Bakje met water neerzetten, die even regelmatig controleren
Anoniem
Geplaatst: 01-02-12 17:14
Van dat knappertjesfolie en een geitenwollensok om de flesjes. Je kunt er bij de dierenwinkel ook een speciaal hoesje voor kopen, maar die zijn betrekkelijk duur, en dit werkt ook
Gewoon meerder flessen hebben en regelmatig omwisselen. Waterbakken buiten gooi ik in de nacht hoe dan ook leeg. En flesje met krant omwikkelt en zoveel mogelijk uit de wind houden. Voor de zekerheid bied ik ook 3 x per dag water aan voor hun neus met een klein bakje
Wij hebben ook de konijnen buiten en hebben een verwarmingselement in hun waterbak (hebben geen flesje, kennen ze niet uit drinken :p). Wij hebben deze: http://www.raspetsupplies.nl/images/31500.jpg Stekker gaat via de muur naar binne in de schuur naar het stopcontact. Ideaal ding. Wij hebben dan nog wel zo'n flexibele kabelgoot om het snoer heen voor het eventueel willen knagen.
Warm water erin, en een paar wolle sokken erom heen, en afentoe even schudden , en verschonen./
Laptopmuis
Geplaatst: 01-02-12 17:40
Op de kinderboerderij hebben we vanmorgen de flesjes ontdooit en tot de middag erin laten hangen. 's Middags hebben we ze flink wat sneeuw in de buitenren gegooid en daar drinken ze nu van. In de binnenruimte hebben we gewoon water 3 keer vernieuwd.
Sjors
Geplaatst: 01-02-12 17:45
nikkialex schreef:
Warm water erin, en een paar wolle sokken erom heen, en afentoe even schudden , en verschonen./
warm water helpr echt niet, integendeel zelfs Warm water koelt buiten veel sneller af, daardoor is het ook sneller bevroren
Anoniem
Geplaatst: 01-02-12 20:03
nikkialex schreef:
Met warm water ga je de wereld niet redden
Ik zorg 's ochtends en 's middags ervoor dat ze ontdooit water hebben
ik geef het in een bak(je) en heb er meerdere van. Dus 3x per dag krijgen ze een andere bak met vers water. Verder geef ik behoorlijk veel groenvoer in meerdere porties per dag met flink vocht erin (dus andijvie, appel, witlof, sla enz.
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 01-02-12 20:46
Wij kijken ongeveer 3x per dag en geven dan weer een flesje water. Ze gaan dan meestal gelijk drinken. Ook wij hebben er bubbeltjesfolie om heen zitten, maar toch bevriest het water. Vanmiddag was het water nog gewoon water , maar het (metalen) tuitje was bevroren. De nijntjes hebben snel genoeg in de gaten wanneer je het flesje water hebt ontdooid en ze krijgen weer drinken.
De laatste keer dat ik zo'n anti-vries hoesje zag was het voor een 150/250ml flesje ofzo.. ? Ik heb flessen van een liter Ach ik loop wel voor ze heen en weer. Zit nu ook al bijna klaar voor de volgende ronde: hemdje, longsleeve, coltrui, vest, fleecevest ligt op de kachel voor zodirect.
Anoniem
Geplaatst: 01-02-12 21:05
Geen suiker (erg slecht), warm water helpt overigens niet.
Dan heeft wisselen dus wel degelijk nut, je geeft ze nl de kans om op dat moment even te drinken....
Hilde_Elisa
Geplaatst: 01-02-12 21:12
Creatas schreef:
De laatste keer dat ik zo'n anti-vries hoesje zag was het voor een 150/250ml flesje ofzo.. ? Ik heb flessen van een liter
Bij de welkoop hebben ze een hele voorraad, wij hebben er daar een gekocht voor 600 ml, maar 1 liter hebben ze ook
Sarah_Elise
Geplaatst: 01-02-12 21:14
Ik geef ze 2x per dag een bakje met vrij warm (niet heet natuurlijk, gewoon een beetje warm) water. Duurt het net wat langer voor het bevriest dus hebben ze wat langer de tijd om te drinken. Vanmiddag om 5 uur water gegeven en 7 uur was het nog zonder ijs.
Nickas
Geplaatst: 01-02-12 21:15
Die hoesjes werken niet echt. Het tuitje bevriest namelijk en daar komt dat hoesje niet. Warm water bevriest sneller dan koud water, dus ook dat is niet echt een oplossing. Gewoon 2 of 3x per dag het flesje verwisselen