Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Iris82 schreef:Ten eerste vind ik het ontzettend sneu voor je dat het pupje het niet gehaald heeft...
Of er iets mis gegaan is? Tja dat kan ik zo niet weten, het zou kunnen zijn dat de pup te groot was en dat deze te lang in het geboortekanaal gezeten heeft. Het hoeft allemaal niet zo makkelijk te zijn om pups te krijgen... het klinkt wel leuk maar door dit soort dingen zien mensen hoop ik in dat het allemaal niet zo van zelfsprekend is. Ik hoop dat jullie een verstandig besluit nemen en de hond niet nogmaals laten dekken.
Vjestagirl schreef:Ja, eigenlijk alle 2...
Vjestagirl schreef:Heb je de hond van te voren niet laten scannen?
_Apple_ schreef:Vjestagirl schreef:Ja, eigenlijk alle 2...
Niks tegen jou hoor, maar wij vinden dat zelf een beetje apart. Daar krijg je de pup niet mee terug en dan weet je alleen maar waarom het zo was. En stel dat de DA dan zegt 'Ze heeft te weinig\slecht voer binnengekregen' (zou vast niet, maar een voorbeeld) dan ga je daar over piekeren 'Had ik maar beter en meer voer gegeven' 'Had ik dat nou maar gedaan dan was ze er nog'
Daar heb je denk ik ook niks aan..........
Vjestagirl schreef:Ja, of de dierenarts zegt dat ze een erfelijk aangeboren hartafwijking had (of iets anders erfelijks waar ze aan overleden is). Dan weet je dat je beter niet meer kunt fokken met de moeder. Of dat ze veel te groot was voor de moeder, of dat je gewoon pech hebt gehad. En ja, als de DA zegt dat ze te weinig of slecht voer binnen heeft gekregen, dan weet je in ieder geval dat je de volgende keer dat je wil fokken beter of meer voer moet geven.
Je laat het niet controleren om deze pup terug te krijgen, je laat het controleren om te voorkomen dat als je weer gaat fokken je hetzelfde probleem krijgt.
Edit: Op een röntgenfoto kun je niet zien of een hartje klopt... Een röntgenfoto is een stilstaande foto
Wat jij aan opties noemt zijn idd opties, maar het kan vanalles zijn...
Iris82 schreef:Jullie denken er over om de hond weer te dekken. Dan lijkt het me heel erg belangrijk om wel te weten wat er verkeerd is gegaan bij deze pup. Dat is juist extreem belangrijk en helemaal niet 'een beetje apart'. Je hebt er juist heel veel aan.
_Apple_ schreef:Iris82 schreef:Jullie denken er over om de hond weer te dekken. Dan lijkt het me heel erg belangrijk om wel te weten wat er verkeerd is gegaan bij deze pup. Dat is juist extreem belangrijk en helemaal niet 'een beetje apart'. Je hebt er juist heel veel aan.
De DA zegt dat onze hond niks heeft, en de reu ook niet. De pup was gewoon zwak.
_Apple_ schreef:Vjestagirl schreef:Nee op röntgenfoto's kun je ook niets horen. Het is als een gewone foto, maar dan van de botten van je dier
Dan zal het wel een soort van scan zijn geweest wat je al noemde. Als dat kan. Maar waar kun je dat wel op zien of horen?
Vjestagirl schreef:Hoe kan de DA nou weten of de pup gewoon zwak was zonder ernaar gekeken te hebben? Zeker als het de enige pup was is het niet logisch dat ze zwak zijn.
Vjestagirl schreef:Dat kan een dierenarts pas weten als hij een autopsie op het beestje gepleegd heeft. Het is nogal 'makkelijk' om zo te concluderen dat het 'misschien niet gezond was'.
Kijk, je moet helemaal niets, als je het diertje niet na wil laten kijken, prima jullie keuze. Maar houd er wel rekening mee dat het best nog een keer kan gebeuren. Vaak is het gewoon pech als ze dood geboren worden, maar het kan ook best wel iets ernstigs zijn zoals aangeboren/erfelijke defecten... Zeker als je nog vaker met deze ouders wil gaan fokken is het goed om dat uit te sluiten.