eiegn hond!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

eiegn hond!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 16:48

Hey iedereen,

we hebben voor ons kerstmis een hond gekregen! Haar naam is Skyla en het is een 2 jarige
chocolate labrador. We gaan haar maandag halen (ik zal dan ook zo rap mogelijk foto's posten)
maar we hebben ook een kat die schrik heeft van mensen en honden. We hebben schrik dat ze
zou weg lopen ofzo, hoe zouden we dat kunnen verhinderen?

xx elise

Sjors

Re: eiegn hond!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:49

Beter nadenken voordat je een hond gaat nemen ;)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:52

Sjors schreef:

Hier sluit ik me bij aan! :j

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 16:53

ok, ik had het hier beter niet gezet, we hebben echt alles al gekocht, al een hondenweide enzo...
maar we hebben ook al poortje gezet zodat onze kat ook van de hond weg kan, kan iemand mij nuttige tips geven?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:54

Waarom hebben jullie een hond genomen als je weet dat de kat er bang voor is ? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:55

:j

Koop annuleren en spullen terugbrengen. Anders vind ik het niet eerlijk naar de kat toe.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:55

ze niet dwingen bij elkaar te komen, de kat mooi de ruimte geven en vooral niet verwaarlozen omdat de hond nieuw/leuk is. De kat hoger in rang plaatsen dan de hond zodat ze zich niet verstoten voelt.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 16:58

ok, bedankt opisop_shop x

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:58

Zou je misschien willen reageren op mijn vraag :) ?
Ben wel benieuwd...

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:59

lynne_berna schreef:
Sjors schreef:

Hier sluit ik me bij aan! :j

Aan deze "bokt" reacties heeft ze wat aan :\ Zet hier dan niets neer!

Ik heb niet de gouden tip maar zorg ervoor dat de kat in een ruimte zit waar de kat wel uit kan naar de hond maar de hond niet naar de kat. Zo kunnen ze misschien beter aan elkaar wennen?

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:00

Ik wist helemaal niet dat we een hond kregen, ze zijden het gisteren avond ineens, we gaan proberen om ze aan elkaar te laten wennen, want de hond kan wel goed om met andere huisdieren.
Het is eerder omgekeerd waar ik me zorgen om maak.

en bedankt wendietjuhhh
xx

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:01

Ik denk dat je pup waarschijnelijk wel odnerdanig is naar je kat en ze dus dan aangeeft dat de kat de baas is. Post je even hoe het gegaan is?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:01

Maar je ouders weten ook dat de kat er bang voor is toch ?
De kat was er eerder, zorg dat je hem/haar niet verwaarloosd

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:03

Wij hebben toen we onze eerste hond mee naar huis namen en al twee katten hadden, de katten i de hal gedaan achter het kattenluikje en de hond in de woonkamer. Zo konden ze door het luikje kijken en als ze wilden de woonkamer inkomen. Duurde een tijd, ze hebben hem heel lang vanachter het raampje bekeken, volgens mij kwam na een half uur de eerste de woonkamer in om de indringer te bekijken. We hebben de hond toen in de bench gedaan zodat ze hem in alle rust konden bekijken zonder dat hij bij hen kon komen. Daarna hebben we iedere keer de hond in de bench gevoerd en de katten in de woonkamer, voerbakje steeds dichter bij de bench. Zo ging het eigenlijk wel goed. 1 kat (we hebben nu 3) accepteert de honden wel (hebben nu 2) maar vind ze niet leuk, als ze zich opgejaagd voelt (is een beetje een paranoia kat ;) ) deelt ze een tik uit. We hebben de honden altijd lager in rang geplaatst dan de katten (katten eerst aanhalen bij thuiskomst, katten eerst voeren en dan pas de honden, katten wel op schoot/ de bank en de honden niet) en daardoor hebben zij flink ontzag voor de katten en zijn de katten dus de baas, vonden we wel ook een veilig idee. We hebben ze wel altijd apart gehouden als we niet thuiszijn, uit voorzorg.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 25-12-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:04

jah dat doen we zeker. We hebben een fietsenkot waar alleen de kat in kan. Haar eten ligt daar ook.
En daarvoor hebben we een poortje gedaan waardoor de kat niet schrik moet hebben om door de hond achtervolgt te worden x

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:05

Als de hond gewend is aan katten regelt dit zich wel, dan weet hij/zij dat ze beter niet in de buurt kan komen. Je niet teveel bemoeien met kat en hond mits de hond op een normale rustige manier gedraagt naar de kat, gewoon goed opletten in het begin ;) De kat inderdaad een plekje geven waar de hond niet bij kan, dat hij/zij echt een plekje heeft waar ze tot rust kan komen. Ga ook niet kat en hond dwingen om kennis te maken, laat ze het in hun eigen tempo doen. Zal vast wel goed komen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:06

Wat je eigelijk krijgt als die twee elkaar niet in de haren gaan zitten is dat ze een 'samenlevings contract' krijgen. Dit zorgt voor inmens veel stress voor de kat, en daarbij voor de nodige gezondheids risico's. Ik snap heel goed hoe leuk dit allemaal is, maar ik vraag me af wat je gaat doen als het gewoon niet gaat lukkken. Koop anders een inmens grote krappaal met schuil mogelijkheden waar de kat zich in en op kan verstoppen voor de hond. Tja verder, de keus is al gemaakt.. daar veranderen we niks meer aan.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:08

neeh ik weet ook wel dat het erg was en daarom gaan we er ook alles aan doen zodat onze kat zich op haar gemak kan voel waar de hond niet bij is

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:09

Maar de gene die de hond hebben gekocht, ik neem aan je ouders, weten toch ook wel dat de kat bang is voor honden ?
Laatst bijgewerkt door WinSel op 25-12-11 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:10

horzlover schreef:
Ik denk dat je pup waarschijnelijk wel odnerdanig is naar je kat en ze dus dan aangeeft dat de kat de baas is. Post je even hoe het gegaan is?

Een tweejarige hond is volgens mij geen pup meer, dus lijkt me een ander verhaal?

TS hoe komen jullie aan de hond, is deze wel katten gewend? Waarom hebben je ouders gekozen voor een twee jarige hond in plaats van een puppy? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:10

Sjors schreef:

Omdat je een kat hebt die bang is??

Mijn katten waren ook bang voor honden toen ik mijn hond in huis haalde. Kwestie van laten wennen, komt gewoon goed en is zeker geen reden om geen hond te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:17

De kat lekker de ruimte geven.
Daarna proberen de hond aan je voeten, de kat op schoot.
Vooral zorgen dat je de kat ook genoeg aandacht blijft geven!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:23

Je kunt de hond het beste eerst aan de riem houden zodat ie niet achter de kat aan jaagt. En als je er niet bij bent dan hou je ze apart. Zo went dat op den duur vanzelf wel als je er maar voor zorgt dat de hond niet achter de kat aan gaat. Gewoon iedere keer corrigeren. Zo heb ik het ook gedaan met mijn hond die geen katten gewend was. Nu liggen ze samen op de bank.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 19:53

Iedereen heel erg bedankt.
Dat van de kat op de schoot en sommige andere adviezen kunnen namelijk niet, omdat de kat schrik heeft van mensen, ons vertrouwt ze wel al een beetje, maar op de schoot, nee dan springt ze ineens weg
xx

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:05

Wat leuk, labjes zijn erg leuk! Als de hond niks om de kat geeft, kun je hem gewoon los laten hoor.