Welk dier is leuk op kamers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Welk dier is leuk op kamers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:07

Hoi,

Ik vroeg me af welk dier jullie geschikt vinden om mee te nemen op kamers.
Dan bedoel, echt kamers zoals studenten dat doen zeg maar.

Ik vindt het heel belangrijk dat het dier de ruimte heeft die het verdient en dat als ze groepsdieren zijn, dat ze met minimaal twee zijn.
Natuurlijk moet het dier ook niet te duur zijn..

Wat is volgens jullie handig??

ik zit nog maar in VWO 5 dus heb nog alle tijd :D

Elin_

Re: Welk dier is leuk op kamers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:09

Een hamster :j
Worden prima ook in de namiddag wakker (alleen niet wakker maken!) en er zitten exemplaren tussen die NOOIT bijten ;)
Of gerbils.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:10

Toen ik op kamers ging, heb ik een hamster genomen; overdag was ik naar school en hampie sliep en 's avonds tijdens het studeren, liep die over mijn bureau, haha!

Ze zijn niet duur en makkelijk te onderhouden en ik zou geen grote huisdieren nemen als je op kamers gaat.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:11

Vogels zijn erg leuk! :D

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:11

Een hamster of een ratje :) super leuke dieren, vooral ratjes die zijn zo aanhankelijk :)
Of anders een goud vis of wandelende tak, maar daar heb je niet veel aan :P

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:12

Ratten! <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:12

tja ik kan je een hamster aan raden terwijl jij een slang of baardagaam leuk vind. Kan je een konijn aanraden terwijl je zelf allergisch bent voor stof.......

Ik zou zeggen. Gezien je nog zoveel tijd heb ga lekker zelf rond lezen en zoeken op internet en vraag na op forums en kijk welk dier je het zelf het leukste vind.

Enigste wat ik zou kunnen hebben in huis aan dieren als ik maar 1 ruimte heb zijn vissen. Ben namelijk allergisch voor alle dieren en stof. Daarom heb ik ook zoveel dieren haha. Nee, het gaat redelijk met mijn gezondheid zolang ik er goed rekening mee houd. Daarom ehb ik konijnen buiten en kat en honden binnen maar die borstel ik vaak en in rui perioden gaan de honden af en toe onder de douche want die haren ben ik enorm allergisch voor. Nu is er niets aan het verharen en heb ik weinig problemen als we elke dag goed luchten en goed stofzuigen en ze uit mijn slaapkamer blijven.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:13

Ik heb eerst ratjes gehad toen ik op kamers was. Vond ik wel erg leuk, maar veel van mijn bezoek vonden ze maar vies.
Later heb ik een oudere kat genomen natuurlijk in overleg met huisgenootjes. Die vond al het bezoek juist super leuk. Maar toen woonde ik ook in leuk buurtje waar hij ook wel naar buiten kon.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:13

ChelseaII schreef:
Toen ik op kamers ging, heb ik een hamster genomen; overdag was ik naar school en hampie sliep en 's avonds tijdens het studeren, liep die over mijn bureau, haha!

Ze zijn niet duur en makkelijk te onderhouden en ik zou geen grote huisdieren nemen als je op kamers gaat.

Hamster heeft wel kooi van minimaal 70x40 nodig! ;)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:20

Ik had een 2e-hands kooi met 2 verdiepingen voor nog geen 25 euro via MP! Nieuw zijn ze idd prijzig, maar lang leve MP :D.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:29

Veel studenten zijn in het weekend weer thuis. Wil je de dieren dan elke keer op en neer slepen, zo niet, wie zorgt ervoor als je er niet bent. Een tweede waar je aan moet denken is dat het niet altijd is toegestaan om op je kamer huisdieren te houden. Als je echt een huisdier wil zou ik kiezen voor iets kleins wat zoizo makkelijk binnenshuis te houden is, zoals hamsters, gebils en misschien cavia's (al moet je daar wel de ruimte voor hebben. Ratten kunnen wel gaan stinken (alleen mannetjes?) vooral in een kleine ruimte, ook als je de kooi schoon houd. Konijnen hebben ook wat meer ruimte nodig en zijn het fijnst (voor het dier) buiten te houden, dus als je beschikking hebt over een tuin zou dat leuk zijn. Katten zouden ook kunnen, maar dat hangt weer van je situatie af, die hebben zeker meer ruimte nodig dan een kamertje van 3x4. Succes ermee :)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:58

Ik had altijd hamsters toen ik op kamers zat. Sliepen overdag en waren wakker als ik thuis was.
Op vrijdag, als ik naar huis ging, sliep Hammie in zijn reisbakje in mijn weekendtas onder de tafel op school.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:59

Sjors schreef:

Niet voor je overige huisgenoten ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:00

Goof schreef:
Sjors schreef:

waarom niet als ik vragen mag?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:02

Als je op kamers zit heb je rekening te houden met de personen die naast jouw in de kamers slapen en studeren. Ik zou niet blij worden als in de kamer naast mij de hele dag vogels zitten te kwetteren en fluiten.
Een huis is gewoon gehorig, ik denk niet dat je vrienden maakt met vogels.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:30

Hahahahahaha jou avatar
We hebben dr een fan bij :D :D

Ontopic; ik heb geen idee wat leuk vind, en of je een actief schoonmaker bent,
knaagdieren kunnen namelijk erg stinken en dr een bende van maken, ook kunnen ze snachts nog wel eens herrie maken.
Zou voor een visje gaan.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:40

Ik had zelf cavia's, maar dat was redelijk onhandig, omdat ik ze in het weekend en de vakanties niet de stressvolle reis wilde aandoen met het ov, was ik erg aan mn kamer gebonden.

Ik raad ratjes aan :) heel aanhankelijk en flexibel en baasgericht genoeg om in de weekenden en vakanties mee naar huis te reizen. Ze zijn ook heel intelligent en stinken niet als je ze goed schoonhoudt. Het is wel een werk, dus denk er wel goed over na :)

Ik liep er ook tegenaan dat ik bijna geen woonruimte kon vinden waar huisdieren welkom waren.. En soms is het moeilijk om het afval van je dieren kwijt te kunnen (bij één kamer was er niet eens een groene container). Dat zijn allemaal wel praktische bezwaren om rekening mee te houden :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:57

Cavia's!!! Wél handig!
Aken minder herrie 's nachts dan hamsters. Zijn ook knuffelbaarder. Je kunt ze best een nachtje alleen laten. Ook wel 2 als je ze veel voer geeft voor je weg gaat. Bakje brokjes met een bult er op, hele berg hooi en flink veel groente. En als je na de 2e nacht weer vroeg naar huis gaat. Dat redden ze echt wel. En als e bij je ouders ook een hok klaarmaakt zouden ze best in een reiskooitje kunnen. Maar inderdaad, niet te vaak want ze kunnen niet goed tegen stress.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:58

xRomana schreef:
Hahahahahaha jou avatar
We hebben dr een fan bij :D :D

Ontopic; ik heb geen idee wat leuk vind, en of je een actief schoonmaker bent,
knaagdieren kunnen namelijk erg stinken en dr een bende van maken, ook kunnen ze snachts nog wel eens herrie maken.
Zou voor een visje gaan.

Er zijn maar weinig visjes die weinig ruimte nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:18

Morrow_Less schreef:
Een hamster of een ratje :)

In dat laatste geval meervoud, het zijn groepsdieren. :)

Ratten zijn geweldig leuke dieren, houd er wel rekening mee dat ze een relatief slechte gezondheid hebben en niet oud worden (max. 3 -3,5 jaar). Dierenartskosten kunnen echt enorm oplopen, dat kan je als student misschien niet betalen. (Natuurlijk kan je met elk dier pech hebben, maar met ratten is een abonnement op de DA bijna gegarandeerd :+ )

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:33

Goof schreef:
Als je op kamers zit heb je rekening te houden met de personen die naast jouw in de kamers slapen en studeren. Ik zou niet blij worden als in de kamer naast mij de hele dag vogels zitten te kwetteren en fluiten.
Een huis is gewoon gehorig, ik denk niet dat je vrienden maakt met vogels.

Het hangt uiteraard wel heel erg van je huisgenoten af.

Hier wonen we met zijn vijven op een gang met 4 grasparkieten, 12 ratten, 2 cavia's en 16 vissen. De parkieten vliegen in principe heen en weer tussen de kamer van een huisgenoot en de woonkamer (liggen tegenover elkaar) en dat gaat eigenlijk altijd goed. Scheelt wel dat parkieten pas 'aan' gaan als het licht wordt en weer gaan slapen als het donker (gemaakt) wordt.

De enige regel die we hebben ingesteld is dat er tijdens het eten geen huisdieren in de woonkamer komen, maar dat is vooral omdat ze anders gaan schooien om eten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:37

Sjors schreef:
Goof schreef:
Sjors schreef:

waarom niet als ik vragen mag?

Dan moet je er al twee hebben, want een vogel moet je niet alleen houden.
en dat lijkt me op een kleine kamer niet erg handig, ook niet omdat die vaak erg gehorig zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:41

Muizen! Zijn niet echt nachtdieren dus 's nachts er weinig last van, niet al te veel ruimte nodig en heel lief :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:50

@Cayenne: Het is inderdaad wel een beetje gehorig, maar omdat we het hier zelf geen probleem vinden en daarnaast de enige gang op onze verdieping zijn, heeft er toch niemand echt last van. Mensen die de flat binnenkomen en naar de liften gaan, die horen het wel in het trappenhuis, en wij zijn dan ook altijd "die gang met de vogels".

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:05

fjordjes schreef:
Muizen! Zijn niet echt nachtdieren dus 's nachts er weinig last van, niet al te veel ruimte nodig en heel lief :D

Ik heb ook een tijdje muizen gehad. Eerst 1, die was erg leuk, ging naar huis gewoon in de mouw van mijn jas.
Later 2, maar hoe schoon ik die ook hield, ze stonken de tent uit. Daar waren mijn flatgenoten niet blij mee.
Dat is wel iets om rekening mee te houden.
1 van mijn flatgenoten had 2 cavia's, die ieder weekend met haar op en neer reisden. Ging heel goed.