Goede brok voor pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Goede brok voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:05

Wat is een goede brok voor een pup?
Bij de "fokker'' kreeg ze brok van het merk Fokker.
Wij zijn langzaam overgestapt op het merk Primium Care maar dit weigert ze te eten.
Ik heb het idee dat de pup zowieso een moeilijke eter is, ze eet ongeveer de helft van
wat ze mag eten. Het probleem alleen is dat ik vind dat ze niet dunner moet worden.
Ik ben echt op zoek naar een middenklasser brok, geen vers vlees. Ik wil brok voeren.

troi

Re: Goede brok voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:07

Waarom blijf je op fokker dan??

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:07

Ik heb het idee dat Fokker niet echt goed voer is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:08

Om wat voor een hond gaat het?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:09

Wij voeren Barca brokken, ben er heel erg tevreden over. Eerst pup en nu de volwassen versie.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:09

Old english bulldog x Cane corso.

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:09

Heel veel honden vinden FarmFood lekker dat hebben wij in de winkel. En Jarco word ook goed geaccepteert. En we hebben nu een nieuw soort Kjen's hondenvoeding dat schijnen veel ook lekker te vinden.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:10

Farm Food heb ik niet zulke goede ervaringen mee, onze oude hond scheet zich helemaal leeg van dat voer.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:16

Waarom denk je dat Fokker een niet zo goede brok is?
Wij voerden het bij ons in het hondenpension ook altijd. Vaak positieve reacties over gekregen. Zelfs mensen die later nog even opbelden welk voer we nu precies voerden omdat hun hond er zo goed uitzag.

Per hond is het heel verschillend welke brok goed is. De een doet het goed op de ene brok, de andere op een andere brok. Dat is echt persoonlijk uitzoeken en ondervinden.

Als mijn hond ook niet zo kieskeurig was geweest had ik het waarschijnlijk gewoon blijven voeren. Ik ben uiteindelijk over gegaan op vers vlees omdat dat zo een beetje het enigste was wat ze at en ze echt aan moest komen.
Alleen sommige supermarkt brokken at ze wel, maar dat is vaak zo omdat deze brokken smakelijk worden gemaakt door er veel zout in te doen. Omdat ik graag toch wel kwaliteit wilde voeren ben ik vers vlees gaan voeren. Ik ben er erg over te spreken.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:19

wij voeren Eukanuba, eet onze hond veeel te graag :+ onze vorige hond at enkel pedigree... ander voer moest ze niet. behalve nat vlees. (ook van pedigree trouwens)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:21

Onze pup kreeg Royal Canin :) Daar deed ze het super op. Nu hebben we speciale kruidenbrokken via onze hondenvereniging. Daar is ze dol op, en mijn andere 2 honden trouwens ook. Misschien dat je ook via een vereniging aan brokken kan komen? Ze zijn nog goed betaalbaar ook.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:28

In Fokker zitten bepaalde stoffen die niet gebruikt mogen worden bij voeding voor mensen.

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:31

Ja maar wat een mens eet mag een hond "officieel" ook niet al doen heel veel mensen het wel.
En de hond van mijn vriend staat ook op Fokker en die doet het er super op die zit er al ruim 8 jaar op.
En hij ziet er nog super uit. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:32

Wij hebben zeer goede ervaringen met Orijen brok :) geen granen, 75% vlees en het wordt super gegeten.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:33

Nog nooit van gehoord, ga eens zoeken op internet.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:37

Onze honden staan al jaren op Royal Cain. Onze Shih Tzu pup kreeg dit ook bij de fokker en onze Sint Bernard pup ( nu 2 weekjes jong ) krijgt dit straks ook bij de fokker als ze brokjes gaat eten.
Ik ben zeer tevreden over dit voer. Mijn jack russel en Shih Tzu krijgen de rasgebonden brokjes en mijn oudeste Sint Bernard de croc omdat hij iets anders niet wil eten. Zou zeggen vraag een proef pakketje aan. Succes.

Dat van Fokker heb ik vroeger ook al eens gehoord, terwijl onze kruizing herder , bouvier er oud mee geworden is.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:39

Wellicht heb je hier iets aan:
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

En dan nog is het altijd maar kijken waar jou hond het goed op doet en wat hij wil eten.
Ik heb goede ervaringen met FarmFood maar zit nu ook op KVV (lotgering)

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:43

ik zou voor hills of Royal Canin gaan.. bij deze merken is de voeding goed uitgebalanceerd en bestudeerd door een team van dierenartsen.. hierdoor weet je zeker dat je hond de juiste en juiste hoeveelheid voedingsstoffen, vitaminen en mineralen binnenkrijgt..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:48

Daar zou ik niet al te zeker van zijn.
Heb ooit op een ander forum een flyer gezien van het merk en wat de voordelen waren voor de DAP om dat voer te verkopen.

Ik vertrouw er niet op dat dat ook daadwerkelijk goed voor is :n

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:49

En heb je hem met Farmfood wel eerst laten wennen? Want je kan niet zomaar overstappen op Farmfood. Het is iets heeel anders dan bijvoorbeeld Royal canin enzo.. De brokken van R.C. en Eukanuba e.d. die blijven drijven op de sappen van de maag. Farmfood brokken zakken direct naar beneden en worden veel sneller opgenomen. (hebben we getest in water, Farmfood viel gelijk uiteen en verspreide en Royal Canin bleef drijven). Het advies met Farmfood is om de hond minimaal 1 week op alleen vers vlees te zetten en dan kun je overgaan naar de brokken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:52

NAIWHL schreef:
Daar zou ik niet al te zeker van zijn.
Heb ooit op een ander forum een flyer gezien van het merk en wat de voordelen waren voor de DAP om dat voer te verkopen.

Ik vertrouw er niet op dat dat ook daadwerkelijk goed voor is :n

Deze?
http://www.voernatuurlijk.nl/hills1.jpg

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:55

Nee, dat was niet degene die ik bedoelde. Ik durf ook niet te zeggen dat die echt is of door iemand is neergezet om een statement te maken.

Ik bedoel er 1 met echt de voordelen die je krijgt als je het verkoopt in de zin van gadgets, bonussen etc.
Kan hem niet vinden en ik moet zo weer op pad. Als ik hem tegen kom, dan laat ik het weten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:56

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:59

Andere reden overigens waarom ik niet op de kennis van dierenartsen vertrouw.
Ik ben voordat ik ben overgestapt op voer (en voordat wij een hond in huis namen) mij gaan verdiepen in hondenvoeding. Is een flinke klus en je raakt soms volledig de weg kwijt.

Mijn dierenarts adviseerde mij ook Hills. (verkoopt de praktijk) en hij keek mij verbaasd aan toen ik met argumenten voor mijn keuze van KVV en daarvoor Farmfood kwam. Ik kreeg volledig de indruk dat ik over meer kennis beschikte dan mijn dierenarts.

edit: Die bedoelde ik ja.

En nu ga ik echt weg....

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:04

In de dierenwinkel waar ik heb gewerkt verkochten ze ook Iams voer. Waren mensen ook heel tevreden over. :)