Ik baal, net nu ik op vak ga hondje voor het eerst loops...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

An1985

Ik baal, net nu ik op vak ga hondje voor het eerst loops...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:24

Ik baal echt enorm. Ik heb een puppy (jack russel) Zoë en die is 7 maanden oud.
Vrijdag ga ik voor 2 weken op vakantie en Zoë zou dan 2 maanden op vakantie gaan naar een vriendin van mij die de vader van Zoë heeft en nog meer honden. Deze vriendin paste ook altijd op de hond die ik hiervoor had dus voel me daar helemaal goed bij.

Alleen is ze nu dus gisteravond voor het eerst loops geworden! Nu kan ze dus niet meer naar die vriendin toe, want als ze dan constant die honden 1 voor 1 naar buiten moet laten is natuurlijk niks. Verder zou ze dan ook niet kunnen naar de manege want daar zijn meer honden en mijn vriendin brengt een groot deel van de dag daar door.

Ik heb meer vrienden waar ik heen kan alleen die hebben ook allemaal reutjes dus dat wordt het sowieso niet. 1 vriendin heeft een enorme labrador en daar zou ze eventueel heen kunnen maar weet niet of dat slim is.. het lijkt mij onmogelijk dat een labrador een jack russel dekt maar je weet maar nooit..

Toen ik gister zat te balen toen stelde een ander meisje voor dat ze op Zoë kon passen en ik denk dat dat idd de beste oplossing is, alleen Zoë kent haar niet echt goed.. heeft haar een paar keer een paar minuten gezien maar niet echt tijd samen doorgebracht.

Ik zit nu met een paar dingen; Zoë is echt super lief een heel sociaal en is thuis is heel braaf en rustig maar ze loopt elke dag minstens 5 uur op de manege rond te rennen en met allemaal honden en poezen te spelen. Ze is echt hyperactief en wil altijd alleen maar spelen. De reden dat ze thuis zo rustig is is denk ik omdat ze helemaal uitgeraasd is.
De vriendin waar ik haar heen zou brengen gaat zeker vaak zat met haar uit en zal heel lief voor haar zijn maar ik ben bang dat Zoë het niet leuk gaat vinden om constant aan de lijn te wandelen en niet goed te kunnen rennen enzo..

Ik weet dat er ergere dingen in de wereld zijn maar ik baal enorm en ben bang dat Zoë zich rot gaat voelen dezen 2 weken met een meisje die ze niet zo kent en zonder een grote tuin of manege waar ze kan rennen wat ze wilt..

Wat denken jullie? Ben ik teveel voor Zoë aant denken of zal het allemaal wel meevallen?

peugotje

Re: Ik baal, net nu ik op vak ga hondje voor het eerst loops...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:31

Ik denk dat je juist een beetje te laat nagedacht hebt...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:32

Tsja.. Misschien had je eerder een reserveadres moeten regelen.. :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:34

An1985 schreef:
het lijkt mij onmogelijk dat een labrador een jack russel dekt maar je weet maar nooit..

Reken er maar op dat dat wel gaat gebeuren....

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:37

Ik heb een heleboel reserve adressen alleen die hebben allemaal honden!
En de dierenarts dacht dat ze pas in het voorjaar loops zou worden!

En te laat is het niet want ik heb een adres alleen voel ik me daar dus niet fijn bij!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:40

Ik zou haar naar een goed pension doen. Er zijn zeker pensions waar een loops teefje geen probleem is.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:40

Op zich, 2 weken alleen maar aan de riem kunnen wandelen, is toch niet zo erg.
Als daar verder geen honden zijn, en je vriendin heeft er de tijd voor.
Dan zal 2 weken toch makkelijk gaan?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:41

Oef de loopsheid komt altijd op een ongelegen moment he :P Ollie z'n zusje werd ook voor het eerst loops toen haar baasjes op vakantie waren (en ze was bij ons aan het logereren :P ) Ollie heeft de eerste dagen niet gereageerd, pas toen ze op haar hoogtepunt kwam begon ie d'r leuker dan normaal te vinden :') Gelukkig kwamen toen haar baasjes weer terug dus echt last hebben we er niet van gehad :) Voor jou gaat dat niet op, want ze is al loops geworden. Ik zou nooit het risico nemen haar bij een reu onder te brengen. De meest rare en onwaarschijnlijke dekkingen zie je voorbij komen en hoewel het bizar klinkt kán een lab een jack dekken. Theoretisch. Maar dat niet alleen, een reu kan vreselijk van slag raken van een loopse teef in de buurt. Die van mij had er dus niet zo'n last van, maar geloof me ik ken verhalen van verliefde reuen, die echt niet meer weten wat ze met zichzelf aanmoeten. Het kan echt ongezellig worden in huis en met een beetje gedachten bij de logeerfamilie is dat gewoon niet zo tof. Teven worden trouwens gemiddeld met 9 maanden voor het eerst loops, maar 6 maanden gebeurt ook vaak zat. Natuurlijk had je hier geen rekening mee kunnen houden dat ze NU uitgerekend loops zou worden, maar het is wel een goeie les voor de volgende keer, zorg dat je altijd een reserve-adres zonder reuen achter de hand hebt :)

Ik zou haar (mits je er zelf een goed gevoel bij hebt natuurlijk) gewoon bij 'dat meisje' onderbrengen :) Komt vast goed, als zij gewoon flink wat tijd uittrekt voor haar beweging zal je teefje van 2 weken iets minder rennen en vliegen echt niks krijgen hoor :) Ze kan sowieso trouwens niet los, ze is namelijk loops en zal hoe dan ook 3 weken niet los kunnen ivm weglopen enzo :)

Dat ze elkaar niet zo heel goed kennen is op zich niet zo erg lijkt me, tenzij Zoë erg eenkennig is..
Laatst bijgewerkt door Neej op 21-12-11 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:41

An1985 schreef:

En te laat is het niet want ik heb een adres alleen voel ik me daar dus niet fijn bij!

Die zijn allemaal niet gecastreerd? :)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:41

Maar het gaat er dus niet om dat ik niet weet waar ik haar heen kan brengen maar het gaat erom dat ik bang ben dat Zoë zich niet op haar gemakt voelt omdat ze die vriendin niet goed kent..
Dat is in een pension natuurlijk helemaal het geval!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:43

Je vermenselijkt je hond een beetje te veel. Een hond past zich aan aan de situatie zoals die zich voordoet. Ze gaat echt niet denken 'ik vind het niet leuk hier' en dal dacht ze het wel? wat denk je dan dat ze zou doen? Die vriendin kan haar heus wel een tijdje hebben... waarschijnlijk vind je hondje het heerlijk bij haar!

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:43

upendo schreef:
An1985 schreef:

Die zijn allemaal niet gecastreerd? :)

Nee dat zijn alleen maar ''hengsten''

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:44

Bij AL die adressen?

Ik kan maar weinig gezinnen opsommen waarbij de beesten NIET gecastreerd/gesteriliseerd zijn, laat ik het zo zeggen.

Neej

Thirty schreef:
Ik zou haar naar een goed pension doen. Er zijn zeker pensions waar een loops teefje geen probleem is.

Als de TS al zoveel moeite heeft om haar naar een vriendin die vast goed voor haar zal zorgen te brengen, denk ik dat een pension helemaal geen optie is. Ik herken dat wel hoor, mijn reu gaat ook OF mee, OF uit logeren (en dan ben ik nog vreselijk kieskeurig over waar ik hem breng) en alleen in uiterste nood naar een pension. Hij zal er vast niks van krijgen hoor, maar mijn eigen gevoel is er gewoon niet goed bij :P

Buiten dat is het natuurlijk maar de vraag of pensions op zo'n korte termijn nog plek hebben. Het is natuurlijk geen hoogzomer maar wel kerstvakantie...

@upendo, alle adressen die ik voor mijn hond heb, zijn in het bezit van ongecastreerde honden. Ik denk dat het er van afhangt in wat voor kringen je verkeert, om het maar even op een stomme manier te zeggen :P
Laatst bijgewerkt door Neej op 21-12-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Tja, vanaf maandje of 6 worden teefjes nog wel eens loops....

Ik zou gaan voor diegene die ze allicht wat minder kent maar die ze snel genoeg goed leert kennen.
En dat van het niet los kunnen rennen, tja, dat ga je elke loopsheid krijgen, danwel je castreert haar.
(wat mocht je dat van plan zijn, handig was geweest om al gedaan te hebben, zeker met je vakantie)

Maar ik denk dat ze zich vast wel amuseerd bij je laatst genoemde oppas adres.

Overigens teckel x Deense dog gaat, dus JR x Labrador zou ook geen probleem moeten zijn, althans.. de paring.. :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:46

*foutje*
Laatst bijgewerkt door Neej op 21-12-11 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:46

@ Neej

Idd niet echt een goede planning! Ze kan niet los omdat die vriendin geen tuin heeft en buiten moet ze natuurlijk uitkijken met los lopen omdat ze loops is.. Verder luistert ze goed naar mij maar het is natuurlijk wel een puppy en ik weet niet hoe goed ze luistert naar haar..

Verder is wel heel erg op mij gefocust maar verder niet eenkennig ze is heel sociaal en vind iedereen leuk!

Pffff wat een gestres om ''mn kind'' :o

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:47

Zo ken ik er nog een die precies op het verkeerde moment loops werd :Y) Een dag voordat ik op vakantie ging met 3 reuen, heel fijn!

Ik heb haar toch meegenomen en met een broekje om ging het prima, ik heb ze wel de hele tijd in de gaten gehouden, maar er is niks gebeurt.
Maarja, ik kan snappen dat je vriendin daar geen tijd voor heeft..
Met een spuitje ben je nu ook te laat...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:48

An1985 schreef:
@ Neej

Idd niet echt een goede planning! Ze kan niet los omdat die vriendin geen tuin heeft en buiten moet ze natuurlijk uitkijken met los lopen omdat ze loops is.. Verder luistert ze goed naar mij maar het is natuurlijk wel een puppy en ik weet niet hoe goed ze luistert naar haar..

