Het volgende is het geval: Wij hebben een geweldige Saarloos Wolfhond reu van 4 jaar. Als ik met hem buiten ben moet ik hem goed in de gaten houden, want hij jaagt op alles wat we hier tegen komen: vossen, konijnen, herten en.... katten
Gelukkig is hij netjes opgevoed en blijft hij bij me als er een kat voorbij komt, maar dit is puur omdat ik het zeg, het liefst gaat hij er met een rotgang achteraan.
Nu is mijn zoontje helemaal gek van katten en ik zelf vind het ook enorm leuke dieren. Mijn man is vroeger thuis opgegroeid met katten en houdt er ook van.
Mijn angst is echter dat als wij een kitten zouden nemen, het diertje geen leven zou hebben bij onze hond. Hij zal het denk ik niet bijten, maar hij is erg gefixeerd op katten (bijna obsessief).
Zijn er mensen hier die een kitten hebben genomen bij een hond die net zo reageert op katten als de mijne? Is dit goed gegaan en hoe hebben jullie het
aangepakt? Ik wil namelijk graag een kat in huis, maar het lijkt me vreselijk als ik hem weer weg zou moeten doen omdat de hond hem het leven zuur maakt, of erger....

Hier zijn er betere ervaringen met een kitten dan met een volwassen kat, omdat kitten hier vol vertrouwen naar de hond toe is opgegroeid en mijn meisjes-hond ook heel moederlijk tegenover een kitten staat. Maar die is dan weer zelf als puppy door de kat opgevoed