Een speciale shampoo...
Scheren (behalve de poten en kop) en dan een jasje aan doen? net als bij een paard
Ergens met insmeren...
Weet iemand iets?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

riagr schreef:Eehhhh?? Je laten informeren voordat je aan een hond begint? Honden verharen nu eenmaal, en daarbij zijn de haren van kortharige honden ( itt wat veel mensen denken) in de praktijk veel lastiger dan de haren van langharige honden. ( gaan overal in zitten, niet weg te krijgen, hondje is lastig haarvrij te borstelen.. is met langharen toch makkelijker: haren blijven minder in je kleren vastgeprikt zitten, zijn makkelijker weg te halen, zowel van je hond als van je kleren/interieur...)
Als je hondje een niet gesteriliseerd teefje is gaat ze een paar weken na de loopsheid aan het verharen. Je hebt dan even extra overlast, maar daarna is het weer over tot weer een paar weken na de volgende loopsheid. Verharen bij honden is nl nogal hormoom gestuurd ( ipv seizoensgestuurd..).
Scheren vind ik écht een No-go... Foxjes zijn toch al koukleumen en dan wil je het beetje bescherming wat je hond heeft nog wegnemen ook... En dan?? Met jasjes/dekentjes gaan werken? Pfff.....

riagr schreef:Stoppen met borstelen! Daar stimuleer je het verharen mee.
Enneeuhhhh, niet vervelend bedoeld hoor , maar als je hier de optie "scheren" noemt voor een kortharige hond omdat ze zo verhaard. Dan komt dat op mij nu niet direct over alsof je al je hele leven honden hebt/ verstand van zaken hebt, dus dan kun je dergelijke reacties misschien verwachten.
Gewoon oplossingen/tips vragen bij verharen was dan achteraf gezien misschien handiger geweest. Maar goed, dat is achteraf gezegd..
Mijn tip: minder borstelen dus...