hondenbelasting? kattenbelasting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

peppert

hondenbelasting? kattenbelasting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 11:16

Hoi bokkers,

Wij hondenbezitters betalen over t algemeen hondenbelasting, terwijl we de stront alsnog zelf moeten opruimen ook.

Ik zie hier regelmatig verschillende katten uit de buurt (neem ik aan) die in mijn tuintje en op mijn oprit zitten te kakken. En er is niemand die kattenbelasting betaald, laat staan de stront even zelf weg te komen scheppen. :( Ook heb ik al eens in een kattenbraaksel met een halfverteerde muis gestaan toen ik de deur uitstapte. :r ook GOEIEMORGEN!

Wie is het met mij eens, dat kattenbezitters ook belasting moeten betalen of de hondenbelasting ook gewoon te laten vervallen?

Futurefox

Re: hondenbelasting? kattenbelasting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:19

tja....daar gaan we weer.....
Binnenkort krijgen we ook al paarden belasting als ik de hoefslag moet geloven a 750 per paard. Breng de gemeente vooral op deze goede ideeen zou ik zeggen.

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 11:24

Daarom noem ik ook de hondenbelasting laten vervallen :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:31

Honden worden uitgelaten, met hun eigenaar, maar katten lopen los, dus ookal wordt er belasting betaald, ze blijven toch wel poepen en kotsen in je tuin...

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 11:35

Dan moeten de katten maar van de straat :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:36

Dat gaat je niet lukken, hondenbelasting kan ik nog begrijpen, al hoeven wij dat niet te betalen, maar kattenbelasting, nee dat gaat me te ver...
Katten leven nou eenmaal buiten

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:37

Maak hier geen probleem van,
Breng de gemeente maar op een idee,
Maak arme mensen nog armer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:38

Katten horen in huis te leven iig in de stad, als je buitenaf woont, vind ik het anders wat. Een ander hoort geen last te hebben van jouw dieren.

Je zou ze eens moeten horen als ik mijn honden gewoon 's ochtends de deur uitschopte.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:39

Katten horen in huis ? No way, katten zijn jagers en dat kan niet in huis

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:39

WinSel schreef:
Honden worden uitgelaten, met hun eigenaar, maar katten lopen los, dus ookal wordt er belasting betaald, ze blijven toch wel poepen en kotsen in je tuin...

klopt maar het is eigenlijk om de straat honden poep schoon te houden :') de lacher er achter is dat de eigenaar dit zelf mag doen.
en de verlichting in uitlaat gebieden laat daar bij ook aan de wensen over :j
dus voor een eigenaar lastig de poep op te ruimen maar doe je het niet en je wordt gepakt heb je een fikse boete.
dus ik zeg dan wel doe dan ook iets nuttigs met die honden belasting.

mijn kat blijft binnen om die reden dan wat ik zeker dat niemand last heeft van mij kat.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:41

WinSel schreef:
Katten horen in huis ? No way, katten zijn jagers en dat kan niet in huis

wel hoor die van mij heeft momenteel rust (advies van DA)
maar normaal in de winter heet hij de tijd van zijn leven op zolder.
helaas zitten daar muizen, die komen naar binnen als het kouder wordt :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:42

Ja dus dan kan ie binnen jagen, maar ik ben van mening dat katten naar buiten kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:43

Laat muizen in huis los :) kan ie in huis jagen, en heeft niemand er last van :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:44

Ik heb 3 katten en alle 3 komen ze nier buiten, zou toch van de zotte zijn als ik dan belasting zou moeten betalen :P
Voor de hond, oke, nog vind ik het onzin aangezien we er bijna niks voor terug zien, maar goed, dat is een andere discussie :Y)

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 11:46

Misschien horen katten ook wel buiten, ik ben totaal geen kattenpersoon, en dat zal ik ook nooit worden op deze manier := maar ALS ik een kat zou hebben, dan zou ik hem binnen houden, of aan een lijntje in de tuin laten, want ik zou me doodschamen dat mijn kat andermans tuin/oprit loopt te bevuilen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:48

Onze leven gewoon binnen en in de zomer komen ze op het balkon, klaar :P Mijn beesten, dus hoeven niemand lastig te vallen.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:50

Mijn 2 katten ( Ragdolls ) zitten binnen. Die kan ik echt niet naar buiten sturen, en wil ik ook niet.
Ik noem ze dan ook 'nep' katten. Hard rennen, klimmen of klauteren doen ze niet graag ( zijn ook al op leeftijd )
Daar ga ik dus ook geen kattenbelasting voor betalen.
Wij betalen trouwens ook geen hondenbelasting bij ons in de gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:53

peppert schreef:
Misschien horen katten ook wel buiten, ik ben totaal geen kattenpersoon, en dat zal ik ook nooit worden op deze manier := maar ALS ik een kat zou hebben, dan zou ik hem binnen houden, of aan een lijntje in de tuin laten, want ik zou me doodschamen dat mijn kat andermans tuin/oprit loopt te bevuilen.

