Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Onze hond heeft geen klachten, en gaat die waarschijnlijk ook niet krijgen is ons gezegd. Ze mag ook gewoon in de 'sport' blijven en rennen en springen enzo.. Dus ik volg even, aangezien ik ook benieuwd ben naar overige ervaringen!

dierenfan schreef:Mijn boxer is nu 5.5 jaar en in oktober heeft hij 4 aanvallen gehad dat hij neit meer kon lopen en ook heel gedesorienteerd was. Mijn dierenarts is bang voor epilepsie of in het enorm slechtste geval hersentumor (moet er niet aan denken!!!!! heb er al 2 boxers aan verloren op 8 en 9.5 jarige leeftijd).
Echter nu blijkt dus die spondylose en het is bij hem echt nog niet erg maar kan wel net op een enorm verkeerde plaats zitten. Hij heeft namelijk 's avonds bijna altijd dat hij alleen maar rustig stapvoets meer mee loopt en geen draf o.i.d. in zet. Ook regelmatig dat hij duidelijk moeite heeft met coordinatie.
Pffff, laten we echt maar heel hard gaan hopen dat dat dus dan allemaal tijdelijk is. Kan ook nog zijn dat hij in oktober een mix gehad heeft van last van spondylose en epilepsie uiteraard.
janouk schreef:Onze labrador heeft jaren baat gehad bij een behandeling door Dr Aharon.
http://www.kreupeldier.nl
Voor de behandeling was opstaan moeilijk en pijnlijk, springen niet meer mogelijk. Hij had spondylose in de lendenengewrichten.
Na zo'n behandeling kon hij weer alles, plassen met de poot omhoog, in de auto springen, etc. Na een half jaar ongeveer moest hij dan weer behandeld worden. De spondylose is geconstateerd op 7 jarige leeftijd en door deze behandelingen is hij 12 jaar geworden.
Ze is natuurlijk geen tovenaar, maar misschien kan ze jouw hond ook helpen. Wij waren er in ieder geval super blij mee. De behandeling gaat volledig in overleg met je eigen dierenarts en hij/zij wordt op de hoogte gehouden van de behandelingen.
Citaat:Orthomanipulatie* is ontworpen en bedoeld om een afwijkende wervel- en/of gewrichtsstand te corrigeren.
dierenfan schreef:Vandaag nog meer mensen naar de foto's laten kijken en ga zo nog mailen naar een chiropractor. Namelijk lijkt er toch een nekwervel te zijn verschoven.
HD is ook gelijk gedaan en hij heeft links een mooie heup maar rechts afwijkend. Beide kanten wel goed gespierd. Rechts kan problemen gaan geven maar doet het nog niet zichtbaar qua minder bespiering of mank lopen. Hij loopt wel regelmatig met links mank nu dus dat kan wel aangeven dat hij rechts toch wat ontziet en links over belast.
alleen die heeft nu dus ook echt rechts last!
(ben bekende van het asiel anders had me dat 100% zeker nooit gelukt). Hij was graatmager toen zeker 10% ondergewicht en was in de winter van 2009 het vroor 10 graden toen gezien zijn ondergewicht vonden ze het ook zeker niet erg dat hij met mij mee mocht omdat het zo warm als in huis nooit in de kennel is.xRomana schreef:Idd maak een afspraak bij Dorith Aharon, zijn kan verlichting geven aan de spondylose!
Mijn boxer had dit ook, en ging eens in de zoveel tijd die kant uit, ze knapte daar enorm van op.
Ik zag bijna niets meer aan dr na een behandeling.
dierenfan schreef:overigens: mijn hond heeft nog geen afgemaakte bruggetjes dus voor afbreken hoef ik toch ook niet bang te zijn? Er zijn punten waar sprake is dat er bruggetjes gaan groeien maar ze zijn nog niet gemaakt. Ik ga in elk geval eerst afwachten wat de chiropractor zegt. Heb al te horen gekregen dat ze echt heel goed is in elk geval!
janouk schreef:Ik ben geen arts en ook geen therapeut. Dr Aharon is beide. Ik zou geen antwoord weten op je vraag Mindim. Je kan deze vragen beter aan haar stellen. Ze zal zeker vragen om de rontgenfoto's, etc. Iedere hond en zijn kwaal zijn natuurlijk anders. Je zal moeten zoeken naar de behandeling die het beste bij je hond past. Je kan altijd vragen om een second opinion zonder dat je de behandeling opstart.
Maar ik weet alleen dat het bij mijn hond veel pijnverlichting heeft gegeven, waardoor het lijf van mijn hond nog een aantal jaar prima heeft gefunctioneerd en hem zonder pijnstilling een goed leven heeft gegeven. Mijn hond was een echte Macho en die pikte niet veel van mensen. Maar bij Dr Aharon rende hij naar binnen en ging klaar staan voor de behandeling. Blijkbaar had hij er erg veel baat bij.
) Hij heeft nog een gespierde achterhand (wel iets minder, maar goed hij is inmiddels bijna 9 ), kreeg er een compliment over van de DA, zoveel van zijn leeftijd met spondylose en zo'n gespierde achterhand zag hij niet veel! Ik ben er ook erg mee bezig dat dat zo blijft. Ook let ik zeer op zijn gewicht inderdaad.
Ik ga het ook eens proberen, lijkt me goed voor de coordinatie. Mijn hond loopt wel een stuk beter dan jouw boxer, is ook actiever en springt over de konijnenbuizen (wat ik in zijn situatie liever niet zie trouwens).