Spannend mijn hond gaat bijna bevallen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

abukir

Spannend mijn hond gaat bijna bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:49

Hoi Bokkers,
Ik zit in vreselijke spanning omdat mijn hond 1 deze dagen gaat bevallen. Dat word wat als ik ooit zelf kinderen ga krijgen ik ben nu al overbezorgd en superzenuwachtig.
Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt het hele proces met dekking, zwangerschap, bevalling en de pups? En hoe hebben jullie dit ervaren?
Ben benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren?
Grtjs een stikzenuwachtige uhuhm ook een beetje bijna moeder :D

hafjelinger

Re: Spannend mijn hond gaat bijna bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:57

Ik weet precies in welk schuitje je zit!! Ik heb zelf geen hond die gaat bevallen, maar de buren wel :D En wij krijgen daar een pup van. :D Het is een Aussie en ze is nu 59 dagen drachtig.
Wat voor ras is je teef?

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:58

Gefeliciteerd!
Welk ras is het?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:00

Heb je de teef laten dekken door je eigen reu of door een dekreu??

Wat ga je vragen voor de amerikaanse bulldog pups ?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 03:41

Hahaha shilady jij hebt ff profiel gespiekt ;-). Het is inderdaad een Am. Bulldog. Ze is nu 59 dagen zwanger toevallig ook en heb haar laten dekken door mn eigen reu. Gewoon een eenmalig nestje , maar allemaal superspannend. Ik heb de laatste maanden niks anders gelezen als hondenbevallingen en wat er ook allemaal bij komt kijken kan er haast les in geven haha. Maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Ik ben vooral benieuwd naar de kleurencombinaties want dat kan echt van alles worden.Ik heb ook geen idee hoeveel ze er krijgt

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 03:55

Ik heb ook n up to date fototje van mn reu in mn profiel gezet voor nieuwsgierigen onder ons :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 04:14

Hoi,

wat leuk zeg!
Ik heb zelf 1 nestje gehad, en had het voorrecht om bij de bevalling te mogen zijn :D

Was op een 20-tal minuten gepiept, 4 pups. Helaas was het 2de hondje dood geboren, maar de anderen blaakten van gezondheid.
Hebben het restje navelstreng afgebonden, steriele schaar erbij genomen en sliertje afgeknipt (natuurlijk niet alles, maar hing overal een heel dun sliertje van pakweg 1cm aan).

Verder deed de moeder af het werk, pups aflikken en opwarmen e.d. De eerste heeft ze een hele tijd in haar bek gehad, die heb ik er na een tijdje wel uitgehaald, die piepte af en toe (mams was nog aan het persen voor de volgende 3 :D)

Afbeelding
Kleine Ice.. (Am. Bulldog x Am. Stafford)

Ice'je 2,5 jaar :D

Afbeelding
Kleine Zino & Zino ong. 1 jaartje later..

Zara (4jaar, Am. Stafford) & Zino (2,5jaar)
Hier zie je dus héél goed hoe groot ze zijn geworden, net zoals hun papa!

Afbeelding
Bozzy, de papa.

Van de mama heb ik geen foto's meer. Die is vergelijkbaar met Zara, net iets kleiner.
De pups hebben duidelijk veel meer van paps weg :D

Niet stressen, alles komt wel goed! Mijn pups dronken op 5 weken al water (ook nog melk wel), en op 6 weken aten ze vast voedsel. Werden door de DA toen al zelfstandig genoeg verklaard om indien nodig het nest te verlaten.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 10:35

Leuk hoor Bozzy doet me wel een beetje aan mijn reutje denken. Ik ben benieuwd wanneer ze gaan komen als ik nu aan dr buik voel is het echt een drukke boel. Maarja wat wil je ze is ook 12 kilo aangekomen is best aardig wat. Na vanavond ben ik vrij en blijf ik lekker bij mijn meisje heb vanavond oppas haha. Dus van mij mag het niet te lang duren want ze heeft het best zwaar.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:16

abukir schreef:
Leuk hoor Bozzy doet me wel een beetje aan mijn reutje denken. Ik ben benieuwd wanneer ze gaan komen als ik nu aan dr buik voel is het echt een drukke boel. Maarja wat wil je ze is ook 12 kilo aangekomen is best aardig wat. Na vanavond ben ik vrij en blijf ik lekker bij mijn meisje heb vanavond oppas haha. Dus van mij mag het niet te lang duren want ze heeft het best zwaar.

