Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

X_Sam_X

Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 18:10

Hallo Bokkers,

Ik zit met een probleemje, en misschien heeft iemand een idee.

Ik wil namelijk voor m'n moeders verjaardag als verassing een puppy kopen(weet dat ze dit heel leuk gaat vinden, dus daar aub geen commentaar over), maar kan gewoon geen vervoer regelen. De voorwaarde dat ik de pup mee krijg is ook dat er een volwassene bij moet zijn als ik de pup kom ophalen, dus daar zit ik ook nog een beetje mee, anders had ik een dagje kunnen gaan treinen, maar helaas gaat dat dus niet en het is ook niet handig met een pup 4 uur onderweg met het ov, het is 150 km hier vandaan...

Verder kan ik ook niemand uit de familie of kennissenkring regelen, onze familie is niet zo groot en hebben geen van allen een auto |(
Ik heb ook al verschillende taxi centrales gebeld, maar daar mogen allemaal geen honden in mee, dus het schiet lekker op...

Hoop dat iemand een idee heeft :D

ps: weet niet of het hier goed staat, anders aub verplaatsen

Wilawander

Re: Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:34

Jou moeder een leuke kaart geven met dat ze een puppy mag uitzoeken? dan kan ze met je mee. Denk dat dat een stuk leuker is als onverwachts opeens een pup hebben.

Een pup is een nieuw familielid en daar gaat een hoop voorbereiding aan vooraf. Bij mij zouden mensen die een pup als kado willen geven geen pup krijgen. Ik weet dat wil je niet horen. Maar vindt het onverantwoordelijk dat een minderjarige een pup gaat halen.

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:37

het is inderdaad leuk om je moeder een "vergrassing bon" te geven zodat ze zelf een pup mag uitzoeken.
dan kan ze zich er ook even op voor bereiden enz. en eventueel zelf nog wat spullen aanschaffen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:40

iklieftponys schreef:
het is inderdaad leuk om je moeder een "vergrassing bon" te geven zodat ze zelf een pup mag uitzoeken.
dan kan ze zich er ook even op voor bereiden enz. en eventueel zelf nog wat spullen aanschaffen.

vergrassingsbon _O- :=
dat is inderdaad een leuk idee, kaart geven en moeder meenemen om puppy uit te zoeken.
of dichterbij een puppy uitzoeken?

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:42

vrouwke schreef:
iklieftponys schreef:

vergrassingsbon _O- :=
dat is inderdaad een leuk idee, kaart geven en moeder meenemen om puppy uit te zoeken.
of dichterbij een puppy uitzoeken?

ogod shame on me! :') typfoutje.
ik bedoelde natuurlijk een verrassing bon :j haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:43

"vergrassing bon"... Mijn paard zou er erg blij mee zijn :D

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:44

Hahaha ja ik denk die van mij ook! helemaal nu met dit weer,
maar even ontopic:
weet je al hoe je het gaat oplossen TS?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:45

Wilawander schreef:
Jou moeder een leuke kaart geven met dat ze een puppy mag uitzoeken? dan kan ze met je mee. Denk dat dat een stuk leuker is als onverwachts opeens een pup hebben.

Een pup is een nieuw familielid en daar gaat een hoop voorbereiding aan vooraf. Bij mij zouden mensen die een pup als kado willen geven geen pup krijgen. Ik weet dat wil je niet horen. Maar vindt het onverantwoordelijk dat een minderjarige een pup gaat halen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Beste advies dat ik vandaag heb gelezen hier op bokt!!!!!!

Je kan hier inderdaad ook vele kanten mee op... koop een speelgoed puppie, leuke kaart, gedicht enz.....
Super advies!!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:46

doe zon bon.. dan kunnen jullie smane een leuke uitzoeken, elke pup heeft weer een andere karakter.. en kunje ook samen het ras/soort hond uitzoeken..

plus dat je de eerste tijd druk bent .. met zindelijk maken ect. ect veel mensen nemen vakantie voor zon diertje..

en je hebt een hoop spullen nodig.. voor die tijd al.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:48

Foto van de pup en dan erbij zetten; jij bent straks mijn nieuwe baasje!

Het is wel fijn als je namelijk voorbereidingstijd hebt :)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:52

Wilawander schreef:

Helemaal mee eens. _/-\o_ Ik weet niet bij wat voor een fokker je de pup gaat halen.
Maar de meeste goede fokkers zouden een pup niet mee geven aan een minderjarige!

Zo´n Bon zelf maken is dan een leuker idee.
Dan kan je moeder zelf een pup uitzoeken, een pup die qua karakter goed bij haar past.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:56

Ik ben het ook eens met een leuke bon maken; een hondje is namelijk heel veel verantwoordelijkheid en vergt ook veel voorbereidingstijd; mijn exvriend heeft een hondje gekocht terwijl ik uitdrukkelijk had gezegd dat ik dat niet wilde ( hij woont 3 hoog, werkte nachtdiensten op de taxi en ik werkte overdag en s'avonds in de horeca) en we hadden niets voorbereid; geen puppycursus uitgezocht, geen mandje, geen voer, niets! en geloof me, dat is echt niet leuk, al vond ik het hondje wel heeeel erg leuk en woont ie tegenwoordig bij mij, ik vind wel dat je moeder daar idd ook een zeg in heeft welke en wat voor pup het wordt.

