Rustig de hond uitlaten zit er ook niet meer in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Rustig de hond uitlaten zit er ook niet meer in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 23:54

Ging net mn hond nog eens uitlaten. Stap hier de deur uit, trek de deur dicht en gelijk vliegt er een hond op hem af die niet aan de lijn zat. 1 van de 2 pakt de hond en is in gevecht? om hem de riem om te krijgen. Aangezien we zo'n 3 meter bij elkaar vandaan stonden besloot ik om de kant in te lopen waar hun vandaan kwamen, zo bleven ze niet met elkaar geconfronteerd door die paar meter achter/voor elkaar te blijven lopen. En dat deed ik blijkbaar verkeerd vond de jongeman. Die zat wat te mopperen op de hond en er kwam nog een: 'waarom loop je dan ook deze kant op, mogool' uit. Ik, niet wetende wat ik verkeerd deed zei daarop 'pardon, jij houd je hond niet bij' :D Nou en daar kwam het hoor :') Ik was een kk dit en kk dat, achterlijk, prutsmuts etcetera, etcetera. Waarop ik, nog even lacherig antwoord: dankjewel! :D En ook dat was het verkeerde antwoord waarop weer een hele scheldpartij en verwensingen kwam. Inmiddels waren wij de hoek om, doorgelopen en bij de volgende hoek kwamen ze weer aangelopen. Vooraf werd al geroepen: ik houd hem niet bij hoor, bekijk het maar achterlijke K prutsmuts, ken niet eens normaal doen jij! Mijn hond vreet die van jouw in 1 keer op! (pitbull achtig iets,inmiddels wel aan de lijn)Tja, daar moet je dus echt mij voor hebben, ik laat me niet zomaar wegjagen en ben blijven staan terwijl mijn hond druk aan het plassen was. En jahoor zijn hond vliegt op de mijne af. Heb de mijne tussen mijn benen mee getrokken en zijn hond weggeduwd. Alwaar ik weeer te horen kreeg dat ik een prutsmuts ben met allerlei verwensingen.

Knap dat hij weet dat ik een prutsmuts ben, zelf wist ik het namelijk nog niet :)

Mén, en dat alleen omdat ik zei dat hij zijn hond dan maar bij moest houden.. :n

mika11

Re: Rustig de hond uitlaten zit er ook niet meer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:58

Jeetje, wat een achterlijke man.
Is het iemand uit de buurt, als die ook z'n hond uitliet?
Je hebt trouwens wel lef, hoor!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:59

Sommige mensen.. Gelukkig kan je er wel een beetje om lachen, maar dit soort gedrag is echt absurd.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:01

Wáár woon jij? :')

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:08

Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt bij het uitlaten van de hond. :n

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 00:09

In Made, een plaats dichtbij Breda :)

Ik heb ze hier nooit eerder gezien. En hoop ze niet meer tegen te komen ook. Maargoed, wij hebben onze hond net een paar maanden en laten hem vaak rond 22.00 uit ipv. half 11. Mocht ik ze nog eens tegen komen en de eigenaar? of een van de honden reageerd weer zo heftig ben ik wel iemand die gelijk de politie belt. Moet me wel veilig kunnen voelen hier voor mijn eigen huis.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:21

bij de 2e ontmoeting had ik zijn hond een gigantische rotschop in de onderbuik gegeven.
moet ie maar niet gaan lopen dreigen, en leert die hond het ook wel af om het iig bij jou te doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:23

kiwi1990 schreef:
bij de 2e ontmoeting had ik zijn hond een gigantische rotschop in de onderbuik gegeven.
moet ie maar niet gaan lopen dreigen, en leert die hond het ook wel af om het iig bij jou te doen.

Dat zou ik dus niet doen....

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:26

kiwi1990 schreef:

Alsof die hond wat aan zijn baas kan doen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:22

Zou mij ook niet afreageren op die hond, de eigenaar hoort hem de baas te zijn, niet jij.

Net zoals je een hond vast hoort te hebben als jij op straat/stoep loopt. Op een groot veld los, ok. Maar tussen de woonhuizen door....

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:45

Ik zou die gozer een gigantische rotschop gegeven hebben. Nee ok... niet helemaal... maar ik had wel mooi de politie gebeld. Zo gedraag je je niet naar je medemens.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:18

zo krijgt dat ras dus een slechte naam.
Snap dus echt niet dat hij niet gewoon de hond vast hield.
Hij gaat zich opfokken dus hond doet het ook en wordt nog ageresiever naar andere honden.
jammar dat jou hond daar de dupe van moet worden.
Dat gescheld gaat natuurlijk ook nergeens over, maar dat zou ik nog het minst erge vinden.

