Alle Boerboel eigenaren verzamelen !!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Alle Boerboel eigenaren verzamelen !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:00

Het word nu toch wel tijd een een apart topic speciaal voor alle Boerboel eigenaren op Bokt :D

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, foto's en belevenissen met jullie Boerboel.

Zelf heb ik een boerboel teefje van nu net 1 jaar oud.
Ze heet Dana en we hebben haar sinds begin oktober 2011 als herplaatser in huis gekregen. Ze was vrij bang voor vreemde dingen en had wat medische mankementjes.
Inmiddels is ze helemaal opgeknapt, hebben we haar laten steriliseren en is ze een hele stoere hond geworden die nu op onderzoek uitgaat i.p.v. heel hard weg te rennen voor het onbekende.
Ze is een enorme kroelkont en zou het liefste op schoot kruipen. Katten pesten doet ze ook nog steeds erg graag en het is een echt varken, ze gaat het liefst op haar rug door de grootste modder heen.
Op dit moment zit ik met haar op hondencursus EG1 en het gaat best goed.

Afbeelding
Afbeelding

Brand maar los zou ik zeggen :D

.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:32

Ik heb geen boerboer maar vind het prachtige honden! Ga lekker meelezen hier ;)

Kaspar

Re: Alle Boerboel eigenaren verzamelen !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:10

Er zitten toch vast wel meer boerboel eigenaren hier op bokt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:13

Mijn zus heeft een Boerboel, ik zelf niet :)
Kálf van een hond!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:07

Leuk Quellian, vertel er eens wat meer over.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:09

Hahaha, ik weet niet zoveel van hem! Groot, lomp, jong, vriendelijk :)

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:46

Yep, ik meld me.
Wij hebben een boerboel teef van 6 jaar (vandaag jarig *\o/* ). Imiddels al weer 5 jaar bij ons.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:10

Hee leuk een topic over de boerboel, wij hebben er ook 1, Maks een gecastreerde reu van bijna 10 jaar oud

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:22

Dé hond van vrienden van ons is een boerboel , hij blijft vaak hier logeren zelf hebben wij een Bordeaux dog :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 13:13

Ha leuk, eindelijk meer boerboel eigenaren die zich melden.
Foto's????

Wat doen jullie zoal met jullie boel?

@ schafstall: nog gefeliciteerd!!!!

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:23

Schafstall schreef:
Yep, ik meld me.
Wij hebben een boerboel teef van 6 jaar (vandaag jarig *\o/* ). Imiddels al weer 5 jaar bij ons.

gefeliciteerd :)

nou die van ons doet niet zoveel meer,hij heeft maar 2 hobby's slapen en eten ,maakt iedere dag nog wel een wandeling van 1 tot 1,5 uur maar hij heeft dan ook z'n hele leven al gewrichtsproblemen(genetisch ingefokt)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:00

Ik ben de peettante van Schafstall haar boerboel Balu , het is een echte knuffel hond maar heel eigen .

Afbeelding

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:33

Bedankt voor de felicitaties :D

Een foto hebben jullie inmiddels van Balu

En haar hobby's zijn slapen, slapen, slapen, kwartiertje ravotten en wandelen vind ze ook leuk. Ze is helemaal gek van de sneeuw en gras.

Wat we met haar doen.....hond laten zijn. Ze loopt rond bij ons op de boerderij, waakt, is een echte gezinshond die voor 'haar' gezin door 't vuur gaat en af en toe gaan we naar 't bos/strand of gaat ze mee op vakantie (wintersport).

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 09:13

Wat is balu een prachtige boel. Schitterend zo'n donkere kleur.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 09:15

wat is jullie ervaring op het gebied van jonge boels?

Die van ons is nu ruim 1 jaar en ze bezit zoveel energie voor zo'n grote hond.
We lopen echt veel lange wandelingen met haar, ze loopt de hele dag buiten op het erf en sinds kort mag ze 2x per week mee naast de fiets (haar eigen tempo bepalend). En nog is het echt een tijdbom die niet moe te krijgen is. Is dit normaal? Ze heeft overigens ook een top conditie en is heel gespierd en droog.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:56

Mijn ervaring is dat er globaal twee typen boerboel gefokt worden. De rustigere maar waakse boerboel en de happy de peppy spring in 't veld.