Als mensen het nou ook op kwamen ruimen, en de katten niet op mijn vensterbank gingen zitten, waardoor de honden door het dolle raken, is het nog anders wat.

Maar dat gebeurt helaas nooit.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:57

peppert schreef:
Dan moeten de katten maar van de straat :')

Prima toch, een kat heb je voor jezelf...
Onze twee katten hebben een heerlijk leven (althans, ze doen altijd alsof ze twee onwijs verwende beestjes zijn, die niets te kort komen) en zijn nog nooit buiten geweest.
Moet er ook echt niet aan denken dat ze met 'kadootjes' van buiten komen ofzo... Jakkie!

Yamcha schreef:
Laat muizen in huis los :) kan ie in huis jagen, en heeft niemand er last van :)

Onze kat apporteert balletjes... Minder vieze boel dan muizen los laten in de woonkamer!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:00

Yamcha schreef:

Haha jij woont niet meer bij je ouders/moeder in _O- (aangezien de meeste moeders dan op een stoel springen bij het zien van een muis)

Kattenbelasting...Idd dan ook maar paardenbelasting....
Katten zijn hier binnen en ze zijn er echt niet slechter op geworden en ze verlangen ook niet om naar buiten te gaan. (en ben ik nou een slechte baas hierdoor?)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:06

ik ben van mening dat niemand anders last moet hebben van andermans dieren.
Kattenbelasting invoeren gaat wel erg ver. Ik merk dat er nu al veel meer katten in het asiel zitten ( door de recessie?? )( wij hebben er normaal rond deze periode 20, nu 70 ) als mensen dan nog kattenbelasting moeten betalen denk ik dat de asiels snel vol zullen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:08

Dav schreef:
Yamcha schreef:

Haha jij woont niet meer bij je ouders/moeder in _O- (aangezien de meeste moeders dan op een stoel springen bij het zien van een muis)

Kattenbelasting...Idd dan ook maar paardenbelasting....
Katten zijn hier binnen en ze zijn er echt niet slechter op geworden en ze verlangen ook niet om naar buiten te gaan. (en ben ik nou een slechte baas hierdoor?)

:')

klopt :')

ik geloof ook niet dat katten er ongelukkig van worden hoor, bovendien vind ik het een kul-argument van de bovenste plank.

Honden zijn van nature ook jagers (en gewend om in groepen te leven, en nog een heleboel meer) en dat vindt ook niemand goed. En bij een kat moet het opeens wel? Hou toch op zeg. Iedereen schreeuwt moord en brand als een hond een konijn grijpt want "straks bijt hij een kind" (is ook echt vergelijkbaar :roll:) Maar een kat moet kunnen jagen? Sorry hoor, maar ik vind het krom.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:09

Hier is hondenbelasting onlangs afgeschaft en iedereen moet de poep van zijn hond opruimen. Ik woon langs een uitlaatveldje en níemand doet het (ik ook niet), dus ik denk niet dat dit werkt. Overigens betaal ik liever belasting of riskeer ik een boete ipv dat ik in de stront moet graaien :r

Mijn katten (9 maar liefst) komen niet verder dan de tuin (afgezet).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:10

Gaan we weer.. In tekenfilms zijn het de honden en katten die elkaar telkens in de haren vliegen, op bokt zijn het de baasjes :+

Ten eerste; hondenbelasting is er zodat de gemeente prullenbakken kan neerzetten en speelveldjes kan aanleggen.. als dat niet wordt gedaan dan kun je beter een petitie starten en bij de gemeente aankloppen dan op bokt..
Ten tweede; katten begraven over het algemeen hun poep. Ik ben nog nooit een kattendrol op de stoep tegengekomen. In de tuinen zal het eerder de egelpoep en marterpoep enzo zijn die je tegen komt. Die ook maar meteen allemaal uitroeien?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:11

Ga dan naar een gemeente verhuizen zonder hondenbelasting en tada probleem opgelost ;)

Bij aanschaf van een hond weet je van te voren of je wel of geen belasting moet betalen, dus ik snap het nooit zo... Dat is toch een bewuste keuze?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-01-12 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt