Hoe kom ik van onze kat af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Hoe kom ik van onze kat af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:43

Hoi allemaal,

Sinds gisteren wonen wij in een nieuw huis, we hebben drie katten waarvan er 1 eigenlijk niet binnen kan zijn. Hij wordt ontzettend gestrest en doet zijn behoeftes niet op de kattenbak. Onze andere 2 katten doen dat wel.

Vrijdagochtend ben ik Piekie gaan halen, vrijdagavond was hij dus al weg. Hij is waarschijnlijk naar buiten gegaan toen mijn moeder aan het roken was. Het interesseert haar echt geen bal dat hij weg was. Vandaag hebben we hem in de buurt bij ons oude huis gevonden, beest is natuurlijk helemaal in paniek.

Ik vind het vreselijk dat hij zo niet welkom is en mijn moeder hem dus gewoon weg wil hebben.

Wat moet ik nou doen? :'(

Groetjes

Akhal_Teke

Re: Hoe kom ik van onze kat af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:44

geef m dan weg

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:45

Je moeder verdient niet eens een kat. Dieren doe je niet zomaar weg.. Laat het beest gewoon rustig wennen, komt vanzelf wel goed?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:46

gesprek aangaan met je moeder?
Als je dieren neemt moet je er ook voor zorgen , je moeder komt nu over alsof het haar niets intereseerd en ze geen idee heeft dat die kat ook zorg nodig heeft...

en anders naar asiel brengen..

StillAngel schreef:
Je moeder verdient niet eens een kat. Dieren doe je niet zomaar weg.. Laat het beest gewoon rustig wennen, komt vanzelf wel goed?

_/-\o_

Kan kat beter nu weg.. wat als ie ziek is en het mamslief niet kan schelen? ;)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:03

Elin_ schreef:
gesprek aangaan met je moeder?
Als je dieren neemt moet je er ook voor zorgen , je moeder komt nu over alsof het haar niets intereseerd en ze geen idee heeft dat die kat ook zorg nodig heeft...

en anders naar asiel brengen..

StillAngel schreef:

_/-\o_

Kan kat beter nu weg.. wat als ie ziek is en het mamslief niet kan schelen? ;)

oja, dan kan het asiel het weer oplossen? Mischien moeten mensen beter nadenken voordat ze een dier in huis nemen!!!!!!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:06

Haar aanspreken op haar verantwoordelijkheden, lekker pedagogisch verantwoord zulk gedrag. Als je een beest neemt moet je er voor zorgen of ervoor zorgen dat een ander dat doet door een goed tehuis te zoeken. Snap dat jij er niks aan kan doen maar ik was woest geweest.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:11

kat in bench zetten en niet te grote bench en als hij zijn behoefte in kattenbak doet dan bench groter maken en gaat dat goed dan in bijv. badkamer zetten met kattenbak en gaat dat goed dan steeds meer ruimte geven. HIj zal het gewoon even moeten leren. Eigenlijk is elke kat wel zindelijk te krijgen over het algemeen.

Echter als je moeder totaal niet om de kat geeft vraag ik me af wat ze met 3 katten doet!!! Geen idee hoe oud je zelf bent en vind het super dat je na denkt over wat nu te doen maar kan moeilijk nu andere adviezen geven.
weg doen kan wel maar een asiel zal ook zeker niet zomaar een niet zindelijke kat aan nemen.

Een asiel is namelijk voor opvang en herplaatsing van huisdieren. OPvang zal wel gaan maar herplaatsing van een niet zindelijke kat is vrijwel niet te doen. En gezien een asiel geen dumpstation is zullen vele asielen die geen plaatsen hebben om niet zindelijke katten onder te brengen zo'n kat niet aan nemen. Immers inslapen is dan de enigste optie want als je 100 katten in asiel hebt en mensen komen een leuke kat uitzoeken dan nemen ze een van de 99 zindelijke en niet die ene onzindelijke.

Voor herplaatsen van niet zindelijke kat kan je beter bij de dierenbescherming aan kloppen. Die hebben een 'kat zoekt buitenkans' project speciaal voor niet zindelijke en wilde katten.

Is hij overigens niet zindelijk in de vorm van sproeien of is hij niet zindelijk in de vorm van overal kleine plasjes achter laten en mauwt hij daarbij? Dan is er ook ngo een kans dat hij niet zindelijk is omdat hij last van blaas(gruis)problemen heeft.

Of er moet onderling strijd zijn tussen de katten (allen wel geholpen?) waardoor hij niet op de bak zijn behoefte durft te doen omdat een sterk overheersende kat het al doet daar en hij niet daar overheen wil plassen/poepen.
Officieel is het 3 katten en dus 4 kattenbakken in huis en vaak kan het goed gaan 3 katten op 1 bak maar soms lukt dat gewoon niet. Dat kan dus ook allemaal meespelen.