@kiwi1990: nooit onder de buik schopen.
het is de fout van de eigenaar. en stel je moet echt schoppen om ze los tekrijgen dan onder de kont, onder de buik kun je zijn ingewanden beschadigen (en het dier kan er niks aan doen dat zijn baas hem vals maakt)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:48

Lijkt tegenwoordig wel normaal te zijn, idioten..
Ik had het ook vorige week (totaal andere situatie):
Ik kwam van rechts en wilde rechts de bocht om om een kruispunt over te steken..
Kijk eerst links, zie een auto minimaal 50 meter verderop rijden en zijn stoplicht op oranje springen (en mijne was nog groen)
Zelfde moment aan de overkant van de weg hoor ik dus die auto achter me, kijk achter me, gaat hij keihard op de rem en naar mij lopen toeteren, dus ik steek mijn hand op of het ook wat rustiger kon.
Ik mocht niet rechts op het fietspad rijden en die weg mocht je max. 50 rijden.
Uiteindelijk stond hij links van mij voor het stoplicht in zijn gloednieuwe mini, raampje open..
Ik was een vuile achterlijke mongool en een hersenloze slet volgens hem, dus ik zei: het zou makkelijker geweest zijn als je op normale snelheid had gereden, je had toch al rood licht.
Toen begon hij nog harder te schreeuwen en te zeggen dat ik een prutsmuts was en als toppunt: "Ik had je fiets dood moeten rijden!" :j
Ik werd boos van binnen, bloed kroop onder mn nagels vandaan maar stak enkel mijn duim op en zei: Helemaal prima!

Daarna zat hij nog in zichzelf wat te mompelen en toen het groen werd reed hij keihard weg.. eikel..

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 05:44

Winged schreef:
Zou mij ook niet afreageren op die hond, de eigenaar hoort hem de baas te zijn, niet jij.

Net zoals je een hond vast hoort te hebben als jij op straat/stoep loopt. Op een groot veld los, ok. Maar tussen de woonhuizen door....

klopt, maar als een andere eigenaar weigert om zijn valse hond bij zich te houden/onder controle te houden doe ik er alles voor om mijn eigen beessie te beschermen op zon moment. :)
was de hond er niet op af gegaan zou ik ook niet ingrijpen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 06:25

kiwi1990 schreef:
Winged schreef:

klopt, maar als een andere eigenaar weigert om zijn valse hond bij zich te houden/onder controle te houden doe ik er alles voor om mijn eigen beessie te beschermen op zon moment. :)
was de hond er niet op af gegaan zou ik ook niet ingrijpen.

TS kon haar hond helpen door hem mee te nemen.
als je de honden gewoon zonder geweld uit elkaar kan halen is dat beter.
lukt dat niet en de eigenaar van de anderen hond weigert te helpen kun je de vechters baas best een schop geven.
maar niet in zijn onderbuik :n dan kun je de hond heel lelijk van binnen beschadigen en denk niet dat je dit op je geweten wilt hebben.
schop hem dan onder zijn kont/ballen voelt hij heel goed maar is minder schadelijk :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 07:48

Dat je die hond geen schop of tik heb verkocht, als er eentje agressief naar mijn hond toe komt gebeurt dat echt wel hoor.
Ja, de hond kan er niks aan doen, maar moet je m dan maar laten gaan? Als baas er niks aan doet grijp ik zelf wel in, straks
houd die van mij er wat aan over omdat ik die hond niet even zijn plek wijs.

En ach ja.. das tegenwoordig de maatschappij he waar we in leven! Voortaan als hun weer tegen komt misschien politie bellen.
Maarja, die reageren ook vaak pas veel te laat of nieteens. Bijt die van jou niet van zich af dan? Als er een agressief is en die komt
op onze jongste af, dan merkt ie binnen de kortste keren dat dat niet de bedoeling is. En dan laat ik die van mij ook gaan, jij nie ingrijpen, ik nie ingrijpen ;)
Mits het redelijk blijft natuurlijk, voordeel is dat die van mij met een brul en een zwaai met de lijn meestal wel ophoud en bij me komen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 09:11

Als ik die hond een schop onder zijn buik/kont gegeven had, dan had mijn eigen hond nu een baasje minder gehad denk ik zo ;)

En nee mijn hond bijt niet van zich af. Die vind iedere andere hond erg interessant om aan te ruiken, meer niet. Hij duikt er ook nooit op af maar loopt er kwispelend op af. Het is gewoon een te erge goedzak :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:40

Die eigenaar verdient een schop op zijn gevoelige plaats.. maar in het oogpunt van zelf in leven blijven inderdaad misschien maar verstandiger dat je dat niet gedaan hebt :P

Sommige mensen zijn nou eenmaal kansloze, onopgevoede etters..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:49

erg jammer dit,hier door krijgen deze honden slechte naam.helaas hebben de meeste van zulke honden verkeerde baasjes,die hun ego willen verlengen.ik heb zelf zo'n hond,en ik vind dat je je verantwoording moet nemen.ik kom juist vaak mensen tegen,met wandelen en dan is mijn hond aan de lijn.en vraag hun ook even de hond bij hun te roepen of vast te houden,dan krijg je och ze vechten het onderling wel uit en nee de mine doet niks.dat vraag ik toch niet.als iedereen eens met zijn eigen hond bezich was en daar op lette,was het al een stuk fijner voor de meeste honden eigenaren.maar TS ik zou er wel een melding van maken bij de politie,misschien lopen er meer klachten over deze man met hond.sterkte met je hondje het had heel anders kunnen lopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:58

Wat een idioot zeg, dit zijn echt die types die een pitbull achtige nemen enkel als pikverlenger :n Ik vind het heel erg leuke honden, goede gezinshonden en dit soort types verpesten het weer....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:00

lifaya schreef:
Wat een idioot zeg, dit zijn echt die types die een pitbull achtige nemen enkel als pikverlenger :n Ik vind het heel erg leuke honden, goede gezinshonden en dit soort types verpesten het weer....

