( niet verder denken dan ohh leuk een konijn) (gelukkig doen wij dat wel )Mijn zoontje is onlangs 3 geworden en ze had bedacht dat een konijn wel leuk zou zijn
Maar eigenlijk weten wij niks van konijnen, heb natuurlijk al wel het een en ander opgezocht, en volgende week word hij ingeent en even onderzocht door de dierenarts.
Maar hoe heeft een gemiddeld konijn nu het liefst zijn hok?
Hij zit nu op een zaagsel laagje met stro daar overheen, hij lijkt het heerlijk te vinden, rolt lekker door zijn hok heen en weer en heeft al een poosje door de woonkamer gehopt, maar hij is toch ook steeds aan het zoeken naar een uitgang
( hij zit niet in een plastic hokje, maar gewoon een buitenhok eigenlijk met zo'n rennetje er onder)
Ik heb gelezen dat ze onbeperkt hooi mogen, dat heeft hij ook, maar het gemengde konijnenvoer, hoeveel mogen ze daarvan?
Heb een zak van hope farms gehaald, staat op 50 gram per dag, maar dat heeft konijnenmans zo op.. Vraag me af of dat wel echt genoeg is.. Het is een klein konijntje, geen idee welk ras
Gelukkig heel lief en tam, nergens bang voor..
Ik vind het stiekem erg sneu dat hij alleen zit, maar het hok is eigenlijk ook niet groot genoeg voor een 2e konijntje, van het voorjaar willen we zelf een hok maken met een ren voor eventueel 2 konijntjes in de tuin..Maar ik lees dat het koppelen niet zo makkelijk is ? Iemand hier ervaring mee?
En heeft verder nog iemand tips over de verzorging?
Hij heeft al een mineralenblok om aan te knagen, hebben ze verder nog iets specifieks nodig?
Wat vinden ze lekker??

. Ik ben ook een beetje onverwacht aan een konijnenmans gekomen en moest me ook helemaal inlezen er over. Ik heb veel aan dit forum gehad: