Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joolien schreef:Omg, in 2006 kon ie al bijna niet meer lopen en dan nog zo lang door laten leven, echt schandalig dit. Ik vind sowieso dat ze moeten stoppen met wilde dieren in een circus.
kleinvosje schreef:Tragisch, ik vind het ook jammer dat Herman Rens er zo in genoemd wordt. Zij hebben de olifant al in 97 verkocht, dan kunnen zij er toch niets aan doen wat er met het dier gebeurd is?
Citaat:Circusdieren krijg je niet zomaar weg. Door generaties kruisen met ondersoorten, etc. wil geen dierentuin ze hebben. Deze dieren passen nl niet in hun fokprogramma.

Charr_x schreef:Ik snap ook niet dat mensen nog altijd naar een circus gaan om naar wilde dieren te kijken (toch zeker niet in "beschaafd" Europa)... Als je dat wil zien, ga dan naar de dierentuin.
Niks tegen circus, hartstikke mooi, maar niet met wilde dieren. Maar zolang mensen er voor betalen, gaan ze niet verdwijnen.
In 1x ze allemaal op straat gooien gaat niet, maar gewoon niet toelaten dat er nieuwe dieren worden opgeleid is wel een optie, dan hebben we over X jaar geen wilde dieren meer in circussen. Maar ja, dat staat voorlopig niet op de politieke agenda