akitaliefhebbers verenigt u!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

akitaliefhebbers verenigt u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:45

Heb al verschillende dingen gehoord over mensen die dol zijn op de akita, dus hier een topic voor alle akita-eigenaren en liefhebbers!

Wij hebben een japanse akita van iets ouder dan een jaar, Sumiko. Echt een druifje, maar zo ontzettend snert-eigenwijs! Ze kan verder wel loslopen en met vrijwel alle hondjes leuk spelen, behalve als ze aan de riem loopt.

Afbeelding
Afbeelding
Samen met haar zus
Afbeelding

Wie oh wie heeft er ook een akita of wil gewoon geniete nvan alle mooie akitaverhalen?!

uitgebokt

Re: akitaliefhebbers verenigt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:57

Een mooi akitaverhaal? hachi natuurlijk.... ;(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 23:09

hachi was een geweldig verhaal.
Er is in Japan een akita-museum. Staat op het lijstje van wensen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:17

Bij deze stel ik mijn Akita (al is hij misschien geen 100% zuiver) voor, een 5jarige reu.

Als pup:
Afbeelding
Afbeelding

En nu:
Afbeelding
Afbeelding

En sneeuw vind hij geweldig :D
Afbeelding
Afbeelding

Wat ze trouwens zeggen over het karakter klopt, hij is zo verschrikkelijk koppig :D Behalve als je eten hebt, dan doet hij alles, zelfs als je niets vraagt.. Zonder eten gaat het al wat moeizamer :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:25

Schitterende honden zijn het toch!

Maar even in verband met dit topic, als jullie een fototopic willen, dan kan dit natuurlijk, met bijbehorende TAG. Maar dan is het een fototopic en geen kletstopic. Als jullie lekker foto's willen plaatsen en daarover ook willen praten, is het beter om dit topic naar de huiskamer te verplaatsen en de link te plaatsen in de sticky met de beestenboelgerelateerde huiskamertopics.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:29

Hier een Akita liefhebber! Ben helaas niet in het bezit van zo'n prachtdier, omdat we helaas een hond niet de aandacht kunnen geven die hij zou moeten krijgen.

Maar ben al jaren helemaal gek van dit ras, dus als ik me mag melden om mee te genieten van foto's en verhalen? :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:38

Leonoor, ik denk dat we gewoon willen praten over Akita's en daarbij ons voorstellen met een foto? Is er dan een beperking van 2 foto's per post?
Ik denk als dit topic naar de HK wordt verplaatst, dat er weinig in zal gepraat worden omdat mensen niet echt naar de HK kijken om te praten over honden :D

Barroco, welkom :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:43

Een kletstopic over dit ras hoort toch echt op de HK :j Op BB is er geen ruimte voor kletstopics, zeker niet voor ieder ras ;)

Wat mij betreft kan het topic hier even blijven staan, omdat ik begrijp dat je via BB meer mensen vindt die mee willen praten, maar daarna zal het toch verplaatst moeten worden naar de HK.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:47

ik ben ook helemaal weg van akita`s <3
we gaan zelf ook zo`n hond ooit aanschaffen maar eerst verhuizen naar ons nieuwe huis :D.
vind die honden geweldig :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:53

Nuage schreef:
Een kletstopic over dit ras hoort toch echt op de HK :j Op BB is er geen ruimte voor kletstopics, zeker niet voor ieder ras ;)

Wat mij betreft kan het topic hier even blijven staan, omdat ik begrijp dat je via BB meer mensen vindt die mee willen praten, maar daarna zal het toch verplaatst moeten worden naar de HK.

Maar als er dingen besproken worden zoals karakter en dergelijke is dat toch informatief voor andere bokkers die bijvoorbeeld een akita willen aanschaffen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:58

Ja :j Maar kletstopics hebben de neiging om erg lang te worden (en daar is niets mis mee) maar dan is die informatie toch bijna niet terug te vinden zonder de zoekfunctie. Voor hele specifieke dingen kun je altijd een topic openen op BB, maar een topic waarin Akita liefhebbers met elkaar kunnen praten (en eindeloos foto's uitwisselen, want dat mag op de HK wel en hier niet) past beter op de HK.

Maar laten we eerst kijken hoe dit topic gaat lopen, dan kunnen we altijd nog verplaatsen :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:59

Ah die 1e foto in de OP <3 Wat een schatje! Wij hebben er 2. Ik vind het zelf naar mensen toe echt de perfecte honden alleen vind ik het jammer dat het niet echt sociale honden zijn naar andere honden.

Dit zijn onze 2 knapperds, het zijn amerikaanse Akita's.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nann__ op 23-01-12 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:02

kan ik me ook melden?
zelf heb ik mijn hele leven akita's gehad ( eerste een amerikaanse en daarna japanners ) onze huidige is nu bijna 11 en begint weer puppy trekjes te krijgen.
hoe ' trainen ' jullie je hond? wij worden de hele tijd van cursus afgegooid namelijk.
en bij welke fokker kopen jullie je hond?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:07

Ik denk dat vooral consequent zijn het wonder middel is. Jij moet de leider zijn. Waarom word je van cursus afgegooid?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:12

consequent zijn we wel, honden kunnen rustig blijven zitten en kennen ook commando's als uit de keuken en van de bank.

met de eerste hond omdat hij te groot was
tweede hebben we geen cursus mee gedaan.
derde werden we niet aangenomen omdat het een akita was.
vierde ( wel shiba ) omdat ze beet als iemand met een paraplu langs de kant stond ( mishandeld geweest )

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:13

Aaah, leuke foto's!
Ik ben opgegroeid met Akita's. Mijn ouders waren 'vroegah' 1 van de weinige mensen met een Akita. Nu zie je ze steeds meer.