Sja het zijn best zware pups he, als de ouders zelf geen kleintjes zijn :D
Hoewel, Nisha (de mama) was écht heel klein.. Die had, voor ze van mij was, op 8 maanden per ongeluk een nestje gekregen, en is daardoor niet meer gegroeid.
Was een vrij groot nestje ook. De pups die er toen van Bozzy zijn uitgekomen, waren echt giga, snap best dat het er maar 4 waren _O-

Heb je een puppybak enz gemaakt? De eerste weken wordt het wel een smeerboeltje hoor, hou je maar al vast :D

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 12:33

Ja ik denk dat alles klaar staat
Werpkist, lamp, puppymelk, thermometer, garen, ontsmetting, lakens, bevallingsmatten, weegschaal dan waren we er geloof ik. We zijn er klaar voor haha

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:39

Heey wat leuk!!
Heb je enig idee hoeveel pups ze krijgt?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:41

greweldig en spannend te gelijk.
Ik heb eens mijn mijn hond gedekt maar helaas heefd ze de pups te vroeg verworpen 2 weken te vroeg, ben nog naar de dierenarts geaan maar die kon ze niet redden, hij zei als er al 1tje was met een lichte zuigreflex zouden ze er alles aan doen maar helaas , ze waren echt nog te prematuur , Ik heb dus een chi die werpen max 4 pups en dat is al veel , zei had er dus 7, als de zwangerschap had uitgedragen was ze zelf gestorven, het was triest, maar had er niet aan moten denken dat mijn meisje er aan onder door was gegaan, voor de eerste en de laatste keer , en dus nooit meer ook niet met een andere hond

En ergste nog op de echo waren er maar 3 te zien , met erbij gezegt er kan een vierde achter liggen maar die kans schatte ze klein

Ik wens jullie veel succes en vooral ook neem tussen door je rust !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:41

spannend :D kan ook niet wachten haha nu wil ik ze zien ook

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 03:46

Ja hier nog 1 haha. En nee heb echt geen idee hoeveel het er zijn?? Zodra er wat gebeurt horen jullie me

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:36

Wat maakt jouw nest beter aan het ras? Neem aan dat je met stamboom etc fokt?
Krijg een beetje een hoe-verkloot-ik-mijn-ras gevoel.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 20:25

@ Hilde Waar baseer je dat op? Ik verdiep me al 6 jr in Am. Bulldoggen en fokken , dus denk dat ik wel weet waar ik het over heb. Ik heb 2 gezonde honden met goede ellebogen heupen en gebit om maar iets te noemen. Maarja ach waarom mezelf eigenlijk verdedigen? Ik vroeg om ervaringen en misschien dat mensen het wel leuk vinden om te volgen. Voor de mensen die een update tje willen? Ze was vanochtend erg rillerig temp wijkte iets af. Later de dag heel de tijd redelijk rustig wel erg aanhankelijk. Nu op dit moment gaat het hijgen beginnen, dus even afwachten of het doorzet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:37

Meestal krijgen ze er wel een stuk of 10 als het niet iets meer is..

