Kussen groot genoeg voor deze twee honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Kussen groot genoeg voor deze twee honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 18:26

Nadat onze honden hun hondenmat gesloopt hadden, aan flarden getrokken door de pup hebben wij bij zooplus een nieuw hondenbed besteld.
Het betreft dit hondenbed http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/206410
Met de afmetingen:
- L 115 x B 65 x H 32 cm

Nu ik hem binnen heb twijfel ik of het wel groot genoeg is.
Had verwacht dat ze meer ruimte over zouden hebben erin.
Kan hem uiteraard nog terug sturen en zit al rond te kijken wat het verdere aanbod nog is.

Foto met de honden erop. Wel een dekbed erover heen voor het vuil en mischien nog terug sturen.
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie? Geschikt voor twee honden?
De kleine heeft uiteraard ook nog een klein kussentje en er staat nog een bench. Maar die willen we met de tijd de woonkamer uit hebben.

Ilsemarie

Re: Kussen groot genoeg voor deze twee honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:29

Blijven ze beide deze grootte? Ik vind het wel een beetje aan de kleine kant denk ik. Op de eerste foto ligt de zwarte lekker en de bruine niet echt en op de onderste foto is het andersom. Dus als ze veel samen liggen zou ik toch zeker voor een grotere gaan! Als ze bijna nooit samen liggen hoeft het niet maar, dat zal wel niet zo zijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 18:32

Ilsemarie schreef:
Blijven ze beide deze grootte? Ik vind het wel een beetje aan de kleine kant denk ik. Op de eerste foto ligt de zwarte lekker en de bruine niet echt en op de onderste foto is het andersom. Dus als ze veel samen liggen zou ik toch zeker voor een grotere gaan! Als ze bijna nooit samen liggen hoeft het niet maar, dat zal wel niet zo zijn.

Ja de grote hond is al 1.5 dus die blijft deze grootte en de pup is nu 6 maanden geweest en groeit denk ik ook niet veel meer.
De kleine heeft ook dat kleine kussen/kleedje nog en ze liggen ook regelmatig op de bank.
Had gedacht dat het groter zou zijn eerlijk gezegd maar had dus een verkeerd beeld. :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:05

Toch maar weer ingepakt en even mailen voor het retournummer...
Helaas.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:07

ja helaas te klein, ze zijn er wel fan van zo te zien :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:10

Vooral bij kussens waar ze toch in een soort van kuiltje komen te liggen heb je een grote maat nodig. Bij manden en matten is dat wat minder omdat de ondergrond dan meer vlak is zeg maar. Maar als ze het persé willen kruipen ze toch wel bij elkaar, hoe klein ook. Hier krijgen twee boxers het nog voor elkaar om samen in een puppenmandje te gaan liggen maar ja, ze zijn dan ook stapelbaar, de boxers wel te verstaan. Ik heb trouwens wel voor elke hond een aparte mand/kussen/kleed (heb 4 honden) want hoewel ze allemaal fijn met elkaar omgaan zijn er maar 2 die graag bij/op elkaar liggen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:15

Pelryo schreef:
ja helaas te klein, ze zijn er wel fan van zo te zien :D

Ja ze vonden het heerlijk liggen doken er gelijk op.
Had expres een dekbed er overheen gelegd, is nu nog niet vuil of beschadigd en staat weer in de doos, helaas. :(:)
Wel heel gedoe met zooplus... Alleen je rek.nr is niet genoeg je moet heel je IBAN nummer en nog iets zien te achterhalen wil je je geld terug.
En nu eerst mailen voor een retournummer.

Denk dat we een schuimrubberen matras halen met een hoeslaken eroverheen...
Of hebben jullie bokkers nog ideeen voor een betaalbaar en groot honden kussen/mat of iets dergelijks?

