Zieke hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Zieke hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:25

Hoihoi bokkers.

Het is hier weer zover, helaas.
Twee weken geleden was ons grote hond Sem al ziek, op zondag avond zaten we bij de dierenarts. Temp was van 38.6 in 2 uur tijd opgelopen naar 39.8, veel te hoog dus. Ook had hij diaree, at hij niet en was hij lusteloos.
Van de dierenarts twee injecties gehad en voor een week lang 9 tabletten aan medicatie per dag. Ook mocht hij alleen maar rijst met kip eten.
Het is toen helemaal over gegaan, de dierenarts zei een maag/darm infectie.

En nu vanmorgen wou hij weer niet eten, en net ook niet.
Ben nu weer rijst aan het koken om te kijken of hij dit wel wilt.
Ook ging ik nadenken en ligt hij heel de dag al in de bench, normaal ligt hij op de bank. Hij heb wel een lange wandeling ook gelopen, was wel iets rustiger maar genoot wel hiervan. Hij laat al een paar dagen urine lopen als hij gewoon ligt, staat of loopt en is aan de diaree sinds twee dagen. Temp was net 39 graden en ga ik zo weer opnemen, om het half uur ivm eventuele verhogingen weer.

Hoop dat we niet weer vandaag naar de dierenarts hoeven, liever morgenochtend. Maar we houden hem goed in de gaten iedergeval/
Iemand tips of ervarinen hiermee?

Het gaat om een gezonde hond in top conditie.
Een labrador x duitse staande reu van 1.5.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:31

Ik zou toch even een SO proberen! Voor zo'n jonge hond is dit niet normaal!
En dit is duidelijk geen gezonde hond natuurlijk!!
Bel anders gewoon je eigen dierenarts... ik neem aan dat die een nr heeft voor spoedgevallen?
Leg uit wat er aan de hand is en wat je hier mee moet doen.
Vaak zit er dan sowieso een vervanger van je eigen dierenarts en heb je meteen je SO!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:34

aerdenhout1 schreef:
Ik zou toch even een SO proberen! Voor zo'n jonge hond is dit niet normaal!
En dit is duidelijk geen gezonde hond natuurlijk!!
Bel anders gewoon je eigen dierenarts... ik neem aan dat die een nr heeft voor spoedgevallen?
Leg uit wat er aan de hand is en wat je hier mee moet doen.
Vaak zit er dan sowieso een vervanger van je eigen dierenarts en heb je meteen je SO!

Wat is een SO als ik vragen mag?
Ik ga zo zijn temperatuur weer opmeten, stijgt deze weer gaat hij natuurlijk zometeen nog naar de dierenarts en anders bel ik morgen ochtend direct. Hj oogt nu niet heel ziek maar toch, de mankementjes die hij nu vertoont en het niet eten..
Er is idd een nummer voor spoedgevallen, mijn eigen dierenarts kan ik nu zoiezo niet heen die hebben geen weekend dienst.

De dierenart zei twee weken geleden nog dat het echt een hond is in een super goede conditie en gezondheid. Tjaah met dit mag je het niet gezond noemen natuurlijk maar het is een hond die nooit wat heeft en nu dus al twee keer in twee weken tijd?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:41

Dat je hond niet gezond is mag duidelijk zijn, zoals je zelf al zegt 2x ziek in 2 weken tijd! ik vind de combi van temp en diarre en niet willen eten op een leeftijd van 1.5 jaar toch wel reden om direct actie te ondernemen, juist ook omdat je weet dat dit niet van zelf over gaat, ik verwacht dat je aan mag nemen dat je nog met hetzelfde probleem te maken hebt als 2 weken terug, waarschijnlijk zijn de symptomen onder drukt door de medicatie maar heeft het nog gesluimerd. Ik moet zeggen dat ik een kuur van 9 dagen ook kort vindt. Mag ik vragen wat voor medicatie hij heeft gehad?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:43

second opinion... en dat schrijf ik vast niet goed! En als jou dierenarts jou verteld dat hij in een uitstekende gezondheid verkeerd,,, wat doe je dan bij de dierenarts? Duidelijk niet in jou geval, want je komt er met problemen v.w zijn temperatuur en eetlust,
Wil niet zeggen dat je hond verder in goede conditie is, maar als jij bij de dierenarts bent heb je meestal wel een probleem..... toch??

