Konijntje in garage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kel_tje

Konijntje in garage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 17:42

Hallo,

Ik heb nu sinds gister mijn konijn in de garage gezet met ren enzo ervoor omdat ik het toch wel koud vind worden. Er komt niet veel licht in de garage dus hebben we een lampje erbij gehangen. Hij staat achterin de garage en verder komt er alleen licht door de deur maar dat haalt het dus niet naar zijn kooi. Nu vroeg ik me af of dat wel slim is? 's nachts doen we het licht wel gewoon uit maar overdag is dat dus de hele dag aan.
Went hij dan niet straks aan dat licht en dat het buitenlicht zeer aan zijn ogen doet? Het is niet een heel fel licht maar wel ander soort licht als dat ie dus gewend is.

Misschien wel domme vraag maar vroeg het me toch wel even af :P

x

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:44

Konijnen (gezonde!) kunnen anders best goed tegen de kou.
Helemaal als ze een gesloten nachthok hebben.

Ik zou hem weer buiten zetten (mits hij wind/tochtvrij kan zitten, als hij wil).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:00

Ik denk niet dat het dan pijn aan zijn ogen gaat doen. :) Mijn konijnen zitten heerlijk buiten, nu in de ren en in de sneeuw. Ik maak me er geen zorgen om: ze kunnen een warm plekje opzoeken (boven in het hok, dikke laag zaagsel, reismand met stro) en hebben genoeg hooi. Inderdaad wat Brainless zegt, lekker weer naar buiten doen. En anders kunnen mijn konijnen zich lekker warm houden met zijn tweetjes :))

dierenfan

Re: Konijntje in garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:03

Hier zitten ze heerlijk buiten en mijn setje heeft geen eens bodembedekking. Ze vinden het heerlijk om nu nog gewoon op de tegels te liggen en zolang ze in de ren blijven liggen (controleer 's avonds laat ook nog) ga ik geen bodembedekking geven. Dit poepen en plassen ze alleen maar onder.
Ze hebben een enorme vacht en elkaar om warmt te blijven. Ze hebben goed de ruimte om droog en uit de wind te zitten.
Heb nu nog een niet geholpen (wordt vrijdag gedaan) ram zitten en die heeft wel hok met bodembedekking. Hier maakt hij overigens ook geen gebruik van.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:05

die van mij staan ook gewoon buiten. ze hebben een dikker winter vacht, hooi, stro en een dicht nachthok dus ze hebben niks te klagen. :P

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:43

Ik ben aan het twijfelen: binnen of buiten. Ze staan wel beschut, maar ik kan het hok niet afsluiten, dan vallen ze elkaar aan. Dus het deurtje staat wel open, ze kruipen wel tegen elkaar. Aan een windvrije zijkant is het dus wel open, daar hang ik een deken voor...

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:45

Mijn konijnen zitten nu ook gewoon buiten ze hebben een hok waar ze droog en wind vrij zitten.
Ze hebben een dikke wintervacht en veel hooi en stro

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:24

Maar de mijne kruipen niet in hun hok, en als ik ze erin opsluit wordt het vechten.
Ik heb nu buiten op de grond een soort schuilhokje gemaakt, misschien kruipen ze daarin.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:46

Mijn konijnen hebben ruzie, dus ze zitten apart. De ene is 2 jaar en de andere 7. Het oude konijn is een paar maanden geleden heel ziek geweest (bijna dood), dus die zet ik in de schuur. Er is geen plek voor 2 hokken, dus de ander blijft buiten. Echt zo jammer dat ze niet meer tegen elkaar aan zitten..dat is lekker warm.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:55

Ik heb mijn konijn gisteren toch ook in de garage gezet. Mede omdat het vandaag toch wel ging waaien e.d. In de schuur vriest het ook gewoon, maar dat kunnen ze wel hebben. Ik was meer bang voor de tocht e.d. en ik kon niet bedenken hoe ik dat op een goede manier op kon lossen.
Dus zit hij even een paar dagen in de schuur en zodra het weer kan gaat hij direct weer naar buiten :j

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:01

Vannacht zijn ze lekker in het holletje gekropen, dus ze zitten er dik tevreden bij!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:04

Ik had mijn konijn bij erg lage temperaturen of vuurwerk (nieuwjaar) vaak ook in de garage. Ging prima. Sinds vorig jaar staat die in de gang (binnen in huis), veel gezelliger eerlijk gezegd en hij wordt bijna 10 jaar. Dus vanwege z'n leeftijd heb ik m vorig jaar naar binnen gehaald.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:09

Toe ik nog 1 konijn had, zat hij in de winter in de keuken- hij is zindelijk. Maar toen begon hij aan de luxaflex te vreten - die moest ik opnieuw in elkaar zetten, dat is me een hoop werk!!!
Daarom moest hij naar buiten en hebben we een vrouwtje voor hem gekocht. Maar 2 konijnen binnen in de keuken is niet te doen. Dus dan maar buiten.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:22

Mijn konijnen kunnen kiezen, tuin of via een gat in de schuur. En ze zitten dus vnl in de schuur waar dus gewoon vriest. Misschien idee om overdag buiten te zetten en snachts in garage?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:26

Ja maar dan moet ik eerst even een garage bouwen.... _O-

Ik woon midden in de stad! :=

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:01

Beste pluk hooi en stro ( en een maatje ) en een konijn kan zich prima redden in deze kou :D
Ze hebben een beste wintervacht hoor :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:39

Ik zou het mezelf nooit vergeven als er eentje dood zou vriezen.....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:53

Dat gaat met deze tempraturen en een gezond konijn echtt niet gebeuren hoor

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:42

Zoekt een konijn niet instinctief het warmste plekje op?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:54

Juist
Daarom is het ook een belangrijk dat het konijn een ''binnenhok'' heeft in zn buitenhok

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:57

Mijn konijnen hebben een uitloop... We hebben in de deur een kattenluikje geplaatst en een stukje afgezet zodat ze naar buiten kunnen... Binnen staat hun eten en zelfs de verwarming staat ietsjes aan maar ze zijn veel liever buiten :P ... Zijn ook nooit ziek de taaie rakkers XD

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:03

Je kan als ze buiten staan ook evt een deken over het hok doen s'nachts.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:05

Die van ons zitten ook gewoon buiten, konijnen hebben veel liever -10 dan 20 graden. Je kan eventueel wel buiten een handdoek of iets dergelijks voor het hok hangen tegen de tocht, maar verder zitten ze prima buiten.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:35

Probleem is dat ik het hok niet kan afsluiten en ze dus altijd op een koudere plek kunnen gaan zitten. Ik heb wel een flap voor de opening, veel stro in het hok en een wintersjabrak tegen de wind. En ik heb de vuilnisbak er tegenaan gezet. Binnenin ook nog lekkere fleece in het hok. Moet toch goed zijn?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:35

Lijkt me prima, je hebt ook wel hooi erin toch ?