You made my day _/-\o_

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:08

keona schreef:
erg jammer dit,hier door krijgen deze honden slechte naam.helaas hebben de meeste van zulke honden verkeerde baasjes,die hun ego willen verlengen.ik heb zelf zo'n hond,en ik vind dat je je verantwoording moet nemen.ik kom juist vaak mensen tegen,met wandelen en dan is mijn hond aan de lijn.en vraag hun ook even de hond bij hun te roepen of vast te houden,dan krijg je och ze vechten het onderling wel uit en nee de mine doet niks.dat vraag ik toch niet.als iedereen eens met zijn eigen hond bezich was en daar op lette,was het al een stuk fijner voor de meeste honden eigenaren.maar TS ik zou er wel een melding van maken bij de politie,misschien lopen er meer klachten over deze man met hond.sterkte met je hondje het had heel anders kunnen lopen.

Ik heb een ander ras hoor,
maar ik doe het altijd zo andere hond vast, dan die van mij ook vast.
een andere hond los dan die van mij ook los.

nou hebben we er 1 in de buurt wonen die kan echt niet met mijn hond dus zie ik die vrouw met die hond dan doe ik hem vast, echter laat zei die van haar dan los. maak ik die van mij los kijkt ze me vuil aan (blikken doden gelukkig niet) en doet ze die van haar vast.
als ik die van mij dan weer vast doe laat ze die van haar weer los 8)7
als ik roep of allebij vast of allebij los zegt ze niet want allebei los dan gaan ze vechten
en die van mij is heel sterk en dus hou jij die van jou maar vast >;)
dacht het dus niet en laat die van mij nu gewoon los en zei loopt een blokje om ziet ze ons aan komen :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:11

Sommige mensen zijn ZO zielig.. bij ons in de buurt is er zo'n poedersuiker herder en wij hebben een kleine beagle. En die van ons zat vast aan de riem en die herder loopt los en ineens valt die zo onze hond aan :oo ! En dat was ook de schuld van onze hond 'want zijn hond deed nooit zo iets'. _-:( Gelukkig had onze hond vrijwel niks want m'n vader/vriendin van m'n vader die hebben het been er tussen gezet en dat beest weggeschopt of zo maar mijn god, als je zo'n poedersuiker hond hebt hou hem dan gewoon aan de lijn!

Ik bedoel, ik zal heel eerlijk zijn, mijn hond is ook geen schatje. Ze heeft een hekel aan jack russels en ander heel klein spul (zal ze vast van mij hebben :')) en die kan ze ook zonder reden ineens aanvliegen. Maar ik heb mijn hond dus ook nooit los.. omdat ik het gewoon weet! Alleen op de hei, maar dan laat ik haar pas los achteraf op een stuk waar nauwelijks honden lopen EN dan zorg ik voor extra bescherming, denta stick haha, die vind ze zo lekker dat ze gelijk terugkomt. Vind 't echt bizar dat jouw hond wordt aangevallen omdat één of andere *%()#&%)Q@(&^ te dom is om z'n hond een riempje om te doen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:14

heb ik dan ergens geschreven dat jij zo'n ras hebt,geloof van niet.ik zelf heb wel zo'n hond.dus denk dat ergens iets fout gegaan is
hanny_jelke schreef:
keona schreef:

Ik heb een ander ras hoor,
maar ik doe het altijd zo andere hond vast, dan die van mij ook vast.
een andere hond los dan die van mij ook los.

nou hebben we er 1 in de buurt wonen die kan echt niet met mijn hond dus zie ik die vrouw met die hond dan doe ik hem vast, echter laat zei die van haar dan los. maak ik die van mij los kijkt ze me vuil aan (blikken doden gelukkig niet) en doet ze die van haar vast.
als ik die van mij dan weer vast doe laat ze die van haar weer los 8)7
als ik roep of allebij vast of allebij los zegt ze niet want allebei los dan gaan ze vechten
en die van mij is heel sterk en dus hou jij die van jou maar vast >;)
dacht het dus niet en laat die van mij nu gewoon los en zei loopt een blokje om ziet ze ons aan komen :wave:

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:16

Ja is de trend van tegenwoordig geloof ik, je hond loslaten lopen waar het niet toegestaan is en zodra de loslopende hond lelijk doet na de hond aan de riem is het de schuld van de eigenaar met de hond aan de riem want die had hem maar los moeten gooien. Jaja ik heb ook zo'n heerlijk verhaal meegemaakt.