Ze hadden deze maar dit trekt de pup aan flarden
http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... kig/197638

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:15

Mag ik dan vragen wat dat ding heeft gekost?
Mijn schattige Mechelaar van 11 graaft n.l elke keer de dekens door de hele kantine en gaat vervolgens op de koude vloer liggen.
Nu heeft dombo artrose en dat is dus niet zo slim! Ik ben al een tijdje aan het kijken of er geen soort van bed is wat hij wel kan verschuiven, maar niet uit elkaar kan trekken. Argos is voor een Mechelaar wel behoorlijk aan de maat!
De echte honden bedden zijn gruwelijk duur en die gaan het even niet worden vrees ik.
Ik zou er 2 moeten hebben.... heb ook een duitser n.l!... dus de prijs is wel belangrijk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:17

aerdenhout1 schreef:
Mijn schattige Mechelaar van 11 graaft n.l elke keer de dekens door de hele kantine en gaat vervolgens op de koude vloer liggen.
Nu heeft dombo artrose en dat is dus niet zo slim! Ik ben al een tijdje aan het kijken of er geen soort van bed is wat hij wel kan verschuiven, maar niet uit elkaar kan trekken. Argos is voor een Mechelaar wel behoorlijk aan de maat!
De echte honden bedden zijn gruwelijk duur en die gaan het even niet worden vrees ik.
Ik zou er 2 moeten hebben.... heb ook een duitser n.l!... dus de prijs is wel belangrijk.

Had je het naar mij?
Kosten 80 euro het hondenbed die we nu binnen gekregen hebben.
Maar hij staat helaas alweer klaar om terug te sturen.
Liggen nu op een dekbed en hebben een bench.

80 a 85 euro vinden wij zelf wel de max.
Dus als iemand nog iets weet in deze prijsklasse?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:18

mijn oude hond had een kindermatrasje, misschien is dat een idee?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:21

Pelryo schreef:
mijn oude hond had een kindermatrasje, misschien is dat een idee?

Ja morgen denk ik even langs de leenbakke/ikea denk ik :)
Dekbedovertrek erover en klaar.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:21

Mijn buurmeisje maakt hele mooie houten hondenbedden op maat en kleur dus mocht je iets niet naar je zin kunnen vinden dan roep je maar .

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:22

Marlis schreef:
aerdenhout1 schreef:

Had je het naar mij?

De vraag was voor jou inderdaad, maar 80 euro is voor mij te veel. Dan doen ze het op stal nog maar even met wat ze hebben vrees ik.
s" Avonds gaan ze mee naar huis hoor... voor de ongeruste bokkers...... dan liggen ze heerlijk op de bank bij de kachel! :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:24

Marlis schreef:
aerdenhout1 schreef:

Had je het naar mij?
Ach honden kunnen makelijk op stal leven :)
Heerlijk voor ze.

De vraag was voor jou inderdaad, maar 80 euro is voor mij te veel. Dan doen ze het op stal nog maar even met wat ze hebben vrees ik.
s" Avonds gaan ze mee naar huis hoor... voor de ongeruste bokkers...... dan liggen ze heerlijk op de bank bij de kachel! :D[/quote]

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:39

hier een enorm doggy bagg kussen. 120 lang en andere maten weet ik niet uit mijn hoofd. Bolletjes kussen en overdag liggen mijn hodnen altijd apart maar 's nachts duiken ze samen op dit kussen. Hun vinden het heerlijk maar zelf zou ik nooit meer kiezen voor een bolletjes kussen. Ze kunnen er wel heerlijk in weg zakken echter ze liggen zelf bijna of helemaal op de grond met alleen een dunne hoes en de bolletjes liggen aan de zijkanten. Doe ik het kussen bomvol zodat het niet kan gebeuren dan kan er maar 1 hond lekker liggen en ligt de ander heel hoog op een bobbel. Nu dus maar een dubbel dik kleed op het kussen zodat ze altijd warm liggen echter dat is niet het idee van een kussen voor mij om er nog iets op te moeten leggen.
Volgend jaar ga ik weer zoeken naar iets anders. www.dewelpenhoeve.nl heeft mij enorm geholpen en is heel goedkoop!! Echter voordat ik daar bestel ga ik hier een paar grote dierenwinkels langs om de kussen in het echt te zien zodat ik een goede voorstelling hebt. Gezien het makkelijk veel euro's kan schelen bestel ik dus wel via internet (kussen wat ik nu heb was het verschil via winkel/internet 80 euro!!!!)