Die van ons vind een wandeling oke, maar doe ik absoluut geen plezier met uren wandelen. Ze struint liever een beetje rond in de tuin, ploft vervolgens neer voor een dutje en struint verder. Tussendoor een knuffel en ravotten. Da's wel de ideale dagindeling van onze boel :9 Ze kan ook erg goed alleen zijn en ik heb wel eens het idee dat ze dan gewoon de hele dag d'r nest niet uit komt :')

Het zijn van nature sterke honden die veel op spierkracht doen (niet te verwarren met conditie). Onze boel speelt met regelmaat met de labradors van onze oude buren en dan kan ze in snelheid wel even mee komen, maar daarna legt ze 't wel af. Op lompigheid wint ze 't met kop en schouders :D

Balu had ook droge gewrichten, maar 2 jaar geleden heeft ze haar kruisband finaal afgescheurd (omdat ze als een dolle door 't omgeploegde bevroren land aan 't rauzen was). Dat was dus gewoon domme pech. Inmiddels is ze hersteld na een TPLO en heeft ze dus wat artrose vorming. Helaas.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:31

ik zelf heb ook een boerboel djaida teefje van 1 jaar
Afbeelding

t is zoon grote reus, maar ze denkt vaak nog dat ze een puppy is
en kruipt dan ook graag op je schoot. dat is denk ik dan wel een groot kenmerk van de boerboel :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:32

De Boerboel van mijn zus (ruim een jaar) schijnt een gescheurde meniscus te hebben (operabel), maar er wordt ook gedacht aan artrose in zijn achterpoten en een afwijking in z'n heupen. Hij gaat morgen op de foto.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:34

Kaspar schreef:
wat is jullie ervaring op het gebied van jonge boels?

Die van ons is nu ruim 1 jaar en ze bezit zoveel energie voor zo'n grote hond.
We lopen echt veel lange wandelingen met haar, ze loopt de hele dag buiten op het erf en sinds kort mag ze 2x per week mee naast de fiets (haar eigen tempo bepalend). En nog is het echt een tijdbom die niet moe te krijgen is. Is dit normaal? Ze heeft overigens ook een top conditie en is heel gespierd en droog.

die van mij heeft ook zoveel energie dat ik soms niet goed weet wat we er nou mee aan moeten.
hebben we net een grote wandeling gemaakt vol rennen en spelen.
maar na 10 min rust is ze weer dr drukke zelf

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:45

Afbeelding

Ik heb er 2 dames, beide Boerboel met stamboom!
helaas 2 ongezonde dames die al het nodige achter de rug hebben qua operaties zoals ED, bij beide de kruisbanden, meniscus. Maar het blijven geweldige honden. Helaas zie je ze nu wel steeds meer op Marktplaats, niet alleen worden er meer nestjes geboren (met de meest rare kruizingen), ook veel herplaatsers staan erop.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:53

Idd zie je veel herplaatsers. Denk dat veel mensen zich vergissen in 't karakter van de boerboel......helaas......
Onze boerboel was trouwens ook een 'herplaatser'. Ze was in 't bezit van een fokker die haar als fokteef aangeschaft had. Helaas had ze last van prolaps, waarop ze direct gesterriliseerd is en toen met 14 maanden direct vanaf de fokker bij ons is gekomen.

@zomers, heb je zoveel pech met je stamboom boelen of zit 't toch wel in de lijn? Leuk kleurtje met dat wit <3 <3 , ook heel zeldzaam.
Wij zijn voor de TPLO van Balu naar Rotterdam gereden, speciaal voor Lorenzo Pillin. Geen andere DA die ooit nog aan onze hond komt.

Ben ik trouwens ook wel benieuwd naar, naar de afstamming van jullie boelen.

Balu komt van Anasha Boerboels uit Zweden vandaan (officiele stamboek naam is Anasha Stitch).

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:35

Helaas zit het in de lijn, ook broertjes en zusjes schijnen er last van te hebben. De lieve Boerboel (bruine) komt van Toan Boerboels, de witte (lekker vel en eigenlijk niet geschikt voor een woonwijk) komt van Immermoed Boerboels.

En ik woon in Rotterdam, maar voor operaties ga ik naar Eersel. Waar zit deze dierenarts dan Schaftstall?

Overigens heb je ook een forum voor Boerboels - www.boerboelplein.nl

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 09:22

Wat komen er een mooie boels voorbij.
@ Schafstall, volgens mij zit jij ook op het boerboel forum of heb ik het mis?
Balu komt me zo bekend voor.

Ik ben in ieder geval blij dat wij niet de enige zijn met een ADHD boel. Gisteravond ook weer lekker wezen hardlopen met madam en daarna nog een flink stuk gewandeld en nog steeds helemaal hyper.

Onze Dana is ook een herplaatser, we hebben haar met 8 maanden overgenomen. Ze heeft toen ook een prolap gehad en we hebben haar met 1 jaar direct laten stereliseren. Ze komt uit de Maklireg lijn enis echt een enorme kroeldoos. het liefst zou ze de hele dag bij me zijn. Ze gaat dan ook mee naar de zaak (waar ze naar alle klanten vriendelijk is), mee naar stal waar ze heerlijk met de paarden knuffeld en achter de katten aan zit.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:42

Leuk een boerboel topic! Sinds lange tijd ontzetten fan van dit ras! Hun uitstraling en karakter spreekt mij het meeste aan.