Oftewel: je kan nog zeer veel richtingen op en wens je veel succes!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:14

StillAngel schreef:

Eens.. Wat ontzettend triest.. Ik hoop dat 't dier goed terecht komt..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:15

Arme kat. Beetje vreemde reactie zo van je moeder. Duidelijk dat ze niet echt om dieren geeft. Ik zou heel erg boos worden. Dan maar een beter tehuisje zoeken?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:56

poes of kater ? gesteriliseerd/gecastreerd? medische dingen uitgesloten ?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 21:58

Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het ook vreselijk rot, over medische dingen heb ik geen idee. Ik geloof niet dat hij medisch iets heeft, hij is gewoon ontzettend gestrest en komt niet graag binnen. Hij is gecastreerd ja, ik ga maar eens een advertentie zetten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:19

poept hij of plast hij buiten de bak? of sproeit hij ?

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:21

Lekkere Moeder dan...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 22:28

Ik heb het hem nooit zien doen, dus ik weet het niet. Het is toen gebeurd toen wij sliepen, gisteren liep hij wel echt een plek te zoeken om zijn behoefte te doen. Vroeger was hij gewoon zindelijk, toen ging hij op de bak.

Ik ben ook boos op mijn moeder, maar het heeft geen enkel nut. Ze is vreselijk dwars en het raakt haar niet als ik er wat van zeg. Zucht

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:29

xMercury schreef:
Ik heb het hem nooit zien doen, dus ik weet het niet. Het is toen gebeurd toen wij sliepen, gisteren liep hij wel echt een plek te zoeken om zijn behoefte te doen. Vroeger was hij gewoon zindelijk, toen ging hij op de bak.

Ik ben ook boos op mijn moeder, maar het heeft geen enkel nut. Ze is vreselijk dwars en het raakt haar niet als ik er wat van zeg. Zucht

Kun je haar niet confronteren, dat als ZIJ er niet mee in huis kan leven, Dat dus ook zij een goed tehuis voor hem zoekt?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:31

Ik vind je topictitel niet zo... Jammer dat het zo gaat.
Ik hoop dat je een goed plekje kan vinden.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 22:33

Nee dat interesseert haar niks, vandaag dan toch. Zal het morgen nog eens proberen.

Ik vind het ook een rot titel, maar het komt er wel op neer... :(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:33

xMercury schreef:

Feliway stekker en een extra kattenbak?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:35

Zet in de advertentie dat het meschien een goede kat is voor op een boerderij ergens waar hij lekker buiten kan zijn en eventueel in schuren en stallen kan slapen :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:54

begrijp ik het goed als ik hier uit lees dat dit pas sinds de verhuizing is ?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 23:07

Oh nee sorry, het was al voor de verhuizing. Hij komt wel graag binnen, maar als de deur dicht is wordt hij gek.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:18

mijn kat is sinds 4 maanden vermist.
Zo kwam ze tandaard in huis, zo bleef ze vaker weg.
Zo zag ik haar ineens op amevedi terug als vondeling (terwijl ze dus in die tijd gewoon nog thuis kwam), en haar bij de overburen (wisten we niet van elkaar) opgehaald.
En dit ging een maandje goed..
sinds oktober, kwam ze me 2x uitbundig groeten, en sindsdien nooit weer gezien..

Buren etc. afgezocht, en gevraagd, die hebben haar in November nog gezien, sindsdien ook niet meer, en alles is ingelicht..
Denk zelf dat ze een nieuw plekje heeft gevonden, al kijk ik elke dag weer hele buurt na of ik haar toevallig zie...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:47

Loran schreef:
mijn kat is sinds 4 maanden vermist.
Zo kwam ze tandaard in huis, zo bleef ze vaker weg.
Zo zag ik haar ineens op amevedi terug als vondeling (terwijl ze dus in die tijd gewoon nog thuis kwam), en haar bij de overburen (wisten we niet van elkaar) opgehaald.
En dit ging een maandje goed..
sinds oktober, kwam ze me 2x uitbundig groeten, en sindsdien nooit weer gezien..

Buren etc. afgezocht, en gevraagd, die hebben haar in November nog gezien, sindsdien ook niet meer, en alles is ingelicht..
Denk zelf dat ze een nieuw plekje heeft gevonden, al kijk ik elke dag weer hele buurt na of ik haar toevallig zie...

Zoek je een nieuwe kat ? :D heeft ts gelijk een huisje gevonden :):)

@ts ik denk dat het komt doordat ert maar 1 bak is.. Dat verklaard ook waarom ie gek word als de deur dichtgaat (opgesloten,niet kunnen vluchten)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:58

anders een kattenluikje plaatsen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:01

Kan hier zo terecht bij mijn paard.
Met 24 andere katten lopen de hele dag buiten en krijgen 2 keer per dag brokken.
De rest moeten ze zelf vangen.