Ik wil een kitten, hoe vriend overtuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthiaaapje

Ik wil een kitten, hoe vriend overtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 23:53

Hoi bokkers,

Mijn vriend en ik hebben kortgeleden een huis gekocht en die is nu zo goed als klaar. In het begin hadden wij 2 kittens die we zouden krijgen. Maar helaas is dit niet door gegaan.

Nu heb ik een mega mooi katje gezien, maar vriendlief twijfeld nu. ;(
Ik wil niet een kat aanschaffen wanneer we daar niet beiden achter staan.

Dus: Hoe kan ik vriendlief overtuigen dat een kat wel erg leuk is?

Zidore

Re: Ik wil een kitten, hoe vriend overtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:55

waar twijfelt hij aan??

Verder zou ik zelf gaan voor een leuke volwassen kat uit het asiel, of daar iig een x gaan kijken. Er zitten er daar nl. zo schandalig veel.. kittens vinden altijd wel een plekje ;-)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 00:06

Ik heb hem al wel zo ver dat als er een kat komt dat dit een kitten moet zijn.

Hij twijveld aan wat je er voor moet doen (en laten). Aan wat het kost. Of zijn meubels het overleven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 08:10

Het ligt allemaal aan jullie en ene beetje aan de kat. Als je hele dagen werkt neem dan niet 1 kitten. Sterker nog bij ons asiel bijv. krijgen mensen die hele dagen werken en geen oppas hebben voor de eerste weken dan niet eens een kitten van 10 weken mee!!
Die gaan namelijk te weinig eten en drinken omdat ze in slaap vallen en pas weer wakker owrden als er iemand thuis is.
Of ze gaan zichzelf vermaken en als ze overdag 8 uur en 's nachts 8 uur bijv. in meubels en gordijnen kunnen hangen en de paar uur dat jullie er zijn mag het niet dan leer je ze dat nooit af.
Wat je kan doen is een aparte kattenkamer maken voor overdag/'s nachts als jullie er niet zijn en 2 katten nemen. 2 kittens stoeien lekker onderling maar enorm druk en zullen heel erg naar elkaar toe gaan trekken.
Als je veel tijd hebt zou ik een actieve volwassen (3-4 jaar) poes/kater nemen die gek is op mensen en daaranast een kitten. Die trekt zich dan heel mooi mee aan zijn grote voorbeeld (wel een sociaal volwassen kat nemen). Neem je bijv. 2 kittens en die zijn beiden terughoudend dan is het heel moeilijk om ze socialer richting jullie te krijgen omdat ze elkaar hebben. Daar moet je dus enorm op letten.

Qua kosten kan het enorm mee of tegenvallen. Met een beetje geluk eten ze goed voer wat niet te duur is (wat jij goed vind qua voer en hun het goed op doen) met een beetje tegenzin krijg je een blaasgruiskat en dan kost het al veel meer qua dierenarts en voedingskosten. Vaak komt door de voeding die katten langere tijd krijgen het blaasgruis probleem. Dit komt namelijk vele malen meer voor bij brok katten dan bij vers vlees katten bijv. (onderzoek doro gedaan door een dierenartsenpraktijk)

Zo ook met castreren steriliseren. Bij sommige dierenasielen zit dit inbegrepen bij de meeste particulieren niet enz. sterilisatie is bij mijn dierenart bijv. 65 euro maar vele andere dierenartsen vragen hier makkelijk 150 euro voor. Castreren is stukken goedkoper. Ook daar moet je voor rondbellen enz.

Succes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:23

Cynthiaaapje schreef:
Hij twijveld aan wat je er voor moet doen (en laten). Aan wat het kost. Of zijn meubels het overleven.

Katten zijn vrij onafhankelijk maar hebben wel gezelschap nodig, twee kittens dus! Het is nu geen kittentijd, dus als je iets neemt van afgelopen zomer dan zijn ze ook al wat zelfredzamer (en nog steeds schattig).
Qua kosten valt het goed mee mits er geen medische problemen zijn. Ik denk dat de castratie/sterilisatie het duurste zijn.
Meubels, tja, ik heb altijd een beetje moeite met mensen die dat zeggen. Dieren gaan voor dingen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 11:38

Optie.. Ik mijn kitten, hij zijn volwassen maine coon man :P Zo'n kat wil hij wel heel graag, maar ik wil geen 750 euro betalen voor een kat (niet verkeerd bedoelt, kat krijgt alle zorg die hij nodig heeft natuurlijk).

Een een katten kamer is er. Een berging waar alles mooi in kan en kan zijn wanneer we weg zijn.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:44

Wij hebben 3 katten en werken fulltime. 2 katten waren volwassen dieren, 1 een kitten (van 15 weken, Maine Coon). We hebben de eerste week dat de kitten kwam vrij genomen, zodat we hem goed konden observeren en eventueel konden corrigeren. Behalve wat glaswerk is er eigenlijk nooit iets gesloopt. Krabpaal word altijd goed gebruikt, dus meubels zijn niet aantrekkelijk.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:46

Gewoon die kat halen en zeggen dat je hem langs de weg gevonden hebt en daar dan natuurlijk nog een heel drama verhaal omheen :D

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:21

Ik ben de komende weken ook veel vrij, vandaar ook dit moment. Zelf zaten ik er aan te denken dan nu een kitten te nemen en in het voorjaar nog een. Dit omdat mijn tante pleegmoeder is en vaak flessenkittens krijgt van mensen wiens kat is dood gereden of de kittens heeft verstoten of wat dan ook..

Amies, neeeeee.. Daar heb ik al aan gedacht. Heel stout, maar Remon en ik hebben een eerlijke relatie, dus dat doe ik niet.. Ik heb al bijna groen licht.. Bijna.. Ik moet een "haal hem maar op" hebben :P

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:24

Op de ras herplaatsingssite staan leuke maine coons enzo voor rond de 110 euro!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:36

Gewoon vragen dan! Hoor ik daar een 'haal hem maar op?' hihihi

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:42

Ja dat heb ik al gevraagd, maar hij zegt telkens ik weet niet hoor.. En ik kan hem niet wijsmaken dat ook een kruising of een rasloos katje net zo leuk is al een rasechte..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:42

Of gewoon van: Is het goed als ik hem vanmiddag ga halen? :o :D

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:47

Ik slaap vanavond weer thuis en zal dan vragen, zal ik hem morgen ophalen? Hebben we mooi het weekend nog voor ons.

Goed?? Maar nog argumenten waarom een kat in huis zo onwijs leuk is?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:52

Eerst die maine coon erin ,dat zijn geweldige lieve kroelbeesten :j en je vriend zijn zin, vervolgens als je tante in het voorjaar zo'n lief flessekind heeft je vriend ervan overtuigen dat de maine coon echt gezelschap nodig heeft :P .
Je moet mannen bewerken eer ze overstag gaan ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:56

Deze laten zien <3
Afbeelding

of

Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:11

Ik ben het met dierenfan eens: een kitten is schattig, maar als je veel van huis bent, zoals wanneer je werkt, dan is de lol er snel af: ze halen hele vervelende dingen uit, omdat niemand ze corrigeert, en
de lol is er voor de eigenaar snel af. Zo kan een kitten veranderen in een plaskat of hij/zij vernielt alles en dat kan meer zijn dan leuk is... puur door gebrek aan opvoeding.
En dan nog iemand in huis hebben die niet om katten gevraagd heeft... :')

Nee, dan kun je beter een rustige oudere kat nemen.

Oh ja, ook een paar weekjes thuis blijven voor de opvoeding hoeft niet genoeg te zijn: ik heb het ook met katten van 3 maanden nog fout zien gaan...

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:18

Haha.. Ik heb een halve maine coon op het oog :P die is zwart wit, vind meneer dus niet mooi.. Hij heeft nooit echt dieren gehad, dus kijkt vooral naar het uiterlijk.. Terwijl ik de huidige eigenaaresse heb gevraagd over het karakter, dat dus goed bij ons past. Vind spelen leuk en is ook op zichzelf..