abukir ik ben heel benieuwt naar het nest en de kleuren

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:40

Leuk, ben benieuwd.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:40

Wat spannend zeg! Ben benieuwd naar de foto's. Wij zijn hier ook helemaal gek van Amerikaanse Bull's, grote schatten.
Onze vorige hond heeft ook ooit een nest gehad, was net voor ik m'n vriend leerde kennen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:27

abukir schreef:
@ Hilde Waar baseer je dat op? Ik verdiep me al 6 jr in Am. Bulldoggen en fokken , dus denk dat ik wel weet waar ik het over heb. Ik heb 2 gezonde honden met goede ellebogen heupen en gebit om maar iets te noemen. Maarja ach waarom mezelf eigenlijk verdedigen? Ik vroeg om ervaringen en misschien dat mensen het wel leuk vinden om te volgen. Voor de mensen die een update tje willen? Ze was vanochtend erg rillerig temp wijkte iets af. Later de dag heel de tijd redelijk rustig wel erg aanhankelijk. Nu op dit moment gaat het hijgen beginnen, dus even afwachten of het doorzet.

Als ik op je profiel kijk vind ik je reu wel een leuke hond, fijn om te zien. De kop van je teef (zeg maar als ik fout zit te kijken) vind ik a-typisch voor een AB. Sowieso moet het wel heel toevallig zijn wil je reu precies de foutjes van jouw teef verbeteren. En als nog, wat voegt dit nest toe aan dit ras? Het ras wordt al steeds slechter en slechter en op pretnestjes zit niemand te wachten. Het is geen aanval, ik ben gewoon kritisch.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:33

@ Hilde wat vind jij dan a-typisch aan mijn teef. Ik heb dat echter nog nooit gehoord van iemand. Heb jij deze honden gekerud of iets dat je miss zo kritisch bent? Ik fok gewoon met 2 gezonde honden die alle raskenmerken bezitten en gezond zijn. Moet ik dan maar genoegen nemen met een nr. 1 op de show. Wat over het algemeen vaak dezelfde honden zijn en ook dus vaak dezelfde lijn word gebruikt. Tegenwoordig nemen ze zelfs genoegen soms met slechte pigmentatie en dergelijke. Ik heb in mn beginpost over dat de bevalling spannend is en jij gaat dan maar meteen uit van een pretnestje. Ik heb me daar genoeg in verdiept en ben ook totaal niet nieuwsgierig over wat jou mening is anders had ik wel een ander topic geplaatst. Wel ben ik benieuwd waarom jij dan juist gekozen hebt voor een kruising hond? Is gewoon belangstelling hoor. Verder gaat het goed met Diva voor diegenen die wel interesse tonen in de rede van het topic ;-)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:42

wat spannend. Vind die am. Buls erg leuk. Mijn tante fokt ze. Vaak grote nesten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:00

Ga verder niet te veel op je in want vind je erg aanvallend. Ik heb gekozen voor een kruising hond omdat hij met behoorlijk wat problemen van zijn vorige huisje weg moest (hij is daar mishandeld geweest). En iemand moet 't vuile werk doen hè.. Maargoed, honden als de mijne komen uit pretnestjes zonder stamboom waarbij Piet-Jan Snot van de hoek voor een paar tientjes zo'n pup kan halen. En verpesten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:05

Hilde ik vond jou begin berichtje anders veel aanvallender...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:22

Wij hebben vorig jaar een nest met mechelse herders gefokt. Was echt heel bijzonder om mee te maken. We hadden een echo en een rontgen foto laten maken en de DA's waren er van overtuigd dat we 5 puppies zouden krijgen. Het werden er uiteindelijk 10 (!) Maar eentje werd dood geboren dus uiteindelijk waren het er 9.
De moeder heeft het super gedaan, die deed alles perfect volgens het boekje. Geboortes ging heel snel en ze beet zelf heel keurig de navelstrengen door etc.
We hebben wel 5 weken op de bank geslapen om alles in de gaten te houden. Maar alles ging perfect en het was zo superleuk met de hondjes. Had het voor geen goud willen missen.
We hebben er zelf 2 gehouden en de anderen hebben een goed adres allemaal gekregen.

Spannende tijd voor jou dus! Wens je heel veel succes met je nestje!