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:45

Bassenqua schreef:
Dat je hond niet gezond is mag duidelijk zijn, zoals je zelf al zegt 2x ziek in 2 weken tijd! ik vind de combi van temp en diarre en niet willen eten op een leeftijd van 1.5 jaar toch wel reden om direct actie te ondernemen, juist ook omdat je weet dat dit niet van zelf over gaat, ik verwacht dat je aan mag nemen dat je nog met hetzelfde probleem te maken hebt als 2 weken terug, waarschijnlijk zijn de symptomen onder drukt door de medicatie maar heeft het nog gesluimerd. Ik moet zeggen dat ik een kuur van 9 dagen ook kort vindt. Mag ik vragen wat voor medicatie hij heeft gehad?

Er staan helaas geen namen/bijsluiters bij de medicatie. enkelt een doosje met de naam van de dierenkliniek erop.
Maar wat zei tegen ons gezegd heeft, kreegt hij een injectie tegen de pijn en een voor de koort.
De medicatie die wij meekregen waren diaree remmers en darmontspanners en medicatie voor de pijn een antibiotica.
Ga even nogmaals temperaturen nu.

aerdenhout1 schreef:
second opinion... en dat schrijf ik vast niet goed! En als jou dierenarts jou verteld dat hij in een uitstekende gezondheid verkeerd,,, wat doe je dan bij de dierenarts? Duidelijk niet in jou geval, want je komt er met problemen v.w zijn temperatuur en eetlust,
Wil niet zeggen dat je hond verder in goede conditie is, maar als jij bij de dierenarts bent heb je meestal wel een probleem..... toch??

Ja klopt wat je zegt, heb je helemaal gelijk in.
Hij heeft een goede conditie loopt elke dag een lange wandeling van min 2 uur met veel rennen, spelen en doen en zit goed in zijn spieren en op gewicht. En normaal gezien is hij altijd gezond geweest, maar dit is nu twee weken geleden dus begonnen.

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:47

Ik hoop dat de temp weer wat afzakt. Maar ik vind 39 toch behoorlijk hoog en het is slecht voor het lichaam als die lichaamstemperatuur zo hoog blijft.
Alles wat afwijkt van normaal; bijv de hele dag in de bench ipv op de bank, niet eten; wijst er mi op dat je hond zich niet oke voelt. Je kunt beter nu bellen dan vanavond laat nog.
Beterschap voor 'm.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:05

Fleurr_ schreef:
Ik hoop dat de temp weer wat afzakt. Maar ik vind 39 toch behoorlijk hoog en het is slecht voor het lichaam als die lichaamstemperatuur zo hoog blijft.
Alles wat afwijkt van normaal; bijv de hele dag in de bench ipv op de bank, niet eten; wijst er mi op dat je hond zich niet oke voelt. Je kunt beter nu bellen dan vanavond laat nog.
Beterschap voor 'm.

Temp is van 39.0 naar 38.7 gezakt.
Dus die is iig iets omlaag. En hij heeft een bak met rijst opgegeten.
Ze brokken of brood of iets dergelijks of hij absoluut niet, normaal is het een snaaier.
Over een half uurtje nogmaals zijn temp meten en blijft deze hoog bel ik naar de dierenarts voor een bezoekje weer :j
En anders zoiezo morgen ochtend naar mijn eigen dierenarts met hem. Nu eerst even zelf eten en dan kijken wat hij buiten doet.