Verder is wel heel erg op mij gefocust maar verder niet eenkennig ze is heel sociaal en vind iedereen leuk!

Pffff wat een gestres om ''mn kind'' :o

Joh, met eigen priveoppas die allemaal tijd voor haar heeft is ze straks helemaal blij!
En aan het lijntje moeten lopen is het einde van de wereld niet.
(Kan best lang lijntje zijn)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:49

Ja ik besefte me dat al hahaha, even niet nagedacht :') Heb net m'n post aangepast en daarna zag ik jouw berichtje pas :P En een lange lijn kan idd best, dat geeft al iets meer bewegingsvrijheid :)

Joh meis, ze heeft het vast goed, als jouw vriendin gewoon genoeg tijd uittrekt om bezig met haar te zijn (en misschien ook iets van denkspelletjes! Das goeie afleiding als er niet al te veel bewogen kan worden :P ) maar je moet er zélf een goed gevoel bij hebben, anders ga je ook niet gerust op vakantie...

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:49

Sjolvir schreef:
Tja, vanaf maandje of 6 worden teefjes nog wel eens loops....

Ik zou gaan voor diegene die ze allicht wat minder kent maar die ze snel genoeg goed leert kennen.
En dat van het niet los kunnen rennen, tja, dat ga je elke loopsheid krijgen, danwel je castreert haar.
(wat mocht je dat van plan zijn, handig was geweest om al gedaan te hebben, zeker met je vakantie)

Maar ik denk dat ze zich vast wel amuseerd bij je laatst genoemde oppas adres.

Overigens teckel x Deense dog gaat, dus JR x Labrador zou ook geen probleem moeten zijn, althans.. de paring.. :+

De reden dat ik haar niet gesteriliseerd heb is omdat de dierenarts mij gezegd heeft dat ze minimaal 1 keer loops moest worden..
Maar ik waarschijnlijk gewoon voor die vriendin die ze minder goed kent.. En dan zal dan wel goed komen..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:53

gewooon naar die vriendin doen.. de hond past zich wel aan.. en zei kan hem misschien ergens omheind eventueel laten rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:57

sallandval schreef:
Je vermenselijkt je hond een beetje te veel.*knip*

Ja, en het is 'maar' voor 2 weken, en na een paar dagen vind een hond zijn draai meestal wel hoor!

Dat is iig mijn ervaring met een hondje dat maar een paar dagen bij ons was. Tenzij ze geen andere mensen verdraagt..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:02

An1985 schreef:
Maar het gaat er dus niet om dat ik niet weet waar ik haar heen kan brengen maar het gaat erom dat ik bang ben dat Zoë zich niet op haar gemakt voelt omdat ze die vriendin niet goed kent..
Dat is in een pension natuurlijk helemaal het geval!

Oh, en daarom ging onze hond er altijd met veel plezier naar toe ;)
Bij een goed pension is ze tenminste in professionele handen die weten wat ze doen.
Niets zieligs aan hoor +:)+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:05

Iemand die geen honden gewend is weet wel wat het is een loopse teef in huis te hebben? voordat je over 3 dagen te horen krijgt dat ze NU opgehaald moet worden......
Laat ze haar niet los laten. Loops is loops en heet niet voor niets loops.... zeker niet als ze bij vreemde mensen is voor haar. Laat ze dan rustig naar de fiets mee nemen. Als ze al 5 uur rond vliegt op stal met 7 maanden dan moet een stukje fietsen ook geen kwaad meer kunnen.
Omheind en jack pupje van 7 maanden die loops is zou ik ook mee oppassen. Ze hebben amar een klein gaatje nodig.

En idd dekt een labrador gerust een jack russell. Daarom lopen er al zoveel vreemde kruisingen rond op de wereld dus zou daar ook erg mee oppassen.

Zelf durf ik nooit voor prive oppas te kiezen. Lees zo veel verhalen van honden die bij oppas ontsnappen.. Geef mij maar lekker het hondenpension. Hele dag drukte elke dag een paar keer op goed omheind terrein in omheinde weide uitrazen met eventueel als het klikt andere honden erbij (niet geholpen teven gaan in het pension waar mijn honden naartoe gaan altijd met andere teven of gecastreerde reuen om nooit verrassingen te hebben). Ze gaan niet de straat op en moeten niets en mogen alles in de kennel. Ze zijn doodop na 2 weken en ik ben zelf gerust dat ze een drukke periode hebben en zeker te weten niet kunnen ontsnappen of dingen slopen bij andere mensen.

Een pension is niet als thuis meestal, maar de mijne gaan er graag naartoe. Hoewel ik weet dat ze gerust wel eens maar 2x op een dag uit de kennel komen. Echter ze hebben er van alles te zien en zoveel indrukken dat ze zich daar totaal niet druk om maken. Voor die korte periode op een jaar kunnen ze daar best tegen.

Zeker nu met al het vuurwerk in aantocht overigens! Let daar ook extra op met kiezen van oppas.