Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:52

Moderatoropmerking:
Op verzoek ras veranderd van mastiff naar Cane Corso

Vandaag zijn mijn man en ik met onze Boerboel gaan wandelen in het duingebied van Rockanje (ZH).

Hier troffen we echt iets verschrikkelijks aan: een achter gelaten Cane Corso. Brood en brood mager en harstikke schuw.
Het dier liet zich nauwelijks benaderen en het lukte mij om tot een meter of 6 in de buurt te komen.

Gezien hoe slecht de hond eruit zag, hoe schuw deze was plus het feit dat hij/ zij een oud stuk touw om de nek had doet ons vermoeden dat dit een achtergelaten/ gedumpt dier is wat hier al even loopt. We lopen elke zondag in dit gebied, maar dit is de eerste keer dat we deze hond tegen kwamen.

Direct contact opgenomen met 144, deze doen er niets aan omdat het een loslopend dier is. Ze hebben mij doorverbonden met de politie regio Rijnmond want die zouden hem wel gaan vangen. Helaas politie doet er ook niets aan, dus weer doorverbonden naar de dierenambulance. Als we de hond zouden vangen zouden deze hem wel op komen halen. Helaas is het dier echt niet te benaderen dus weer doorverbonden naar de stichting Amevedi. Hier de hond als gevonden aangemeld, maar meer konden hun ook niet doen.
Hoe frustrerend is dit, een dier wat duidelijk hulp nodig heeft word gewoon niet geholpen door de daar voor aangewezen instanties. Om te huilen.
We hebben zelf nog geprobeerd de hond te lokken met voer, maar deze was echt te schuw. Daarnaast hadden we natuurlijk ook onze eigen hond bij en deze wilden we niet onnodig in gevaar brengen. Je weet tenslotte nooit hoe een schuw dier reageerd als deze zich in het nauw gedreven voelt.

Misschien zijn er bokkers uit de buurt van Rockanje die iemand kennen die zo'n hond mist of nog beter wel iets voor de hond kunnen betekenen.
Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk dat wij verder niets hebben kunnen doen en dat het dier daar nu hulpeloos rond loopt.

Verder wil ik iedereen vragen deze info door te sturen aan dierenliefhebbers, bekend te maken op diverse (honden)fora etc. Wellicht kan iemand hulp bieden.

Gegevens:
Ras: Cane Corso/ Cane Corso achtige
Kleur: Bridle
Geslacht: Vermoedelijk teef
Overige kenmerken: Hang oren, met staart, in iedergeval 1 blauw oog, broodmager en onwijs schuw. Verder een erg mooie hond.
Locatie: We hebben deze hond op zondag 22 januari 2012 omstreeks half 1 's middags gezien in het kleine bos/ duingebied achter de begraafplaats en tennisbanen in Rockanje ter hoogte van de 1e slag.
Gemeld bij: 144, Amevedi Rockanje, Politie en Dierenambulance

Wil je nog meer info stuur me een pb.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:57

Heb je berichtje overgenomen en in aangepaste versie iig op mijn sociale media geplaatst.
Aan de ene kant snap ik instanties, maar er wordt toch vaak zat een "klopjacht" gehouden voor loslopende dieren die mogelijk een gevaar zijn (autowegen, mensen,dieren).

Wellicht een dierenarts uit de omgeving benaderen (verdovingsgeweer).. ?
Boswachter? Natuurbeheer?

Isegrim

Re: Achtergelaten Mastiff gevonden, hulpinstanties doen niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:59

Dierenasiels hebben vaak vangkooien voor dit soort gevallen.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:00

Ik heb het op het hondenforum geplaatst!!

Arm beestje.

Wat belachelijk eigenlijk dat 144 ook al niet komt als het om een loslopend dier gaat..

