kvv, recepten en bestellingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

kvv, recepten en bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:07

inmiddels is wel bekend dat veel mensen hun hond (of kat) of vers vlees hebben
het leek me wel leuk een overzichtje te maken met receptjes (bijv wat doe je door je kvv, een ei, groenten etc)
en wat heb je allemaal besteld.
zo heb ik deze week weer een nieuwe bestelling gedaan bij lotgering.
1 krat totaalvlees rund lam kip
halve krat totaalvoer pens rund lam
halve krat totaal vis
halve krat totaal eend en rund

een kilo runderkraakbeen
een kilo eendennekken

en ik kan nog een heeeeeeeele voorraad zalmkoppen gaan halen :D

eet smakelijk hondjes *\o/* <3

Anoniem

Re: kvv, recepten en bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:23

Even kijken:
5 kilo zalmkoppen
8 duiven
4 ganzen
2 kilo eendagskuikens
kwartels
lamspens
3 fazanten
kippen in de veren

De vogels hebben gewoon nog veren en snavels en alles.
Pens is vuile pens, want aan schone heeft ie niks.

Ik heb nog konijnen en hazen (konijn is ie gek van) en dat is zo'n beetje wat ik voer.

En dan heb ik nog kvv voor aan te vullen, maar hij vindt kvv niet zo lekker, hij heeft liever een prooi.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:26

oe jij hebt leuke dingen, waar bestel je die duiven enz?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:32

www.eerlijkdierenvoer.nl

en ik krijg dingen van de jacht. Dieren die ze in de vriezer hebben gestopt.

Had een tijdje terug joekels van ganzen, voor 2,50 per stuk, in de veren en al, dus Raphi heeft een mooi feestje gebouwd *\o/*

Raphi eet het liefst hele prooidieren, en hij houdt erg van afwisseling, dus met alleen kvv kom ik er bij hem niet, dat eet ie na een paar dagen niet meer -O- nu is Raphi als puppie al afgespeend op rauw voer, en hij heeft als jong hondje al hele dieren gehad. Ik weet niet of je het bij elke hond voor elkaar krijgt dat hij zo eet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:34

ok! zal eens kijken op de site, bedankt :)

eet ie ook de veren op enzo haha
kvv zijn ze hier gelukkig gek op :) nu zijn ze niet afgespeend op vlees maar toch.
ze vinden de vleesbotten ook heeeerlijk hoor! en kijken nergens raar van op haha.. tot nu toe dan want heb nog geen ganzen :P geprobeerd

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:39

mijn hondje krijgt vooral
schapenribben, geitenribben, kippennekken, kippenbouten etc.
hele vogels heb ik niks aan aangezien Sjors maar een jack russel is en ik het zelf niet graag in stukken snij :n
orgaanvlees krijgt hij; pens, long, hart, nier, lever..

Hij vind het altijd heeeeeerlijk... Groente eet hij niet graag, alleen als er vleesjus overheen gaat _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:40

Bij kwartels wel, die gaan helemaal op, en duiven ook.

Ganzen verscheurt hij, de vleugels trekt hij eraf (hij is ooit eens goed geslagen door een gans, dus denk dat het de kift is :') )en dan scheurt ie de borst open en gaat eten, hij eet ganzen meer leeg, hij vindt de veren te hard denk ik.
Konijnen gaan ook helemaal op, hazen verscheurt ie eerst, maar die gaan ook op. En alles wordt voor die tijd doodgeschud.

Bij een Jack Russell zou ik ook geen hele vogels voeren, alhoewel een kwartel wel moet kunnen hoor, en kuikens ook, kan ie best. Ganzen, duiven, fazanten en kippen zijn te groot denk ik :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:41

Ollie krijgt als hoofdvoer Carnibest Aktief, en daarbij voer ik af en toe wat barfhapjes. Heb een tijd aan de kippennekken gezeten maar Ollie heeft een beetje intolerantie tegen kip, gaat ie wat dunnig van poepen haha :P

Verder is het lastig hier in de omgeving aan kleine hoeveelheden niet-kip-barfhapjes te komen, en ik heb nou eenmaal een kleine vriezer :=

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:42

cheyentic, verwende jack dus hahaha :D maar de groenten zitten ook wel in je kvv of niet? anders kan je eens proberen ze te pureren ofzo?

hahah yamcha, geweldig! super leuk om te zien is dat :D dat ze er echt lol in hebben
pas geleden waren die van mij een zalmkop aan het eten en ik stond erbij te kijken, floept ineens dat oog eruit haha hoorde je ook echt ploepp :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:43

als ik nog eens iets leuks bestel wat niet al te groot is kan je wel wat van mij krijgen neej, dan kom je maar weer even buurten ;)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:45

Yamcha schreef:
Bij kwartels wel, die gaan helemaal op, en duiven ook.

Ganzen verscheurt hij, de vleugels trekt hij eraf (hij is ooit eens goed geslagen door een gans, dus denk dat het de kift is :') )en dan scheurt ie de borst open en gaat eten, hij eet ganzen meer leeg, hij vindt de veren te hard denk ik.
Konijnen gaan ook helemaal op, hazen verscheurt ie eerst, maar die gaan ook op. En alles wordt voor die tijd doodgeschud.

