De titel zegt het eigenlijk al maar onze jackrussel reu van ongeveer 6/7 jaar oud begint te blaffen/janken als je aan het bellen bent. We hebben hem nu bijna 8mnd en het is pas iets van de laatste paar maanden. Soms begint het geblaf al als de telefoon trilt (heb hem nooit met geluid aan staan), en de andere keer doet hij er niks op uit. Heeft iemand enig idee waarom hij dit doet?
Dat denk ik niet hij slaapt ook voornamelijk het liefst de hele dag, komt af en toe even spelen met de bal oid en gaat dan weer verder slapen En hij gaat er per dag 4/5 keer uit.
Mijn hond loopt niet als ik aan het bellen ben. Ze gaat op de grond liggen en me aan staren. Begint al als ze de ringtone hoort en houdt op als ik 'Houdoe' zeg. Wellicht staan hier nog bruikbare tips in.
Mandiiy__
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-11 16:23
Ja dat zou wel eens kunnen inderdaad! Als ik bij me vriend op de bank ga zitten loopt ie me ook gelijk achterna en dan gaat ie ons kwispelend aankijken... Whaha Iris82 dat is helemaal apart
Dan zou ik toch eens les gaan nemen of die bananen uit zijn oren halen, want dat is niet normaal. Jij bent de baas en jij bepaalt wanneer hij aanslaat.
Nou dat vindt ik niet, als hij een ontzettend rotgeluid in zn oren hoort en daarop reageert kan hij er dus niets aan doen. dan kun je hem beter even in een andere ruimte laten als je gaat bellen of gebeld wordt.
Meestal ga ik ook ergens anders bellen als hij begint met blaffen, maar het rare is dus dat hij het de andere keer weer niet doet....heel apart
Estera
Geplaatst: 08-12-11 12:49
Tja, dat bellen. Mijn hond (die is gaan hemelen) had altijd feilloos door als ik aan de telefoon hing, vooral buiten, en ging dan alle dingen doen die ik verboden had. Baas is afgeleid en let wat minder op de hond, dus hond zag haar kans schoon! Heel goed mogelijk dat jouw hond blaft om aandacht en dat blijft doen omdat hij door heeft dat je minder direct en streng bent omdat je aan de telefoon hangt. Negeren is ook een optie, alleen lastig gesprekken voeren
Neej
Als mijn telefoon gaat springt mijn reu op om uit het raam te kijken en incidenteel blaft ie daar ook bij. Dat kan ik heel makkelijk terugleiden aan het feit dat mijn deurbel niet werkt en daarom bellen mensen even als ze voor de deur staan. Soms, is mijn telefoon dus de deurbel, maar soms ook niet. Ollie heeft echter begrepen dat als mijn foon gaat, het wel eens zou kunnen dat er iemand voor de deur staat en dat is spannend!
ik zou als ik jou was even heel goed nagaan wanneer het ongeveer begonnen is, en of er toen iets voorgevallen is waardoor je hond vond dat ie moest blaffen. probeer eens een patroon te zoeken, hou bij wanneer ie blaft en wanneer niet, wat er dan gebeurt.. pas als je weet waarom dat ie blaft, kun je er imo echt wat aan doen
Mijn hond doet dit ook wel eens. Is bij haar gewoon echt aandachttrekkerij... als ik aan t wandelen ben en ik bel, trok ze aan de riem, ging de clown uit hangen. In huis blafte ze niet, maar trok wel op alle mogelijke andere manieren de aandacht. Ik deed de hond gewoon naar buiten als ze dat deed. En aan de riem zei ik tegen diegene aan de telefoon: heb je ff een seconde en dan corrigeerde ik de hond. Ze doet t nu eigenlijk nooit meer.
zet hem per direct in een andere ruimte zodra hij blaft, of loop zelf weg, zeer waarschijnlijk wil hij aandacht hebben, als je hem verbaal gaat straffen, is de kans onwijs groot dat hij dat als aandacht ziet, negatieve aandacht is ook aandacht tenslotte. Kijk goed naar je hond, wat wil hij van je?? in dit geval is de kans meer dan groot, dat hij dus aandacht wil, dus straf je hem het hardste als, je die aandacht wegneemt, je kunt ook zelf steeds weglopen als hij dat doet. De grote valkuil bij dit soort dingen is, dat de hond vaak eerst harder gaat blaffen en wij denken dan dat het dus niet werkt, juist wel, hij gaat dan nog harder zijn best doen om aandacht te krijgen, als hij geen succes heeft met zijn gedrag, neemt het vanzelf af! de kans is ook groot dat er een keertje een terugval komt, als je dan zorgt dat hij geen aandacht krijgt, dan zal hij snel stoppen wederom, met blaffen. succes!!
PuurxNatuur, hij doet het bij iedereen die ik bel en ook als m'n vriend met mensen aan het bellen is doet hij het ook en die mensen kent hij niet. Def, het gekke is als ik aan het bellen ben terwijl ik met hem loop doet ie het nooit maargoed hij is dan ook te druk met aan elk grassprietje ruiken Joyfordogs, ik loop tegenwoordig ook naar een andere ruimte en hij begint dan vaak inderdaad harder te blaffen maar ik negeer hem gewoon en hij gaat dan gewoon door... Maar als ik dit dus volhoud dan zou die uiteindelijk er mee op moeten houden? Bedankt iig ik hoop dat het helpt!
Yep. Google maar een op bv uitdoven van gedrag. Hebben ze ook moeilijke termen voor. Denk aan een klein kind wat steeds, mama mama, roept, en de moeder stopt met aandacht geven, kind gaat eerst harder schreeuwen.
De kunst is om te belonen als de hond wel stil is en dit gaan opbouwen. Consequent zijn en volhouden.. Heb vertrouwen en geef niet t snel op.