote gevolgen hierdoor was het niet verantwoord om risico's te blijven lopen.
Dat mensen er met een boog omheen lopen begrijp ik erg goed, zeker met kinderen.
Juist bij dit ras wordt dat omslaan van heel lief fijn hondje naar bijtincident of nog erger behoorlijk onderschat.
Pas als je het meerdere malen mee hebt gemaakt geloof je hoe zo'n lief hondje ook kan zijn.
. Gelukkig voor mij lopen er hier in de buurt ook een heel aantal rond, en allemaal zijn ze leuk, vriendelijk en vrolijk (kan ook aan mij liggen, ik word al vrolijk als er zo'n blij kwispelende tank op pootjes aan komt drentelen - voor de goede orde, ik duik er niet gelijk bovenop maar laat het aan de hond en baasje over of ik er wat mee kan en mag). Van mijn buurhond weet ik ook dat ie dol is op andere honden (om mee te spelen dan, hé), zelfs katten zijn leuk speelgoed (behalve die van mij, maar die haat zelfs pluche schildpadden
). Maar goed, dat baasje ken ik dan ook wat beter en daarvan weet ik dat hij een echte liefhebber van het ras is en zijn hond erg goed opvoedt. 
maar ik vind dit dus al een flinke stap te ver gaan.
Trennie schreef:Zelf zou ik nooit aan een Amstaff beginnen.
Ik vind ze te actief en te klein.
Ik vind de Amstaff een onbetrouwbaar ras.
Helaas heb ik al een paar keer meegemaakt dat er 1 op latere leeftijd toch ineens omsloeg en ingeslapen moest worden.
Juist door de kaakklem en / of kaakkracht en de grote gevolgen hierdoor was het niet verantwoord om risico's te blijven lopen.
Dat mensen er met een boog omheen lopen begrijp ik erg goed, zeker met kinderen.
Juist bij dit ras wordt dat omslaan van heel lief fijn hondje naar bijtincident of nog erger behoorlijk onderschat.
Pas als je het meerdere malen mee hebt gemaakt geloof je hoe zo'n lief hondje ook kan zijn.
Maritje1991 schreef:Hoi,
Onze hond werd van de week door een man geschopt omdat de onze vrolijk! naar een andere hond rende, zo wordt onze hond ook weg gejaagd met de riem door andere mensen.