Ik vind ze fantastisch om te zien, karakter past niet echt bij ons, daarom hebben wij voor een ander ras gekozen.

De Akita die mijn ouders nu hebben is ook een Japanse. Joy, alweer 10 jaar en rood met wit. De Akita hier voor was spier wit en is helaas maar 8 jaar geworden vanwege een tumor.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:15

Lijkt mij erg lastig StonedRomy, hier in de buurt is het geen probleem. Wij hebben met allebei een cursus gedaan. Ik vind shiba's zo leuk! Als ik op mijzelf ga wonen zou ik ook erg graag een shiba willen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:17

hebben jullie ook het probleem dat bussen japanners stoppen om met je hond op de foto te gaan?

nee hier in limburg is het een probleem, slechte lesgevers die de honden slaan of omhoog trekken aan de riem als ze niet luisteren ( en dan echt van de grond af )

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:19

Ik meld me hier stiekem ook, ben sinds een jaartje overal informatie e.d aan het opzoeken over akita's.
Vind het echt geweldig machtig mooie honden om te zien, wil er alleen wel goed op voorbereid zijn mocht er eentje komen, al duurt dat nog wel een jaartje of 3/4 maar dan heb ik ook alle tijd om me in te lezen over het ras.
Wil zelf wel graag een amerikaanse.

Vind die van Farjen wel helemaal geweldig, en die eerste puppy foto daarvan, daar smelt je toch zo voor :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:20

@ xJurdyWonanx je bent net een paar jaar te laat, de beste fokker mag geen akita's meer fokken ( belgië ) daar hebben wij 2 hele sociale honden vandaan.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:20

StonedRomy, wat een rare hondenschool! Toen ik me aanmeldde op de cursus was de eerste opmerking ook "ohnee, een akita" :D Maar hij zat al op jonge leeftijd in een best hoge groep. Enkel toen zijn hormonen tilt sloegen en hij liever het hele veld rondsnuffelde in plaats van te apporteren ben ik ermee gestopt. Ik had geen behoefte aan die hogere oefeningen en mijn hond was echt erg aan het puberen.
Maar inderdaad consequent zijn. Met welke dingen heb je problemen dan?

Het enige nadeel van onze hond is dat hij opeens na 5 jaar begon uit te breken.
Als je een kwartier weg was, was hij al uitgebroken. Dit is begonnen nadat onze buren een teefje hadden gekocht en deze loops was. En ook kunnen we hem niet loslaten om te gaan wandelen, zijn jachtinstinct neemt het dan echt over als hij een fazant/konijn/... ziet.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:25

loslopen doen we ook niet.

hij maakt zich heel erg sterk als er andere honden in de buurt zijn, bedelen begint hij weer mee ( mams is hem aan het verpesten met de verse kip die hij krijgt ) en ook heel veel op de bank liggen.
* edit* moet er wel bij zeggen dat hij op kracht gefokt is, niet op karakter en als hij op de bank wilt liggen krijg je hem er niet af ( vroeger ging het goed, kende hij alle commando's en vond mam dat ze consequent moest zijn maar nu ze al 3 jaar roept dat hij bijna dood gaat is ze dat dus vergeten )
ook is het vernielen van dekens een groot probleem aan het worden
Laatst bijgewerkt door StonedRomy op 23-01-12 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:30

Ik denk dat je hond gewoon niet weet welke plaats hij in de "roedel' heeft. Hij moet namelijk de laagste rang hebben. Dus als iedereen van het gezin gedaan heeft met eten, krijgt hij pas eten. En dan niet van tafel maar gewoon netjes in zijn eetbak. Honden horen niet op de bank, dat is enkel voor mensen. Het zit in kleine dingen zoals dat je hond nooit als eerste door een deur mag, eerst mensen dan pas de hond want mensen zijn de leiders.
Laatst bijgewerkt door Farjen op 23-01-12 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:32

Farjen schreef:
Ik denk dat je hond gewoon niet weet welke plaats hij in de "roedel' heeft. Hij moet namelijk de laagste rang hebben. Dus als iedereen van het gezin gedaan heeft met eten, krijgt hij pas eten. En dan niet van tafel maar gewoon netjes in zijn eetbak. Honden horen niet op de bank, dat is enkel voor mensen.

ik denk het eerlijk gezegd ook.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:33

xJurdyWonanx schreef:
Ik meld me hier stiekem ook, ben sinds een jaartje overal informatie e.d aan het opzoeken over akita's.
Vind het echt geweldig machtig mooie honden om te zien, wil er alleen wel goed op voorbereid zijn mocht er eentje komen, al duurt dat nog wel een jaartje of 3/4 maar dan heb ik ook alle tijd om me in te lezen over het ras.
Wil zelf wel graag een amerikaanse.

Vind die van Farjen wel helemaal geweldig, en die eerste puppy foto daarvan, daar smelt je toch zo voor :D

Jammer dat ze niet klein blijven <3 Maar hij heeft nog steeds zo'n puppyblik :D