Een bon of een leuke foto is heel leuk, je kunt ook een knuffelhondje kopen met een kaartje aan zn nek, dan heeft ze wat uit te pakken!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:57

Het is niet voor niks dat je de pup niet mee krijgt zonder een volwasssene erbij natuurlijk...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:38

mag ik me afvragen waar de pup vandaan komt als een minderjarige zo'n pup aan kan schaffen qua kosten?
Bij ons in het asiel is de regeling dat degene waar het dier voor is mee moet komen naar het asiel. Komt die niet mee dan gaat het dier ook niet mee. Immers zelf ben ik gek op honden, ik ben gek op boxers. Maar als iemand mij een witte of gestroomde boxer kado geef van welke fokker dan ook zou ik niet blij zijn.
Karakter gaat voor boven uiterlijk maar geel/hertenrood qua kleur heeft voor mij zo'n enorme voorkeur dat ik liever nog een nest langer wacht als het goede karakter niet aanwezig is dan dat ik een andere kleur neem.
Overigens een gele boxer pup met een zeer terughoudend karakter zou ik ook niet fijn vinden. Bij mij moet er namelijk pit in een hond zitten (hond moet dingen durven doen e.d. ze moeten niet pittig zijn in de vorm van agressief bijv.)

Nu ken jij je moeder vast heel goed maar toch laat ze zelf beslissen wat ze wil en let enorm goed op waar je de pup vandaan gaat halen!!!!!!

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:42

Ik zou je moeder toch echt mee laten gaan. Liever een cadeau bon kopen.
Wat leuk is: een grote doos met cadeaupapier beplakken, en dan steeds kleinere dozen erin.
In de kleinste de cadeau bon voor een hond.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:43

Wilawander schreef:

Dat van de bon vind ik ook idd een goed idee,
Maar waar staat dat TS een minderjarige is???

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:48

X_Sam_X schreef:
De voorwaarde dat ik de pup mee krijg is ook dat er een volwassene bij moet zijn als ik de pup kom ophalen, dus daar zit ik ook nog een beetje mee, anders had ik een dagje kunnen gaan treinen, maar helaas gaat dat dus niet

Hier

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:50

Dieren horen niet als cadeau gegeven te worden... Niet voor Kerst en ook niet voor een verjaardag.... Gewoon samen met je moeder gaan en van te voren alles goed regelen!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:51

Mareng schreef:
Dieren horen niet als cadeau gegeven te worden... Niet voor Kerst en ook niet voor een verjaardag.... Gewoon samen met je moeder gaan en van te voren alles goed regelen!

Helemaal mee eens :)
_/-\o_

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 20:01

Hier was ik dus al bang voor, voor zulke reacties.
Ik zoek een oplossing om de pup hier te krijgen, en wat ik al zei, ik weet waar ik aan begin en weet dat mijn moeder er blij mee zou zijn. We hebben veel ervaring met honden aangezien we ook al honden hebben, maar ik weet gewoon dat mijn moeder heel graag zo'n hond wil, en dat we er goed voor zullen zorgen is wel zeker.
Overigens is het een goede fokker, geen broodfok of een puppyfabriek oid, en ik mag de pup gewoon als minderjarige kopen (en geloof me, als ik er niet zeker van zou zijn dat mijn moeder dit wilt zou ik zo'n groot bedrag niet neertellen ;) ) Het is alleen handiger als er een volwassene bij is, ook vanwege het vervoer, kwam misschien een beetje anders over voor sommige....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:02

Maar dat bedoel ik ook niet en andere bokkers denk ik ook niet ,maar je moet met een puppy een klik hebben.. en bij het uitzoeken kies je vaak 1 gevoelsmatig uit.. en daar doelde ik meer op :)
Dat jij meer gevoel met pup A hebt maar je moeder mischien met pup D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:04

Dan moet je vragen of de fokker hem wil brengen, voor zover ik weet doen veel fokkers dat sowieso al standaard.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:04

Dat bedoelde ik ook :) t was niet bedoeld als commentaar, want, hoe gek ik ook met mijn hondje ben, als ik geen klik met hem had gehad had ik hem onherroepelijk naar een baasje gedaan die dat wel had..

Daarbij, als het een grote uitgave is, des te meer reden om je moeder mee te nemen toch?
Ik denk dat de verrassing minstens zo groot is als je een mooi verrassingspakket met kaartje enz maakt..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:05

X_Sam_X schreef:
Hier was ik dus al bang voor, voor zulke reacties.
Ik zoek een oplossing om de pup hier te krijgen, en wat ik al zei, ik weet waar ik aan begin en weet dat mijn moeder er blij mee zou zijn. We hebben veel ervaring met honden aangezien we ook al honden hebben, maar ik weet gewoon dat mijn moeder heel graag zo'n hond wil, en dat we er goed voor zullen zorgen is wel zeker.
Overigens is het een goede fokker, geen broodfok of een puppyfabriek oid, en ik mag de pup gewoon als minderjarige kopen (en geloof me, als ik er niet zeker van zou zijn dat mijn moeder dit wilt zou ik zo'n groot bedrag niet neertellen ;) ) Het is alleen handiger als er een volwassene bij is, ook vanwege het vervoer, kwam misschien een beetje anders over voor sommige....

Waarom start je dan een Topic?
Je moeder moet ZELF de pup uitzoeken,het wordt toch haar hond?
Dus het idee van de bon is helemaal zo gek nog niet.
Maar deze post zint je ook niet ben ik bang. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:07

Je kunt een taxi nemen, de chaufeur is sowieso volwassen dus die kan mee naar binnen...
Of je noemt het een verrassings uitstapje en laat je moeder naar de fokker rijden op haar verjaardag om de pup op te halen.