Bij een Jack Russell zou ik ook geen hele vogels voeren, alhoewel een kwartel wel moet kunnen hoor, en kuikens ook, kan ie best. Ganzen, duiven, fazanten en kippen zijn te groot denk ik :')

_O- dat doodschudden doet die van mij zelfs met zijn ribben :D nadat hij hem eerst uitgebreid "gevangen" heeft _O-
heb je geen last bij die van jou dat hij als je buiten met hem loopt dat hij achter ganzen aangaat nu?

@essie Die van mij krijgt geen kant en klaar alleen vers dus daar zit geen groente in :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:55

Ganzen niet, hij weet donders goed dat je van levende ganzen klappen krijgt :')
Duiven probeert hij wel, maar ik geloof niet dat hij de link heeft gelegd tussen jagen en eten, al had hij er pas een bijna te pakken, hoorde een hoop herrie, en daar kwam een duif uit de bosjes vliegen, al schreeuwend, die een paar staartveren miste, en een gewonde poot had, en Raphi kwam erachteraan, en had een paar staartveren in zijn bek : _O-

Maar of hij de link heeft gelegd tussen zijn eten en die beesten, ik weet het niet. Kippen laat hij met rust, terwijl hij wel kippen eet, in de veren, maar hij taalt er niet naar. Konijnen laat ie met rust, althans, zolang ze in het hok zitten, maar zijn ze los, dat probeert hij het, en hazen zal hij altijd proberen te pakken. Maar ik denk eerder dat dat gewoon jachtinstinct is.

Edit: ik voer helemaal geen groente, is niet nodig. In de magen van de prooidieren zitten voldoende plantaardige vezels, en hij krijgt zelfs pens. Nope, groente niet nodig.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:58

Ik heb vier honden: drie herders en een jack russell en dit is wat ze te eten krijgen:

- hoofdvoer: Carnibest en Darf Eco;
- 2 x per week een rauw ei;
- 2 x per week schaaltje yoghurt;
- 2 x per week vis;
- 1 x per week penslap;
- 1 x per week lamshartblokjes;
- 1 x per week kippennekken/eenddennekken/lamsribben/runderstrot o.i.d.;
- iedere dag gepureerde rauwe groenten (herders plm. 60 gram, jack russell plm. 15 gram).

En ze zijn er dol op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:14

Waarom groenten?

Je voert toch al pens?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:28

Yamcha, van jou zou geloof ik nog eens een filmpje komen van Raphi en een gans? ^^

Wat is trouwens nou fijn knabbelmateriaal voor een hond die niet zo goed tegen kip kan? Ik geef 'm graag kippen- of eendennekkies, maar hij gaat van beiden een beetje viezig poepen :P Lamsribben heb ik wel eens geprobeerd, maar zijn er nog meer (redelijk simpel verkrijgbare) dingen die ik 'm voor zou kunnen zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:31

:j klopt, maar ik heb geen cam en ik weet ook niet hoe ik dat moet uploaden, dus ik moet een keer iemand hebben die daarbij helpt :j

Lamspens kan hij goed op kauwen, runderstrot, duif, kwartel, gans, kan hij ook goed op kauwen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:33

neej je moet even op die site kijken die yamcha hierboven aan mij gaf, heeeele leuke dingen om te bestellen, ik ga even vragen naar de voorwaarden etc en dan bestel ik daar ook wat dingen dus je zegt maar wat je nodig hebt ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:33

Oh das goed essie :* Mooi excuus om die zwarte monsters van jou weer eens te komen kroelen (en enjooooy <3 )

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:35

jaaaa en jolie lekker met ollie rennen *D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:40

Voor Duke heb ik voor februari eens wat hardere botten gekocht, hij heeft z'n eten tegenwoordig weer zo snel op.
Bestelt via Barfplaats (gezamenlijke bestelling):
1 kilo geiten hart
1 kilo schapensnippers
1 kilo jonge geitenribjes
1 kilo geitennek
5 kilo eendkarkas
5 kilo kipkarkas
1 kilo lever (lam)
2 kilo runderpens
1 kilo kipfilet
2 kilo hertsnippers

En de kat gaat vanaf februari op een eliminatiedieet:
1 kilo geitenlever
1 kilo geitennier
2 kilo geitensnippers
1 kilo geitenhart
2 kilo geitennekken

En de fret snoept van alles wat mee :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:50

Ik weet trouwens niet of Duif zo'n succes gaat zijn bij Ollie :') Die moest ie apporteren voor de workingtest. Misschien hielp het dat ik er zelf ook niet zo blij mee was, maar hij markeerde ze prima, hij bracht ze alleen -NIET- binnen :') Echt niet. En er dan met zo'n bakkes bij gaan kijken van KIJK VROUWTJE! Ik vond een duif! dus ik heel blij "jaaaaaaa! Apport!" maarrreeeeeeh, echt niet hoor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:51

Oeh, jij jaagt ermee, dan weet ik ook niet of ik het zou doen, hij moet wel onderscheid kunnen maken tussen jagen en eten dan :=

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:53

Juist :P haha nou denk ik wel dat ie onderscheid ziet tussen een ontvelde en in stukjes gehakte haas in z'n voerbak, en een hele dooie haas in het veld, tot nog toe krijgt ie regelmatig konijn, en de konijnenapporten komen vooralsnog heel binnen :P Maar een heel prooidier ga ik hier inderdaad, een beetje met dat in m'n achterhoofd, niet geven :P

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:55

Volgens mij houden veel honden niet zo van duif, ik zou het dus mooi bij konijn apporteren houden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:55

Ik weet wel dat Raphi dan niks meer apporteert, die eet het mooi zelf op :')