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:54

aerdenhout1 schreef:

zeker mijn oude duitser wil liever niet op dikke of bolletjeskussens gaan liggen, en graaft er dus in. Artrose schijnt niet fijn te liggen als je ergens te diep in wegzakt :+
Heb nu naar alle tevredenheid 'Posh Extreme' kussens. Zijn cm of 5 dik.... waren nog in de aanbieding ook à € 19.95
Alletwee liggen er nu thuis op, en 1 op stal, om het oudje van de koude vloer te houden...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:55

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:09

vind ze snel 'bobbelig' worden..
Weet niet hoe handig je bent, maar ik heb zelf van steigerhout deze getimmert :
Hier ligt nog wel bolletjeskussen erin, maar die zijn vervangen door benchkussens. Honden liggen er graag in omdat het van de grond is, en ik vind 2 van deze in de kamer mooier dan manden of kussens.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk :o

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:11

Marlis schreef:
dit lijkt mij ook wel wat.
Iemand ervaring mee?
http://www.dewelpenhoeve.nl/index.php?m ... ts_id=4971

Als ik naar de dierenwinkel ga ben ik een godsvermogen kwijt...

Die heb ik 100 cm besteld en 120 gekregen voor de prijs dus van 100 cm. Kwam hier toevallig enorm goed uit :D voor 1 hond is het een super kussen en zeker als je er ruim voldoende bolletjes in doet of evnetueel extra kleed er soms op. Mijn dierenwinkel vroeg voor het kussen 120 euro daar heb ik er toen 37,95 voor betaald.

Voor honden met HD problemen e.d. heb ik hier een speciaal ergonomisch kussen. denk inmiddels 7 jaar oud, zeer intensief gebruikt en nog in zeer goede staat. Stevig kussen met de 4 hoeken (vierkant dus) omhoog zodat ze een holletje hebben. Geloof 15 cm hoog en kussen is vrijwel altijd bezet .Zowel bij mijn vorige hond als bij mijn huidige honden. Ze zijn er dol op!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:14

luanova schreef:
Hier ligt nog wel bolletjeskussen erin, maar die zijn vervangen door benchkussens. Honden liggen er graag in omdat het van de grond is, en ik vind 2 van deze in de kamer mooier dan manden of kussens.

Afbeelding

Dat is erg mooi zeg. Kost dit veel aan materiaalkosten?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:16

Ik ben weg van deze bedden / manden!! (en nog belangrijker... de honden ook :D )
http://www.leewsicht.com
Ze maken ook schitterende kisten!

Super makkelijk in gebruik! Haren haal je er zo uit, kunnen in de wasmachine, daarna 10 minuutjes in de droger en weer klaar voor gebruik!
Prijzen vind ik heel erg mee vallen en zijn in allerlei maten verkrijgbaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:17

luanova schreef:

Afbeelding

Wat een leuke mand :j Je brengt me op ideeen!! We zijn nu een dressoir aan het maken van steigerhout dus zo een mand zal er zeker ook leuk bij staan!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:21

ik denk dat het de buiten maten van het kussen waren en door de randen is het kussen dus een stuk kleiner,ik zou voor een andere gaan.hier 2 fijne sites met goed kopen en goede honden spullen
witjesverzendhuis en de welpenhoeve
wij hebben bij de welpenhoeve deze gekocht en dan in xtra large voor onze 2 honden http://www.dewelpenhoeve.nl/index.php?m ... e&pID=5131
hoop dat je er wat aan hebt

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:29

Verzendhuis witjes hebben wij ons kussen vandaan een workwear met fiberfillvulling in de maat 1.00 bij 1.40
goede kwaliteit en de hond ligt er graag op.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:31

Marlis schreef:
Dat is erg mooi zeg. Kost dit veel aan materiaalkosten?

dankje :o
Ik had steigerhout laten schaven en op maat zagen voor € 20,--
Bouwmarkt voor deuvels en houtlijm, bodemplaat en een pot Whitewash ca € 30,--
2e mand was goekoper, want ik had bouwmarktartikelen nog over....
Wel 2 dagen zagen, boren, schuren, lakken ~~}>