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:01

belachelijk dat niemand wat doet
voor het dier vooral, maar ook voor het mogelijk gevaar voor de weg zijn/worden!!

hoop dat je hem later nog zelf te pakken krijgt..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:05

Bedankt allemaal voor het plaatsen. Hopelijk heeft het dier er wat aan.
Ik heb zojuist een dierenarts daar in de omgeving gebeld, maar ook die zeggen er niets aan te kunnen/ willen doen.

Het dier kan uiteindelijk wel een gevaar voor verkeer gaan vormen, achter de begraafplaats loopt namelijk de doorgaande weg richting het strand.

Waar hebben ze in goedsnaam die hulpinstanties voor in het leven geroepen als niemand iets wil doen?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:13

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:23

jee, het arme dier, ik wou dat ik iets kon doen, maar ik zit er veel te ver vanaf, kun je niet in elk geval voer en water achterlaten voor de hond? als jullie weer weg zijn gaat ze daar vast wel naartoe.

ik hoop dat ze gauw "gevangen" word en dat ze gechipt is zodat de vorige (GRR.....$#% :( ^^*) eigenaar ook bekend word

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:27

Ik had wat trainingbrokjes in mijn jaszak, die heb ik daar achter gelaten.
Maar dat was niet veel, net 3 kleine handjes dus daar zal de hond weinig aan hebben vrees ik.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:30

nou ja sorry hoor, maar dan ging ik er heen met een bak lekkere brokken uit blik ofzo en even een bak vers drinkwater neerzetten, dat is toch wel het minste wat je kunt doen?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:33

Niet te geloven! En dan wel reclame's maken voor 114 red een dier maar vervolgens doen ze niks! Kun je hiervoor niet bellen naar bijvoorbeeld schownieuws, hart ik actie of iets dergelijks? En dan vertellen over de instantie's die je benaderd hebt? Vertellen dat ze niks doen, foto's laten zien?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:34

Dat zijn dan hulpverleningsinstanties +:)+
Het idee van de post boven mij vind ik ook niet verkeerd. Aangezien er zoveel topics worden geopend over DB etc. laten we er eens iets aan gaan doen! 8-)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:38

Nou ik doe mee van mij part bel ik zelf hart van nederland of iets, komt zovaak onzin in naar voren over een geboren kalfje of iets (heel leuk) maar als ze dat nieuws vinden dan vinden ze dit zeker nieuws neem ik aan! Plus 114 maakt reclame voor de tv dus dan mag je ook best via de tv vertellen hoe het echt in zijn werk gaat! Ik kan me er zo kwaad om maken!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:10

echt belachelijk dat er niks gedaan word!!! -:(-
als het dichterbij was voor me had ik meteen in de auto gesprongen om t helpen! ook ik ga het even delen
idd misschien wat meer voer brengen en heeeeel veel geduld hebben...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:20

jolandje schreef:
nou ja sorry hoor, maar dan ging ik er heen met een bak lekkere brokken uit blik ofzo en even een bak vers drinkwater neerzetten, dat is toch wel het minste wat je kunt doen?

@ TS: als je brokken gaat geven, geef hem dan niet veel. Je omschrijft hem als broodmager dus hij heeft waarschijnlijk al een tijd niet gegeten, als je hem nu ineens heel veel brokken geeft is dat niet goed, dat moet je langzaam opbouwen.
Wel raar dat ze er niks aan doen ik werk zelf bij de dierenambulance en wij gaan er dan heen met vlees en daarin sedatiegel.
Je kunt ze dan na een tijdje meestal wel pakken, niet makkelijk hoor maar het lukt dan wel.
Wij hebben ook 2 mensen die met een verdovingsgeweer mogen schieten als dat nodig is.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:33

Wat belachelijk dat geen enkele hulpinstantie actie onderneemt.
En zoals verschillende voor mij al zeiden: 114 maakt er reclame voor en doet dan gewoon niks:S
Willen ze alleen donaties ontvangen ofzo?
:(

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:38

Ts, je doet het goed.
Goed dat je de hond overal aangemeld hebt.

Het is echt belagelijk hoe hulpinstanties voor dieren reageren. Ik heb er zelf ook ervaring mee gehad.
Ze doen zich zo goed voor op tv etc (om de centjes denk ik dan maar) maar in het echt heb je vaak helemaal niets aan ze. Die hond moet daar weg. Misschien kan een plaatselijk asiel iets.

Ts heeft in iedergeval al een oproep gedaan hopelijk kan iemand (of de eigenaar) het dier gaan helpen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:39

Ts kun je niet opnieuw daarheen gaan zonder hond om hem te gaan vangen?
Arme dier.. het regent nu keihard en het is zo koud..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:47

jolandje schreef:

Ik vind jou reactie niet helemaal gepast jolandje.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:51

princesmax schreef:
jolandje schreef:

@ TS: als je brokken gaat geven, geef hem dan niet veel. Je omschrijft hem als broodmager dus hij heeft waarschijnlijk al een tijd niet gegeten, als je hem nu ineens heel veel brokken geeft is dat niet goed, dat moet je langzaam opbouwen.
Wel raar dat ze er niks aan doen ik werk zelf bij de dierenambulance en wij gaan er dan heen met vlees en daarin sedatiegel.
Je kunt ze dan na een tijdje meestal wel pakken, niet makkelijk hoor maar het lukt dan wel.
Wij hebben ook 2 mensen die met een verdovingsgeweer mogen schieten als dat nodig is.

Kunnen jullie niet iets voor deze hond betekenen?
Evt. contact opnemen met een andere vestiging?

Ik kan helaas geen brokken gaan geven, ik woon er op ruim 1 uur rijden met de auto vandaan. Dus even heen en weer rijden is er niet bij. Aan het gebied waar de hond loopt grenzen wel strandtenten en een eethuisje, hier kan de hond evt. wat voedsel bij elkaar scharrelen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:52

Quinette schreef:
Wat belachelijk dat geen enkele hulpinstantie actie onderneemt.
En zoals verschillende voor mij al zeiden: 114 maakt er reclame voor en doet dan gewoon niks:S
Willen ze alleen donaties ontvangen ofzo?
:(

144.

TS, goed bezig! :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:55

Elin_ schreef:
Ts kun je niet opnieuw daarheen gaan zonder hond om hem te gaan vangen?
Arme dier.. het regent nu keihard en het is zo koud..

Ik kan er niet zo even heen. Wij wonen op ruim een uur rijden met de auto vanaf de vindplaats.
Daarnaast is de hond zo schuw dat je deze niet zomaar gevangen krijgt zonder vangkooi of verdoving.
Ik kon met veel moeite op net 6 meter naderen en toen vluchte hij alweer weg. Als ik zonder hulpmiddelen de hond wil gaan vangen krijgt het dier enkel maar neer stress en is de kans groot dat hij straks de verkeerde kant (richting de weg oid) rent.
Mijn inzien is dit echt een gevalletje voor de getrainde mensen met de juiste hulpmiddelen.

Het dier kan daar wel beschut liggen. Er zijn veel heuvels en struiken. Dus qua regen en kou red de hond het nu wel.
Voedsel is belangrijker.
Laatst bijgewerkt door Kaspar op 22-01-12 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:57

Persoonlijk denk ik dat tv programma's als HvNL inschakelen weinig nut heeft.
Er zijn geen beelden van de hond zelf beschikbaar, dus het is mijn verhaal tegen dat van de instanties. Het is gewoon jammer dat dit soort mensen niet doen waar ze mee adverteren; namelijk dieren in nood helpen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:59

jeetje belachelijk dat geen van de instanties in wil grijpen, ongelooflijk...

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:59

jolandje schreef:

een paar handjes is in dit geval misschien het beste wat je kan oden teveel nu is zeker niet goed