Ik wacht op nieuwe foto's van het kittentje, zodat ik hem toch verliefd kan maken en hoop dat hij zegt haal maar op..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:22

Ik weet ook niet of het nou zo verstandig is om hem te overtuigen dat een kitten de beste keus is.
Als iemand al niet echt van katten houdt, zal een kitten echt wel genoeg reden geven om ze te gaan haten. Ze klimmen in je benen, ze lopen voor je voeten, kunnen belangrijke papieren slopen, zijn soms niet helemaal zindelijk etc en dan krijg je iemand die dus niet een volle kattenliefhebber is echt wel kaad en zou dat op zo'n beetje af kunnen reageren...

Iemand die nooit dieren heeft gehad kan heel wreed zijn zonder dat je dat achter ze denkt. Vaak komt het uit totale onwetendheid.

Ik zou niet verwachten dat hij verliefd wordt op een kitten van een foto. Helemaal niet als hij om uiterlijk geeft en de kleur hem al niet aanstaat.

Ik zou geen risicos nemen en alleen een kat willen die HIJ uitkoos.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:28

Klopt Lusitania, mensen hebben niet door wat voor ellende er van een ondoordachte aanschaf van een kitten kan komen. Ik ken mensen die echt jarenlang met een plaskat opgescheept zaten, dat beest plaste ècht overal, het was een poes, had geen blaasproblemen, was alleen maar niet goed opgelet toen het een kitten was. Nou, van ellende heeft een van de eigenaren het, tot zijn eigen schrik, uit pure frustratie het dier letterlijk door de kamer gegooid, wanhopig was ie.
Tenslotte het dier maar opgesloten in een bench met een kattenbak.
Echt geen aanrader dus, kitten aanschaffen, werken en iemand in huis die geen kat wil...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:38

Lusitana schreef:
Ik weet ook niet of het nou zo verstandig is om hem te overtuigen dat een kitten de beste keus is.
Als iemand al niet echt van katten houdt, zal een kitten echt wel genoeg reden geven om ze te gaan haten. Ze klimmen in je benen, ze lopen voor je voeten, kunnen belangrijke papieren slopen, zijn soms niet helemaal zindelijk etc en dan krijg je iemand die dus niet een volle kattenliefhebber is echt wel kaad en zou dat op zo'n beetje af kunnen reageren...

Iemand die nooit dieren heeft gehad kan heel wreed zijn zonder dat je dat achter ze denkt. Vaak komt het uit totale onwetendheid.

Ik zou niet verwachten dat hij verliefd wordt op een kitten van een foto. Helemaal niet als hij om uiterlijk geeft en de kleur hem al niet aanstaat.

Ik zou geen risicos nemen en alleen een kat willen die HIJ uitkoos.

De vette tekst dat heeft mijn kitten allemaal niet gedaan :D Wat heb ik toch een lief beest dan... :o
Overigens ben ik het wel met je eens :j

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:43

Hij vind katten wel leuk bij anderen, maar weet niet of hij het zelf thuis wel leuk vind. Het is niet zo dat hij het niet wil, hij twijfeld en bij twijfel niet doen, dus vandaar.. En hij werkt fulltime, maar ik ben ook vaak thuis.. Dus dat is het hem niet..

Ik weet wel wat ik doe en ik weet hoe hij met dieren omgaat, maar ik wil gewoon een echte "ja" horen en ik weet niet zo goed hoe ik die moet krijgen. En nee een kat is geen impuls aan koop, ik weet hoe een kat houden werkt en meer. Ik wil alleen het beste voor mijn (aanstaande) beesten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:51

Maar wat is de reden dat je geen volwassen kat neemt? Want die zullen over het algemeen geen kattenkwaad uithalen. Je kan bijv. ook een kat nemen van Marktplaats, dat hebben wij ook gedaan en echt dat is een schat van een beest en zit 0,0 kwaad in. Zij was toen 8 jaar. Dan ben je het asiel zegmaar een stapje voor.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:57

MAg ik je 1 goed eraad geven ? Ga of voor een htk of voor een rasechte en niet voor een halve....

Ik heb zelf 4 rasechte maine coons en daar gaan heel wat tests aan vooraf om gezonde kitten op de wereld te zetten. vandaar de prijs.

De mensen die klakkeloos maar wat kruisen omdat ze dat leuk vinden testen niet en zo heb je waarschijnlijk maar heel kort plezier van je katje...

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 14:49

Het is ook geen bewuste kruising.. Haar kat was ontsnapt..