Edit nu net 38.5 zelfs. Met uitlaten echt waterdunne poep.
Straks nogmaals meten.

Marlis

Re: Zieke hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:47

Hond heeft vanmorgen weer zijn bak met rijst opgegeten, heeft nog wel spuitpoep. Drinkt goed en temp was gezakt naar 38 graden. Wat het dus kan zijn? Hij doet alsof die weer de oude is. Maar twijfel toch om vanmiddag even langs de dierenarts te gaan.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:54

Als hij spuitpoep blijft houden echt even naar de DA gaan, voordat je het weet is hij uitgedroogd met alle gevolgen van dien. Sterkte.

Héél vreemd dat je medicatie mee krijgt zonder dat de naam van het medicijn op het doosje staat en zonder bijsluiter, daar zou ik nooit mee akkoord gaan! ;) Zegt in mijn ogen ook wel het één en ander over de kliniek, volgens mij is dit wettelijk ook niet toe gestaan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:58

Ja hebben wij toen zelf niet bij stil gestaan maar later zeiden wij thuis ook, wat raar dat er geen bijsluiter of iets bij zit. Was dienstdoende dierenarts, tevens ook paardenkliniek hier in de buurt.
Bij mijn eigen dierenarts heb ik nog nooit medicatie nodig gehad, dus weet niet hoe dat daar zit.

Ja idd, uitdroging zit er dan dik in.
Ik bel zoiezo even vandaag, willen ze dat hij langs komt gaan we even langs.
Ben nu zelf niet thuis, maar er is altijd iemand thuis dus in de gaten gehouden wordt hij zeker.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:08

Om 16.40 hebben we een adspraak bij de dierenarts. Dus ga wat eerder weg hier en mn haasten op tijd te komen :) ben benieuwd.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:47

Heel apart inderdaad!

Ik zou alleen zelf even naar een andere dierenarts langsgaan, al is het maar voor die extra controle :o

Sterkte!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:51

We gaan nu naar ons eigen dierenarts. Vborige keer was op een zondag dus toen was het een vervangende die over drie regio's in de buurt ging ;) nu ons eigen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:54

Oh gelukkig, succes dan!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 16:00

klomp schreef:
Oh gelukkig, succes dan!!

Ja idd :)
Bedankt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:09

Succes!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 16:15

Bedankt :)
Koorts is wel weg etc. Maar beter het zekere voor het onzekere. Onze eigen dierenarts wilt hem graag zelf beoordelen omdat we vorige keer naar de dienstdoende waren :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:19

Goed plan om te gaan, de hond klinkt gewoon niet goed.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:22

Hij heeft een injectie gehad en voor twee dagen tabletten tegen braken (cerenia) en een pasta voor de diaree.(Canikur pro) Over twee dagen moet hij vaste poep hebben en koorts moet ook wegblijven. Anders bloedonderzoek om te kijken naar die waardes. 3 weken geleden woog hij 34 kilo en net schommelde hij tussen de 30 en 32, stond niet zo goed stil. Dus hij is ook iets afgevllen. Als hij ze brokken wil mag hij deze in kleine beetjes.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 23:31

Hond heeft sinds vanmiddag niet meer geplast, als die morgenochtend nog niet plast dus weer naar de dierenarts. Schiet niet op. Vanmiddag is ie nog helemaal onderzocht en hij oogt ook levendig.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:53

Jeetje, het schiet niet op zeg!
Ik zou inderdaad graag zo'n bloedtest doen, misschien dat daar meer uitkomt.
Wachten is altijd vreselijk in zulke situaties, sterkte met je hond!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:55

Sterkte. Ik hoop dat ie inmiddels geplast heeft.
Drinkt ie nog wel goed?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:01

ben ook benieuwd...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 11:13

Hij heeft vanmorgen vroeg goed geurineerd, echt een berenplas.
Drinken doet hij ook voldoende nog, gelukkig.
En ze ontlasting wordt vaster :)